וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פורמולה 1: שינויים נוספים

14.12.2008 / 11:47

לאחר פרישתה המפתיעה של הונדה, מפרסם האיגוד שורה של תקנות חדשות. סימן שאלה גדול נותר סביב המנועים האחידים

לפני קצת יותר מחודש, סיפרנו לכם כאן על שינויים אותם יחיל ה-FIA, בעונת הפורמולה 1 המתקרבת אלינו במהירות. כפי שפורסם, רבות דובר לאחרונה על סוגיית המנועים. וברני אקלסטון המשמש כנושא הבשורה, דוחף באופן רציף את הדיון הפרובלמאטי שאינו עולה בקנה אחד עם השאיפות של היצרניות המשתתפות.

בכנס שנערך לפני מספר ימים במונטה קארלו, נחשפו חלק מהתקנות החדשות האמורות להקל במידה מסויימת, על תזרים ההוצאות העונתי לשנה הקרובה. בפוטנציאל של שינויים אלו, גולת הכותרת היא הארכת חיי הרכיבים המשמשים את הקבוצות.

כל קבוצה, תוגבל ל20 מנועים למשך עונה שלמה, 8 עבור כל מכונית ועוד ארבעה נוספים עבור מבחנים. עלות רכישת מנועים על ידי קבוצות קטנות ופרטיות, הופחתה בחמישים אחוזים.
מבחינה טכנית, לא יוכלו המכוניות לעבור את תחום 18,000 סיבובי המנוע. למרות זאת, סוגייה זו, עדיין נתונה לשינויים מפני שהאיגוד עלול לחזור בו מהחלטתו בנוגע לסטנדריזציה של המנועים. הסיבה לכך נעוצה באיומיה של פרארי לפרוש מהסבב. אם כי בשלב זה, פרארי ממאנת לצאת בהצהרות רשמיות.

זאת ועוד, נאסר על היצרניות להשתמש במנהרות רוח, או ניסויים במשך העונה כולה. משנת 2010, תדלוקים באמצע המירוץ יאסרו לצד התווספות של מערכות טלמטריה זהות. כשנה מאוחר מכך, כל הקבוצות יצויידו גם בתיבות הילוכים אחידות. רק נזכיר, כי במשך העונה, פורסמו עוד מספר שינויים הכוללים את חזרתם של צמיגי סליקס, שיפור רמת השיפוט והגבלת שימוש המנועים לשלושה מירוצים בלבד . על פי ההערכות, התקנות החדשות יחסכו לקבוצות עד 30 אחוזים מסך ההוצאות השנתיות ביחס לאשתקד. ומקרים דוגמת נטישתה של הונדה, או איומי הפרישה של פרארי, לא יחזרו על עצמם כך מקווים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully