וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אספירין לפצוע אנוש?

נמרוד הלפרן

20.12.2008 / 15:08

אנליסטים: "סיוע החירום של הממשל ליצרניות הרכב בארה"ב לא ימנע פשיטות רגל". ההערכה לחדלות הפרעון בתוך שלושה חודשים

החלטת הממשל בארה"ב להעניק הלוואות חירום ממשלתיות בסך 17.4 מיליארד דולר ליצרניות המכוניות ג'נרל מוטורס וקרייזלר, בניסיון למנוע את קריסתן, אינה צפויה למנוע את פשיטת הרגל של החברות - כך מעריכים אנליסטים.

"הכסף שאושר היום רק מונע פשיטת רגל בשלושה החודשים הקרובים", אמר האנליסט דיוויד סילבר מחברת וול סטריט סטרטג'יס, לאתר מרקטווץ'. "אני בעד חבילת סיוע, אבל העובדה היא שהממשל יכול לשפוך כמות כסף בלתי מוגבלת על יצרניות הרכב, וזו עדיין לא תהיה תרופת הפלא לה חלק מייחלים".

חברת דירוג האשראי 'איגן-ג'ונס' רייטינג העריכה כי למרות הלוואות הממשל, ג'נרל מוטורס - יצרנית המכוניות הגדולה בארה"ב - צפויה לפשוט את הרגל בסופו של דבר, גם במקרה של סיוע נוסף מממשל אובמה. חברת דירוג האשראי 'סטנדרד אנד פור'ס' (S&P) ציינה כי סיוע הממשל מספק רק גשר זמני לג'נרל מוטורס, וחברת דירוג האשראי פיץ' הורידה את דירוג האשראי של ג'נרל מוטורס ושל קרייזלר מדרגת C לדרגת CCC - דרגה אחת מעל חדלות פירעון, והזהירה כי שמיטת חובות של החברות קרובה.

במקביל, ספגה החלטת הממשל לסייע למגזר הרכב ביקורת גם מצד בכירים במפלגה הרפובליקנית. הסנאטור ג'ון מקיין, שהיה מועמד המפלגה לנשיאות בבחירות האחרונות, הביע צער על החלטת הנשיא ג'ורג' וו. בוש "לחלק 17 מיליארד דולר ליצרניות המכוניות מבלי לזכות בוויתורים רציניים מצד המגזר".

מנהיג המיעוט הרפובליקני בבית הנבחרים, ג'ון בוהנר, הביע אף הוא צער על החלטת הממשל. לדבריו, כספי תוכנית החילוץ למגזר הפיננסי בסך 700 מיליארד דולר (TARP) שאישר הקונגרס בחודש אוקטובר לא נועדו לממן הלוואות ליצרניות מכוניות, והחלטת הממשל "הכזיבה את עובדי יצרניות הרכב ואת משלמי המסים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully