וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תחבורה ציבורית יעילה? אולי ב-2010

ירון אדרי

16.12.2008 / 16:25

פיילוט של עיריית תל אביב-יפו, משרד התחבורה וחברות האוטובוסים הגדולות, ישפר את התחבורה הציבורית בעיר. היישום ב-2010

עיריית תל אביב–יפו, משרד התחבורה וחברות האוטובוסים אגד ודן, יוצאות בתוכנית חדשה לשיפור שירות הסעת ההמונים בעיר. בתוכנית המוגדרת "חדשנית", מקווים הגופים השותפים לייעל את התחבורה הציבורית וההתמצאות בעיר, וכך לגרום ליותר אנשים לוותר על הרכב הפרטי.

התוכנית המדוברת איננה כוללת מהפך ממשי, אלא שימוש בתשתית הקיימת תוך פריסה מחדש של קווי האוטובוסים. כך, ישמשו הצירים המרכזיים בעיר לקווי האוטובוסים הראשיים ואילו ברחובות העיר יפעלו מיניבוסים. רישות מחדש אומר דובר העירייה, יקצר את זמני הנסיעה וההמתנה של הנוסעים, יקטין את הצפיפות באוטובוסים, ויאפשר הקמת תחנות נוספות. כמו כן, יביא הדבר לצמצום זיהום האוויר.

בנוסף, תפיק העירייה מפה חדשה שתעזור להתמצאות, בה מסומנים הקווים בצבעים שונים בהתאם למסלולם. בתחנות עצמן, יוצב מערך לשימוש בכרטיס אלקטרוני וכן צגים אלקטרוניים המורים את זמני הגעת האוטובוס לתחנה.

אלא שעוד מוקדם לשמוח, הפרויקט שיישמש כפיילוט צפוי לצאת אל הפועל רק ב-2010.

אגד מטעה את הציבור?

ובתוך כך, יוצאת עמותת 'אדם, טבע ודין' נגד חברת אגד. במכתב שהוציאה מנכ"ל העמותה עו"ד ציפי איסר-איציק לרשות השנייה לטלוויזיה ורדיו, נטען כי קמפיין יורו 5 של חברת האוטובוסים מטעה את הציבור ועל כן יש להורידה מין המסך לאלתר. בדרישתה, טוענת איסר-איציק כי למרות שהדבר נדרש ממנה במסגרת הוראת צו אישי של השר להגנת הסביבה, אגד טרם הכניסה לשימוש אוטובוסים הפועלים בתקן 'יורו 5'. עוד טוענת העמותה כי אגד פנתה אל השר בכדי שייתן לה ארכה, וזה אכן עשה זאת.

"מצב הדברים כרגע הוא שאגד תעבור לאוטובוסים עירוניים מסוג יורו 5 רק בסוף שנת 2009, במקרה הטוב!", נכתב. עוד מובאים בהמשך נתונים המראים כי במקביל להצטיידותה באוטובוסים בתקן יורו 5 אשר יסופקו בסוף 2009, ממשיכה אגד לרכוש אוטובוסים בתקן יורו 4. בעוד כשנה וחצי כך נכתב, יעמוד אחוז האוטובוסים הנקיים יותר על 3.8 מכלל הצי של אגד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully