וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ה-NSX שוב בסימן שאלה

18.12.2008 / 9:10

הונדה מודיעה כי התוכניות לייצור מחליפת ה-NSX עוברות לגניזה. האם יש סיכוי כי זאת ההכרזה הסופית על מותה?

יצרניות הרכב היפניות מתקפלות לנוכח המשבר הכלכלי. רק אתמול בישרנו לכם על כך שסובארו וסוזוקי פורשות מאליפות העולם בראלי, וכמותן קבוצת הפורמולה 1 של הונדה. כעת, מודיע נשיאה של האחרונה טאקאו פיוקי, כי גם ה-NSX מצטרפת לרשימת הדחיות הבלתי קצובה.

לפני כשנה, הבטיחו בהונדה כי ה-NSX אשר ייצורה הופסק בשנת 2005, תחזור בגרסה מחודשת ובגיבוי מנוע V10. העיצוב כך נאמר, יעמידה בעימות ישיר מול מתחרותיה האיטלקיות והגרמניות. אך ההפסדים המצטברים של החברה בתקופה האחרונה, גזרו את פסק הדין על המכונית. עוד יש לקחת בחשבון כי את כל משאביה מסיטה כעת הונדה לטכנולוגיות נקיות המקבלות תמיכה גוברת מארגונים שונים וממשלות ברחבי העולם, מה שלא יעזור כנראה לקידום ה-NSX החדשה.

לאחרונה, הציגה הונדה מספר מכוניות ספורט בעלות יחידות כוח אלטרנטיביות, שהיו אמורות להוות מעין קדימון רך לגרסה הבאה של ה-NSX. כמו כן, ב-2007 הוצגה הקונספט NSX תחת מותג אקורה. כפי שהמצב נראה כעת, ליחידות הכוח עצמן יש עתיד ורוד יותר מאשר לוגמת הבנזין, שחזרתה לוטה בחוסר וודאות מוחלט.

הונדה NSX יוצרה במשך 15 שנים וצברה לעצמה שם דבר בקרב קרבות ה'על' בין היצרניות היפניות בעיקר. ייצורה הסדרתי הופסק ב-2005 עם תקווה כי דגם עתידי לא ימאן להחליפה. כעת, עם הודעה זו, מי שרוצה לחפש את החשק ביפן יאלץ לפנות לניסאן GT-R.

  • עוד באותו נושא:
  • הונדה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully