וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נוסחת החלומות

11.12.2008 / 11:40

המעצב רובן זאמיט חולם כבר שנים על מכונית פורמולה 1 לכביש. גבולות המציאות משאירים אותו ליד מסך המחשב

כיף להיות מעצב רכבי 'על' או מכוניות ספורט. יש לך את הפריווילגיה לפנטז, להמחיש וכן לעורר את החושים הכי פרימיטיביים המוכרים לבני האדם. רובן זאמיט ממלטה, עוסק במלאכה זו כבר למעלה מארבע שנים, ועיצוביו זוכים לשלל פרסים ברחבי הרשת ובד בבד מצליחים לפרוס בפני הגולשים עולמות של המצאות וחידושים בתחומי התכנון.

עד היום, עיקר מאמציו נעו סביב מכוניות ספורט עם חזות כמעט סדרתית. אבל באופן קבוע, הוא רודף אחר האקזמפלר המושלם שיעניק לנהגים את חווית הנסיעה המוטרפת והמהנה ביותר שאפשר לדמיין. כזו היא מכוניתו האחרונה, שרעיון מוקדם שלה התבסס על שלדת הקוברה והופיע עוד לפני שנה ונקרא על פיו KC-427 קונספט. אז היה לה מנוע V10 בנפח 6.4 ל'. ומה הפעם?

בסיבוב הנוכחי, הוא שולח לאוטוסטראדה (של המידע כמובן) את עיצובו האחרון, המקווה לקרוץ לחובבי מירוצי הפורמולה 1. במטלה כזו, קשה כמובן לקבוע מהם הפרמטרים הנכונים עבור הכביש הציבורי. השלת משקל, הסטות אוויר, כנפיים מוגדלות, חרטום מחודד, כל אלו אמורים באופן תאורטי להעניק למכונית מאפיינים של מכסחת מכוניות 'על'.

זה מעט אופטימי מצידו, אבל ראינו בעבר איך רעיון קטן הופך למכונת ספורט עילאית - להלן אריאל אטום או מכוניות קייטרהאם - כך שלמרות שהחזון של רובן מפותח מאין כמוהו, אפשר להניח שמשהו גם אם קטן מפרטי ה-RZ קונספט, עלול לזלוג לאחד משולחנות מעצבי הרכב הסדרתיים. ומה בנוגע למנוע? גם במקרה זה אפשר לגלוש לכל מסדרונות הדימיון האפשריים. ממנועי טורבו משופרים ועד יחידות עתירות נפח וגדושות במומנט תוצרת ארה"ב. ואם חייבים או רוצים, אפשר גם להיות פוליטיים ולאכלס משהו מהמנועים ההיברדיים החדשניים של ימינו.

  • עוד באותו נושא:
  • rz פורמולה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully