וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבחן בכורה: סוזוקי DRZ 125 SM

14.12.2008 / 16:01

סוזוקי DRZ 125 SM עוד לא הספיק לעשות קילומטר אחד על כבישי הארץ וכבר לקחנו אותו למבחן שהחזיר אותנו אחורה בזמן

מזל טוב! אתם בני קצת יותר מ-16, עברתם את הטסט הראשון בחייכם (אם לא עשיתם לטרקטור עדיין) והצלחתם לשכנע את אבא ואימא לקנות לכם את כלי התחבורה הראשון שלכם שעליו תרכבו מה-זה-בזהירות ולא תעשו וויליז וסטופיז ליד בית הספר. אושר שלא מהעולם הזה.

ובכן, בהחלט יש לכם מזל גדול, כי כמו שאתם וודאי יודעים, רוב החברים שלכם לכיתה כלל לא מגיעים לשלב הזה, של לשכנע את ההורים. כך גם היה במקרה שלי. לא כהורה, כנער. לא משנה כמה קרוב הגעתי לרצפה, לא האיומים שאברח מהבית או שאפרק לאבא שלי את האוטו לחלקים בגודל ציפורן, דבר לא עזר ואני, תוך כדי הליכה ברגל, נאלצתי לצפות בכמה מחברי הקרובים טסים ב-70 קמ"ש בכביש המוביל לבית הספר עם אגזוזים מנוסרים.

רובם רכבו על TSים של סוזוקי. המסוקסים על Xים מקוררי אוויר ובעלי הממון על Wים מקוררי מים. שני אלה היוו פחות או יותר 90 אחוז מהאופציות שעמדו לרשותנו אז, ב-50 סמ"ק כמובן, פשוט כי עם קטנוע אף אחד לא העיז להראות (רכיבה עליו משולה ליציאה מהארון, ובישראל של לפני 15 שנה זה לא היה מקובל כל כך). אופציות נוספות היו כמובן, אבל אף אחת לא באמת הצליחה לגעת בחבר'ה על הברזלים יותר.

את כל זה אני מספר לכם, כי בסוף השבוע האחרון, חוויתי מנה גדושה של נוסטלגיה מהנעורים שנעלמו כשקיבלתי לידי את המפתח של מה שיכול היה להיות כלי החלומות של כל ילד בתיכון. הכלי שיכול היה להעמיס על גבו יותר כוסיות מאוטובוס הטיול שנתי ולגרום לכל רוכב עליו לקחת את תואר מלך השכבה עם יד אחת קשורה מאחורי הגב. כן, זה הסוזוקי DRZ 125 סמ"ק סופר מוטו החדש שהגיע רק לפני ימים אחדים לישראל ואיתו יצאנו למבחן.

צעדים ראשונים, רק בגדול

בניגוד גמור להיצע היבש של לפני 15 שנה, היום, קרוב מאוד לסוף העשור של האלף השלישי, אין כמעט יבואן אחד בישראל שלא מציע שלל דגמים מסוגים שונים של כלים עם מנוע 125 סמ"ק. מצד אחד, עודף ההיצע עלול לבלבל ולייאש, אבל מצד האחר, בעלי רישיון מוגבל (A2) לא צריכים עוד להסתכל בקנאה או להתבייש ברמזור מול שאר רוכבי ה-Rים מסביב. לכל אחד יכול להיות היום ובמחיר שפוי יחסית אופנוע שטח או ספורט, קאסטום או דו"ש, קטנוע או סופר מוטו, רק תבחרו מה מתלבש עליכם וכמה מתאים לכם לשלם.

אם עוד לא הבנתם משמו של ה-DRZ החדש, משמעות צמד האותיות SM הוא סופר מוטו. זהו אופנוע כביש ספורטיבי שעבר הסבה מעולם השטח. הוא משתמש כמובן באותה שלדה ובמכללים רבים, אך בקצה המתלים שלו נמצאים חישוקים קטנים יותר בקוטרם ואלו נועלים צמיגי כביש דביקים. יחד עם הממדים הצנומים, המשקל הנמוך והבלמים המשופרים, מתקבלת לרוב חבילה סופר מהנה לרכיבה על האספלט.

זה גם המתכון שלפיו נרקח ה-DRZ שלנו. הוא צנום כמו אופנוע שטח, אורכו עומד על טיפה יותר משני מטרים, רוחבו הכללי (בין מראות) 81.5 ס"מ, גובהו מטר ועשרה, בסיס הגלגלים שלו נמתח על פני 134 סנטימטר וגובה המושב 83.6 ס"מ מהרצפה. משמע, הוא נראה גדול מספיק כדי לא להתבייש ליד אופנועים מליגות בכירות יותר, וכדי להרגיש מכובד ליד קטנועים.

ואם כבר במראה עסקינן, גרסת המבחן הגיעה בלבוש שחור צהוב כמו צרעה תוקפנית. מראה שמקבל חיזוק כאשר לוקחים כמה רגעים כדי להסתובב סביבו ולהביט בו. זה המקום גם לציין שגם מאוד אהבנו את מסכת החזית המלוכסנת, את עיצוב האגזוז ובכלל את רמת האיכות הגבוהה של המתגים והפלסטיקה שאותה הוא לובש. פחות אהבנו את לוח המחוונים שמציע ממש את המינימום מידע שצריך כדי להתגלגל – מד מהירות, מד מרחק כללי, מד מרחק מתאפס ונורות בודדות למצב ניוטרל, נורת דלק, איתות ואור גבוה. מאוד חסר לנו למשל מד סל"ד.

על האוכף

למרות המראה ה'סקסי' והממדים, כאשר מניחים את הישבן על המושב הארוך, ה-DR הזה מרגיש כאילו התכווץ לכדי חצי מגודלו. פתאום, הכל מרגיש קטן. הרצפה קרובה, הברכיים קרובות כשחובקים אותו, אבל איכשהו הכל נופל בדיוק למקום, בייחוד מיקום הרגליות – לא גבוה מדי, לא אחורה מדי. בדיוק במקום. הכידון דווקא הרגיש מעט נמוך, אך עדיין לא כזה שמפריע לתנוחת רכיבה זקופה.

גם המושב מפתיע לטובה. למרות הזיכרון הרע מה-TS של פעם, המושב של ה-DRZ החדש הרגיש רך ונעים ובעיקר לא הפריע במיקום הישבן לכל אורכו. מתחת למושב נמצא מנוע החד צילינדר של סוזוקי, שהגיע מה'וואן-וואן' החדש, אופנוע הרטרו לצעירים. הוא מקורר שמן ואוויר ואת הדלק שלו הוא לוגם דרך מזרק.

סיבוב המפתח ולחיצה על המתנע החשמלי מעירה אותו מיד כשמהאגזוז מבעבע בחרישיות בתולית. כן, אופנוע המבחן שנמסר לידינו רק יצא מהקופסה ועוד לא הספיק לנשום את אוויר ישראל. זו גם הסיבה ככל הנראה מדוע המנוע הרגיש סגור ולא חי מספיק במהלך ימי המבחן. בכל מקרה, אל תיבת ההילוכים שלו, יש לנו בעיקר מחמאות. חמשת ההילוכים עוברים באופן חלק, קל מאוד למצוא את הילוך הסרק וגם יחסי ההעברה סבירים. למרות זאת, היינו שמחים למצוא קצת יותר רגש בידית המצמד ומעט יותר דיוק במעבר מהילוך סרק לראשון לפני התחלת נסיעה.

פרחח בעיר, פחדן בחוץ

בדרך אל בית הספר, כלומר, בתוך תחומי העיר, ה-DRZ 125 מרגיש ממש מושלם. אמנם אין לו תאי אחסון (מלבד אחד קטן משמאל ומתחת למושב), וזה אומר שאת התיק תשאירו על הגב ואת הקסדה תצטרכו לקחת אתכם, אבל הישיבה הגבוהה על גבו מסייעת בקבלת שדה ראיה הקפי גבוה מעל רוב גגות כלי הרכב שמסביב ולכך משמעות בטיחותית חשובה. כמו כן, המתלים שלו רכים מספיק כדי לספוג את חוסר הכישרון של פועלי המועצה המקומית והוא לא מתרגש כלל משינויי אספלט או ממדרכות.

אחרי מספר דקות רכיבה, החדות של ההיגוי יחד עם תנוחת הרכיבה הקרבית, מבטיחים להוציא את הילד הרע מכל רוכב ופתאום, גם הרוכב וגם ה-DR הזה מתחילים ליהנות מהלונפארק העירוני. קל מאוד להשתחל איתו בין קופסאות הפח בזכות רוחבו הצנום ותגובת המנוע החדה לסחיטת המצערת מדרבנת רכיבה מהירה יותר ויותר. גם האגזוז משפר במעט את ההרגשה עם צליל באסי בסל"ד נמוך והבעבוע האופייני למנועי סינגל בסגירת מצערת.

בסעיף הבלמים, שמחנו למצוא בלם קדמי עוצמתי ומלא רגש (דיסק מלפנים) אולם האחורי, למרות היותו מסוג דיסק, כלל לא מספק את הסחורה. לחיצה על הרגלית מלווה בתחושה של - כלום. רוב מהלכה ספוגי וללא תפוקה ופתאום ה"כלום" הזה הופך לנעילה פתאומית של הגלגל האחורי. דבר שחשוב לקחת בחשבון בייחוד בכבישים רטובים.

למרות תחושת הרכיבה השובבה, כבר בקילומטרים הראשונים, קשה להתעלם מהחוסר בכוח במנוע הקטן. זה אמנם ליניארי ועירני, אבל כוח אין בו. לפחות לא מספיק. בתוך תחומי העיר זה לא ממש נורא, אבל די בנסיעה אחת בכביש עירוני שמהירות הנסיעה בו עוברת את ה-70 קמ"ש כדי להצית את החששות מהנהגים הסובבים. ה-DRZ 125 פשוט לא מצליח להיות מהיר מהתנועה שמסביבו ואת זה יש לקחת בחשבון בכל פעם שיוצאים לדרך.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

הגבול בין אומץ לטפשות

אנחנו עוד העזנו (או היינו טפשים מספיק) לעלות איתו על כביש ת"א ירושלים ביום שישי כדי להגיע אל אירוע האופנוענים ביער קנדה. בשעות הבוקר, הכביש עוד היה ריק, השמש זרחה ועוד הספקנו להתענג על הירוק שמסביב. מה שבעצם השאיר אותנו להתמודד רק עם הרעש הצורמני של המנוע שנאבק להביאנו ל-100 קמ"ש בקושי, במישור מאוד ארוך ועם חצי התכופפות מאחורי ה'אין מיגון רוח'. כל שינוי של מעלה בזווית הכביש, משמעה ירידה ל-90 קמ"ש או גירוד עיקש ל-110. יש לציין שעם רוכב קל יותר ממני (80 ק"ג), הוא ירגיש נמרץ יותר.

לקראת אמצע הדרך, כבר התחלנו להתחרט על עודף התעוזה. משאית וולוו ענקית שהצטרפה במחלף שפירים נעה כמוני בנתיב הימני, החלה לצמצם את המרחק בנינו בעקביות. כל כמה רגעים, נעלמו עוד ועוד מטרים בנינו. המצערת מסובבת עד העצר, המנוע צורח, אני כמעט מנשק את צינור הבלם שעובר מעל ללוח המחוונים ומתפלל לעוד 5 קמ"ש והיא ממשיכה להתקרב. בשלב מסוים כבר הצלחתי לקרוא דרך המראה את הכיתוב על הגריל שלה שיש לה 440 כ"ס ושהיא עומדת בתקן יורו 4.

נהדר. היא לא ממש פוגעת בסביבה ויש לה כוח אבל כל זה עומד לעלות עלי. גם סימני ידיים של "בחייאת, תשמור קצת מרחק" לא הועילו וכדי להוסיף חטא על פשע, הנהג הסורר עוד היה שקוע בשיחת טלפון כשאני עוד רגע מבצע בעל כורחי תרגיל לפיתה של הפגוש וטיפוס אל הקבינה שלו בסגנון אינדיאנה ג'ונס, רק בלי השוט. "לשמחתי", במחלף בן שמן, הוא הדביק סופית את הדוושה ועקף אותי לתוך ההשתלבות עם כביש 6, לא לפני שהוא משאיר אותי בבלנדר של מערבולות אוויר. בקיצור, תחומי העיר YES, כבישים בין עירוניים NO. BIG NO.

סימן שאתה צעיר

בסופם של ימי המבחן אפשר לסכם ולומר שאנחנו מאוד מחבבים את ה-DRZ 125 SM וגם מהתגובות שאספנו בכל צומת ובית ספר שבפתחו הנחנו אותו כפיתיון, גם הצעירים מחבבים אותו – ואפילו מאוד. ה-DRZ 125 סופר מוטו פונה וקולע ישירות לליבם של צעירים צמאי הפוזה והרוח הספורטיבית, שרוצים להראות קצת שונים ולא צריכים אופנוע שטח או מעדיפים שלא להראות על קטנוע.

יש לו שלל תכונות טובות כמו התנהגות כביש ספורטיבית, עיצוב יפיפה, מקוריות, נוחות שאינה פוגמת ברכיבה תובענית ואיכות טובה מאוד. צריכת הדלק אגב התגלתה כמעולה - כ-30 ק"מ לליטר, למרות שרוב הזמן היינו עם המצערת פתוחה לרווחה. אולם, לרעתו עומד מנוע חלוש שמתקשה לפדות את הצ'קים שרושמים העיצוב והיכולות הדינמיות ובלם אחורי שפשוט לא מתפקד.

מתחרים בשוק זה כאמור לא חסר, אבל מי שיחפש סופר מוטו צעיר, כדאי שייקח אחד כזה לסיבוב, הוא בהחלט שווה את זה, בייחוד כשלוקחים בחשבון את תג המחיר האטרקטיבי שעומד על 23,120 שקל בלבד.

  • עוד באותו נושא:
  • סוזוקי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully