וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החניון החשמלי של בטר-פלייס

8.12.2008 / 13:00

'בטר פלייס' השיקה היום את עמדת הטעינה הראשונה בישראל למכונית החשמלית. 800 עמדות יותקנו עד סוף השנה

11 חודשים בלבד מאז התחילה בטר-פלייס לפרוס את פעילויותיה ברחבי העולם, היא עושה צעד נוסף היום בנקודת הזינוק שלה בישראל. המימדים אמנם קטנים יותר מכפי שהתרגלנו לשמוע עליהם לאחרונה, דוגמת הסכמי שיתוף הפעולה עם קליפורניה או הוואי, אך במימדים המקומיים שלנו, זה עוד צעד בכוון הנכון, או לפחות זה שכולם חשים שכך אמור הוא להיות.

באירוע שהתקיים היום בסינמטה סיטי, חשפה החברה עמדות טעינה בחניונים המרכזיים הנמצאים בקומות בניין אולמות הקולנוע. מדובר במהלך השלמה מפני שהשנה בלבד, תכנית הפיילוט החשמלית של בטר-פלייס פרסה תשתית לעמדות טעינה רבות בתל-אביב, חיפה, כפר-סבא, חולון ועוד ערים נוספות לצד מספר חניונים בבעלותה של חברת 'אחוזות החוף'.

מנכ"ל החברה משה קפלינסקי, דיבר בעיקר בשבחה של הטכנולוגיה של בטר-פלייס, רמת ההשקעה בתשתית, המחשבה שהוכנסה לתכנון עמוד הטעינה, כמו גם השליטה והבקרה בנוגע לאינפורמציה אותה ניתן לקבל בחיבור שקע ההטענה למחשב המכונית. בנוסף הציג את חזון החברה לעתיד הלא רחוק במיוחד – שנת 2011 היא יעד ישים מסתבר להתחלת שיווקן של המכוניות החשמליות. כשאת ההיבט הגלובאלי סיכם בעיקר על פי מה שהתחרש לאחרונה בתערוכת פריז בדבר הטכנולוגיה החשמלית הצוברת תאוצה ומודעות סביבתית.

עמוד הטעינה כשלעצמו, תפס לא מעט תשומת לב במסיבת העיתונאים. רוב המציגים ובפרט טל אגסי, מנהל פיתוח המוצר של החברה, התרכזו בעיצובו של העמוד, נגישותו, קלות השימוש והשתלבותו בנוף האוראבני. "במשך השנים, עקבנו אחר פיתוח התשתיות החשמליות ועמדות הטעינה. מה שראינו לא מצא חן בעינינו והיה לא נעים למשתמש או למתבונן. אז לקחנו קצת מכל דבר, למשל ממדחנים, או שלטי אזהרה קטנים, שילבנו ידיים עם חברת 'new deal design' הבינלאומית, וקיבלנו בדיוק את מה שרצינו".

כל רכב חשמלי המותאם לעמדות הטעינה, ישודרג במחשב AutoS. המערכת הממוחשבת קוראת את כל האינפורמציה אותה משדר הרכב אל בקרת המסד ועוזרת בתכנון וייעול תצרוכת הדלק על פי תנאי הדרך. כמו כן, בעת טעינת המכונית, יכול הנהג לקבל מסרונים אל המכשיר הנייד מבקרת השליטה בכל הקשור למצב צבירת האנרגיה, מועד הסיום הטעינה וכו'.

חברת בטר פלייס החלה את דרכה באוקטובר 2007 בהשקעה ראשונית של 200 מיליון דולר. אז היו אלו בסך הכול חמישה שותפים לתקוות הגדולות. כיום כך נמסר על ידי משה קפלינסקי, החברה מונה יותר מ-40 עובדים הנערכים להתרחבות החברה ברחבי העולם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully