וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גם טויוטה יכולה להפסיד לפעמים

אשר שכטר

22.12.2008 / 11:37

טויוטה חתכה את תחזית הרווח: צופה הפסד תפעולי של 1.7 מיליארד דולר, לראשונה מזה 71 שנים. תחזית מכירות ל-2009 טרם פורסמה

ענקית הרכב היפנית טויוטה הורידה היום את תחזית הרווח שלה לשנת הכספים הנוכחית בפעם השנייה בתוך חודשיים והודיעה כי היא צופה הפסד תפעולי ראשון מזה 71 שנים. זאת, בעקבות הנפילה במכירות המכוניות בצפון אמריקה ובאירופה ובשל התחזקות הין מול הדולר והיורו, שפגעה קשות במגזר היצוא ביפן.

טויוטה צופה כעת כי בשנת הכספים שתסתיים במרץ, תרשום החברה הפסד תפעולי של 150 מיליארד ין (1.7 מיליארד דולר), לעומת התחזית הקודמת של החברה לרווח תפעולי של 600 מיליארד ין. הפעם האחרונה בה דיווחה טויוטה על הפסד תפעולי הייתה בשנת הכספים שהסתיימה במרץ 1938, לפי החברה. את תחזית הרווח הנקי חתכה טויוטה ב-91% ל-50 מיליארד ין.

בשנת הכספים שהסתיימה במרץ האחרון רשמה טויוטה רווח נקי של 1.7 טריליון ין ורווח תפעולי של 2.27 טריליון ין. נשיא החברה, קטסוקי ואטאנאבה, אמר היום כי "שינוי כמו זה שהיכה בכלכלה העולמית מתרחש רק אחת למאה שנים. הנפילה במכירות הרכב בחודש האחרון היתה מהירה יותר, רחבה יותר ועמוקה יותר מכפי שציפינו".

ואטאנאבה הוסיף כי גם מכירות הרכב בשווקים המתעוררים, שעד כה לא נפלו בעקבות המשבר, החלו לרדת בחדות, וציין כי טויוטה צופה כעת למכור 9.5 מיליון כלי רכב ב-2008, ירידה של 4% לעומת מכירות של 9.37 מיליון מכוניות שנה קודם לכן. בניגוד לשנים קודמות, טויוטה לא פירסמה תחזית מכירות לשנת 2009.

טויוטה רשמה נפילה של 34% במכירותיה בארה"ב בחודש נובמבר, בנוסף לנפילה של 27% במכירות הרכב ביפן בחודש שעבר וירידה של 34% במכירותיה באירופה בעקבות המיתון העולמי. התחזקות הין, שזינק ב-25% מול הדולר מאז תחילת השנה, תרמה גם היא לשחיקה ברווחיה של טויוטה, אשר עלויותיה נקובות בין ומרבית הכנסותיה נקובות בדולר וביורו. הונדה, יצרנית המכוניות השנייה בגודלה ביפן אחרי טויוטה, חתכה גם היא החודש את תחזית הרווח שלה בעקבות התחזקות הין.

בעקבות המשבר העולמי בענף הרכב וההאטה הגלובלית נאלצה טויוטה להודיע על כוונתה להפחית את תפוקת הייצור במפעליה בארה"ב ובקנדה ולקצץ אלפי משרות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully