וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחוייבים למניעת תאונות

ירון אדרי

15.12.2008 / 10:42

ישראל מציינת היום זו השנה השנייה את יום המחוייבות הלאומי לבטיחות בדרכים במספר אירועים ברחבי המדינה

מערכת וואלה!

צילום: נועם כהן
עריכה: אייר ענבר

היום (שני), יצויין בישראל יום המחוייבות הלאומי לבטיחות בדרכים. זו השנה השנייה בה מוקדש יום שלם לנושא זה על ידי הגופים הממלכתיים ובו משתתפים גם גופים ציבוריים נוספים וכן גופים פרטיים והתנדבותיים. במהלך היום תוביל הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים מספר מפגשים ואירועים, כאשר עיקר ההתייחסות תהיה למעורבותם הגבוהה של הולכי רגל בתאונות דרכים.

יום המחוייבות החל כבר בשעה שמונה בבוקר עם מסע של איגוד האופנועים בו לקח חלק גם מנכ"ל הרשות הלאומית יאיר דורי. שיירת האופנועים יצאה מאולפני הרצליה בדרך אל אוניברסיטת בר אילן, שם נערך הטקס הממלכתי של יום המחוייבות הלאומי בהשתתפות דורי, שר התחבורה שאול מופז, ח"כ גלעד ארדן, הרב הראשי לישראל ואחרים. הטקס יימשך עד לשעה 11:30 ומייד לאחריו (12:30) יבקרו מופז ודורי בתיכון 'אורה מודיעים' שברמת גן שם ייפגשו עם תלמידי כיתות י"ב.

תאונות הדרכים אינן פוסחות על המגזר החרדי, שם נפגעים בעיקר ילדים רבים, וגם רבני ישראל נרתמים למאבק. בהשתתפות בכירי הרבנים בישראל כמו גם נבחרי ציבור, שופטים ואחרים, יערך במלון 'הייאט רג'ינסי' שבירושלים כנס "הליכות עם ישראל בנושאי נזיקין ותאונות דרכים". הכנס ייפתח בשעה 19:30 הערב.

בין שאר הגופים אשר ייקחו חלק בפעילות הארצית של יום זה ניתן למנות את מד"א, ארגון הכבאות הארצי, זק"א ואחרים. מטות הבטיחות העירוניים יחד עם גופים התנדבותיים ותנועות נוער יציבו מיצגים בנושאי בטיחות במרכזים הומי האדם ברחבי ישראל. אגף התנועה של משטרת ישראל נערך גם הוא ליום זה, עם פריסה נרחבת בעיקר בקטעי הכבישים המוגדרים כמסוכנים.

אנו בוואלה! רכב מצטרפים לשאר הגופים, וקוראים לכם לפעול לשינוי המגמה. להזכירכם, רק בשבוע האחרון נוספו 4 בני אדם לרשימת ההרוגים, 3 מהם הולכי רגל. מתחילת השנה נהרגו 407 בני אדם בתאונות דרכים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully