וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סובארו פורשת מה-WRC

ירון אדרי

16.12.2008 / 13:29

לאחר סוזוקי, גם סובארו הודיעה במפתיע על פרישה מיידית מסבב אליפות העולם. סיטרואן ופורד נותרו לבדן

האם תבוטל עונת ה-WRC של השנה הבאה? אחרי הודעת הפרישה של סוזוקי מסבב אליפות הראלי העולמי, מודיעה היום גם סובארו כי וויתרה על המשך השתתפותה באליפות העולם. לעומת שנה אחת בלבד בליגה הבכירה במקרה של סוזוקי, סובארו גוררת אחריה מסורת ארוכה של 20 שנה. 6 פעמים זכתה הקבוצה באליפות, בנוסף ל-3 אליפויות נהגים (קולין מקריי, ריצ'רד ברנס ופטר סולברג).

הודעת הפרישה באה בהפתעה גמורה. בעת שהותי בשבוע שעבר במתחם הקבוצה במירוץ סוף העונה בווילס, שאלתי את אנשי הקבוצה כיצד משפיע עליה המצב הכלכלי, ואלה ציינו במפורש כי כל החוזים והתקציבים לעונת 2009 סגורים. גם נהגה המוביל פטר סולברג לא הראה כל סימני מצוקה, והצהיר כי יש לגרום לסובארו לחזור לטופ כבר בעונה הבאה.

ה-WRC לאן?

לסובארו חלק בלתי נפרד מאליפות ה-WRC כיום, ולפרישתה משמעות כיבדת משקל עבור המשך קיומה. בנוסף, אסור להתעלם מהחלטת ה-FIA להחליף את תצורת המכוניות המוכרות בתצורת S2000 (מנוע 2.0 ל' ללא מגדש טורבו) ב-2010, מה שכבר הוציא מאלוף העולם סבסטיאן לואב הצהרה כי לא ימשיך להתחרות.

כל העובדות הנ"ל, יחד עם פרישת סובארו וסוזוקי ואי רצונה של מיצובישי לחזור ולהתחרות, מותירות את הקרב רק לסיטרואן ופורד האירופיות ואולי אף לפולקסווגן באם יתבררו השמועות כנכונות. האם לבדן הן יצליחו למשוך את סבב ה-WRC? עם קצב הפרישות של יצרניות הרכב מהספורט המוטורי לאחרונה, כנראה שעוד צפויות לנו התפתחויות לא נעימות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully