וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מרצדס ZERO

16.12.2008 / 9:30

מרצדס מסתערת על תערוכת דטרויט עם שלושה דגמי קונספט ירוקים וחשמליים, הרומזים בנדיבות על עיצוב ה-B קלאס הבאה

תערוכת הרכב הצפון אמריקנית מתמודדת לאחרונה עם גל נטישות בלתי פוסק. ניסאן אמנם חזרה בה מהודעתה הראשונית על היעדרות, אך נכון לעתה, מסתמן אירוע דל ביחס לשנים עברו. את מסמר האירוע כך זה נראה, יספקו הסיניות אשר תדאגנה לערוך לבאים חוויה שונה מכפי שהורגלו, אולי אפילו גם בשורה קטנה בנוגע לשיווקן העתידי בגבולות ארה"ב.

יחד איתן, מרצדס איננה מתכוונת להגיע אף היא לשם הפרוטוקול. היצרנית הגרמניה הציגה במהלך החודשים האחרונים לא מעט חידושים, בפרט בטכנולוגיית ה-BlueZERO. זו מתפקדת על תקן התשובה הירוקה לכל חשיפות היצרניות המתחרות המציעות פתרונות דומים, אך לא בהכרח ממנועי דיזל אלא בהנעה חשמלית או היברידית.

באג'נדה של דיימלר, שלושה דגמים שונים יתפסו את מרכז הבמה. כולם מבוססים על הפלטפורמה הנוכחית של ה-B קלאס, אך המעטפת קורצת לשנת 2010, אז כנראה נוכל לראות את ה-B קלאס במראה החדש. את החלוקה עורכת מרצדס על פי הקצאת הטכנולוגיה עבור כל מכונית.

חשמל, הייבריד או תא דלק?

השאפתנית מכולן היא זו המיועדת לתנועה עירונית. מרצדס מצהירה כי ה-E-CELL מסוגלת לדחוק 32 קג"מ תודות למנוע חשמלי המוזן מסוללות ליתיום-יון ומפיק 100 קילוואט (134 כ"ס). טווח הנסיעה יעמוד על 100 ק"מ, וכל טעינה עבור המרחק הנ"ל תארך שעתיים בלבד.

שני הדגמים הנוספים פונים לקהל אחר. אלו כבר מכוונים לגמיאת מרחקים ארוכים יותר המצריכים יכולות שהמכונית החשמלית עדיין מתקשה ביישומן. בהטמעה מוכרת וקונבציונלית, ה-E-CELL פלוס מוסיף למנוע החשמלי אותו ציינו, גם מנוע טורבו-דיזל 3 צילינדרים והנה לכם ה'פלוס' המוצמד לו. את המנוע אם ניחשתם על פי כמות הבוכנות, לקחה מרצדס מהסמארט הקטנה והשילוב מאפשר טווח נסיעה של 600 ק"מ תוך הטענה רציפה של הסוללות. במילים אחרות, מנוע הבעירה פועל כגנרטור קטן.

אחרון ברשימה, וגם המרשים מכולם, הוא ה-F-CELL, ועל פי השם קל לנחש שמדובר בתא דלק וכזה המשתמש בטכנולוגיית מימן. על פי הנתונים הרשמיים, מרצדס משערת יכולת לא מבוטלת במונחי ביצועים, גם ביחס למערכת הינע סטנדרטית. זה אומר 134 כ"ס, 32 קג"מ, ושיעור פליטה נמוך. יחד עם זאת, ראוי לציין כי השתיים האחרונות, עדיין פולטות CO2 אך באחוז נמוך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully