וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ה-SLR האחרונה בהחלט

20.12.2008 / 13:11

מקלארן ומרצדס מסיימות את הרומן במחווה נוסטלגית לנהג המירוצים סטרלינג מוס. חותם אחרון על מכונית שחצתה את גבולות הזמן

750 אלף אירו (כ-4 מיליון שקלים), לפני מיסים. זה המחיר עבור יחידה אחת מתוך 75 אותן תשחררנה מרצדס ומקלארן בשנה הקרובה. אלו הן ה-SLR האחרונות הפעם תחת הכותר סטרלינג מוס, נהג המירוצים האגדי. אחרי שש שנים בהן התוועדנו לממשיכת דרכה של המקלארן F1, בערך, ולמעלה מ-15 שנים של שיתוף פעולה, שתי החברות סוגרות את הבאסטה בידיוק בדרך בה התחילו – בעוצמה ובסטייל.

קצת לפני תערוכת פריז, הוצגה ה-722S שגורמים בתעשייה הכתירו אותה כאקורד הסיום בין שתי היצרניות. אולי זה מתבקש, בעיקר בצל החושך החונק המרחף מעל התעשייה, אבל כנראה שנותר מקום בעולם ל-SLR אחרונה וחביבה, שתגרום לכולם לזכור את מחזור חייה השופע. רק נציין כי זוהי הפעם השנייה בה נבחר נהג המירוצים הבריטי כפרזנטור (ספק בעל כורחו) עבור ה-SLR.

בתנוחה שלוחה כחץ מפוסל, ה-'סטרלינג מוס', מאמצת את כל הזוהר של שנות ה- 50 הענפות במסלולי המירוצים. מוס הבריטי (כיום בן 79), נחשב לאייקון מוטורי עולמי, בפרט באי הבריטי מקום הולדתו. רבים זוכרים לו בערגה את ניצחונותיו המשכנעים ב'מילה מיליה' הודות ליכולותיה של ה-SLR 300, כמו גם את ניצחונו הראשון בגרנד פרי הבריטי ב-1955.

48 שנים לאחר שקטף מקום ראשון בפעם האחרונה בגרנד-פרי (ארה"ב), מרצדס מעניקה לעולם ולו, מכונית 'על' שטופה במסורת ורוויה בפריטים נוסטלגיים. רק שלהבדיל מכמה עשורים אחורה, במאה הנוכחית, רמת הביצועים נמצאת בסטרטוספרה אחרת לגמרי. ועם בסיס יצירתי נדיב ועשיר כפי שמסוגלת להציע ה-SLR, המודל האחרון הוא גם החזק והמרשים מכולם.

אגדה בחייה, אגדה בחייו

גרסאותיה זכו למספר קטן של פירושים בשנים האחרונות. תצורת הקופה למשל, לא ספגה יותר מידי קיצוצים או תוספות למכביר. ומה שלא נעשה תחת המעטפת, לבסוף קרע את הגג מעל הפדחת של הנהג והנוסע והביא לנו את הרודסטר SLR וה-722 המחוזקת. הפעם, אנחנו כבר עדים לשינוי מהותי בתצורה, המגיע אלינו בהכלאה אנרכוניסטית כל עוד מתייחסים רק לעיצוב. הרמזים כאמור אינם דקים. צמד קשתות וכונסי אוויר בגפם של הנהג והנוסע, דלתות הנפתחות מעלה, פתחי מפלט לצד בתי הגלגלים, ותא נוסעים בעור אדמדם עמוק וטובעני.

המרכב הארוך (קרוב לחמישה מטרים) עד החישוק של הצמיג, עטוי קארבון קל משקל, חסון ויקר מ-א-ו-ד. המכונית קלה יותר מה-SLR תודות לכך, אך אם מוסיפים על זה (ומפחיתים מהעיצוב) שמשה קדמית מעובה וגג עליון נטול קורות, ההצטמקות בקילוגרמים (מינוס 300 לעומת הקופה) מתפרשת כעלייה קלה גם בביצועים. אולם בסעיף זה, אין לנו בשורה חדשה עליה טרם שמענו בעבר. המנוע הרובץ בחרטום, משגר את החץ המוכסף למאה קמ"ש בפחות מ-3.5 שניות באדיבות מנוע 5.5 ל' V8 מוגדש 'על' המשחרר 650 כ"ס לגלגלים האחוריים. המהירות המקסימלית היא 350 קמ"ש, או 13 יותר מגרסת ה-SLR S722.

אם אתם רוצים לרכוש את ה'סילבר סטרלינג מוס' SLR, כתנאי, כל שעליכם לעשות הוא להניח את ידיכם על אחת מהורסיות הנוכחיות של ה-SLR ולהגיע עימה ליצרן. מאוחר מידי? תשמחו לשמוע שביקור בתערוכת דטרויט יזכה אתכם לפחות בנוכחות היסטורית. במידה וזה לא מתאפשר, נספר לכם שהיצרן הגרמני עובד בצמוד לסדנת הבית AMG על מחליפתה של זו. רק שהקסם המזוקק, עלול להתפוגג לו ללא הכיתוב 'Mclaren' על גופה של המכונית. אולי בגלגול הבא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully