וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הודית חשמלית בדרך לישראל

אורה קורן

10.12.2008 / 9:46

חברת I2I-BDO תייבא את הרכב החשמלי ההודי REVA לישראל. לפי הערכות, הרכב יגיע לישראל בתחילת 2009

חברת I2I-BDO קיבלה את הזכיון ליבוא הרכב החשמלי ההודי רווה (Reva) לישראל - כך אמר ל-TheMarker מייסד ומנכ"ל החברה, דוד קינן. לדבריו, החברה כבר התקשרה עם יבואן רכב מהמובילים בישראל כדי שייבא את המכונית. ההסכם העסקי מול החברה ההודית נמצא בשלבי גיבוש וההערכה היא שתוך חודש ניתן יהיה להודיע על מועד תחילת היבוא.

הרכב החשמלי נע בעזרת סוללה המורכבת משמונה סוללות, שכל אחת מהן שוקלת כ-30 ק"ג. הטענה של שש שעות מאפשרת לרכב לנסוע 120 ק"מ, הטענה שמתאפשרת מכל שקע חשמלי רגיל. טווח הנסיעה של המכונית הפך אותה לרכב עירוני. הרכב נמכר בערים המרכזיות בהודו, בלונדון, ברצלונה, מדריד, אתונה ואוסלו. "ההצלחה הגדולה של המכונית היא בלונדון, שבה העירייה אימצה אותה כפרויקט והעניקה הטבות לבעלי הרכב החשמלי", אמר קינן. בין השאר הוקצו לרכב מקומות חניה מסודרים בחניונים עירוניים, בעליו קיבלו פטור ממס גודש והותר לה לנוע בנתיבי תחבורה ציבורית.

המכונית מיוצרת על ידי התאגיד ההודי מייני, שמתמחה במיגוון תחומים בתעשיית הרכב, כולל חלפים. מחזור עסקי התאגיד הוא כ-100 מיליון דולר בשנה.

החברה ההודית REVA הוקמה ב-2001 בשותפות של קבוצת מיאמי ההודית וחברת AEV האמריקנית. החברה פועלת בבנגלור שבהודו ומייצרת דגם אחד, I, שמוכר בכמה שווקים בשם ג'י-וויז. מדובר במכונית זעירה - אורכה 260 ס"מ בלבד - עם מנוע חשמלי, שיכולה לשאת שני מבוגרים ושני ילדים מאחור. המהירות המירבית שלה היא 80 קמ"ש בלבד וטווח הנסיעה בין טעינות - 80 ק"מ.

בשל המידות הקטנות והביצועים הנמוכים, באירופה מגדירים את כלי הרכב של REVA "אופנוע עם ארבעה גלגלים", דבר המוריד את המיסוי וכן את דרישות הבטיחות מהרכב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully