וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וולוו רומזת על ה-S60 הבאה

ירון אדרי

16.12.2008 / 14:10

גרסת הקונספט לדור הבא של ה-S60 נחשפה כשהיא מצויידת במנוע קטן נפח חזק ונקי, ומערכת בטיחות להגנת הולכי רגל

המציאות הכלכלית והעובדה כי שמה נקשר עם רשימת המכירה של בעלת הבית פורד, גורם כנראה לוולוו לקדם עניינים מהר משתוכנן. רק לפני כשלושה שבועות הוצג הטיזר ל-S60 קונספט, והנה היום נחשף הדגם במלואו על כל הפרטים. בעבר ראינו כבר מקרים דומים, אולם יצרניות הרכב לא הסתפקו רק בקדימון אחד ותהליך החשיפה נמתח יותר במקרה הנ"ל. אכן מציאות חדשה.

מכונית הקונספט שאת הופעת הבכורה שלה תעשה בתערוכת דטרויט, מאפשרת לנו להבין כיצד יראה הדור הבא של ה-S60 שנכון לרגע זה יוצג רק ב-2010. למרות שהקונספט זוכה לעיצוב אטרקטיבי בזכות מרכב הקופה 4 דלתות, בוולוו מבטיחים כי הגרסה הסדרתית לא תאבד הרבה מכך. את ההשראה, מקבלים המעצבים מהצוקים שבקווי חוף הים הסקנדינבי, ומאוניות הוויקינגים שצורתם מפארת את פנסי החזית. למרות הדמיון הפורה והתיאורים הצבעוניים, עדיין ניתן לראות בקונספט את קווי העיצוב המוכרים של המותג השוודי.

פריט עיצוב שמציג הקונספט, וספק עם יגיע לגרסה הסופית, הן הדלתות שפתיחתן מגלה וויתור על קורה B. בעוד שהקדמיות נפתחות כרגיל, מאחור הן נעות אחורה וחושפות פתח כניסה רחב. עוד זוכה הקונספט בחישוקי סגסוגת בקוטר 20 אינטש, וגג פנורמי בעיצוב ייחודי.

מנוע קטן, אבל שובב

בעבר, מנוע 1.6 ל' במכונית קונספט היה מעלה גיחוך וסימני ביטול מזלזלים. כעת, לא רק שזו לא בושה להציג מנוע קטן, אלא אפילו צעד יח"צני מתבקש בעיקר עם זה מלווה בשלל אותיות אנגליות שתורמות לסביבה. כאן מדובר ב-GTDi, כלומר Gasoline Turbocharged Direct Injection - טורבו בנזין הזרקה ישירה. התוצאה היא 180 כ"ס, 20 ק"מ לליטר ו-119 גק"מ CO2.

פרט לטכנולוגיות המתקדמות במנוע עצמו, לצריכת הדלק והזיהום המופחת תעזורנה גם מערכות נוספות. כאן ניתן למנות מערכת 'עצור וסע', תיבת הילוכים רובוטית כפולת מצמדים, פונקציית 'DRIVe-Mode' המנתקת צרכני אנרגיה לא נחוצים, תריסים מתכווננים בגריל לשיפור זרימת האוויר כשאין צורך בקירור הרדיאטור, ריצפה שטוחה וחומרים קלים.

מבחינת מאפייני ההתנהגות הדינמית, לא מציינים בוולו אף פרט ומסתפקים בהצהרה כי ה-S60 הבאה תהיה מהנה יותר לנהיגה מזו אותה היא מחליפה.

ואפשר בלי בטיחות?

בטיחות כידוע הוא השם הנרדף לוולוו, וחברה כמוה לא תוותר על הזדמנות שכזו להציג מערכת חדשה אחת לפחות. הקונספט תצוייד במערכת לזיהוי הולכי רגל, אשר בולמת את המכונית עם זיהוי סכנה מלפנים. פעולת המערכת נעשית על ידי שילוב מצלמה השוכנת בסמוך למראה המרכזית, ורדאר השוכן בגריל. עם זיהוי אובייקט על ידי הרדאר, מזהה המצלמה את צורתו (של אדם) ושילוב המידע מביא לפעולת המערכת.

בשלב הראשון, יקבל הנהג אזהרה קולית וכן חיווי וויזואלי על השמשה הקדמית. זה ידמה אורות בלימה של רכב מלפנים, שבאופן אינסטינקטיבי יגרמו לנהג ללחוץ על דוושת הבלם. חוסר תגובה מצידו, יביא להפעלת מערכת הבלימה בשיא העוצמה. לדברי וולוו, במהירות של עד 20 קמ"ש תימנע הפגיעה לחלוטין, ומעבר לכך מדובר על ירידה בעוצמת הפגיעה של עד 75 אחוזים.

פיתוח המערכת לדברי וולוו ארך 10 שנים, ועם הצגת ה-S60 הסדרתית גם תוצג גרסתה הסופית. זו תדע להתייחס גם לתנאי הראות ומזג האוויר אשר משפיעים על בטיחות המכונית. עד שנת 2020, שואפים בחברה כי מכוניותיה ימנעו כליל פגיעה ביושבי הרכב ובהולכי רגל.

עוד בסעיף הבטיחות נמצאת בקרת השיוט האדפטיבית שעברה עדכון וכעת תפעל כבר עם תחילת הנסיעה ולא מ-30 קמ"ש כבעבר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully