וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קורבט נוסח מזרח אירופה

23.12.2008 / 8:41

הרחק מהיבשת האמריקנית הפצועה, שברולט קורבט זוכה לתרגום מחודש בעיצוב אירופי. חלומות צ'כיים בצל המשבר

אפשר לומר הרבה דברים על גלגוליה של שברולט קורבט, אך דבר אחד תמיד נשאר קבוע – הפטריוטיות. מכל מכוניות השרירים בארה"ב, בין אם זו הווייפר, המוסטאנג, הקמארו ושאר דומותיה, לקורבט תמיד נשאר מעמד 'על' שמצליח לחלץ רגשות עזים לתקופה בה המשבר הכלכלי היה שווה ערך לסיוט ממנו ניתן להתעורר אחרי שינה קלה. לצערם של תושבי הכדור, לא כך המצב כיום; הקורבט כנראה לא תגווע לעולם, גם אם ייצורה יחדל או יפגע, אבל בשל הצניחה של שברולט, יש להניח שמשהו בתמהיל המבריק הזה של עיצוב ואלמנטים נוטפי אדרנלין, עלול לספוג חבטות לא נעימות.

פרשנות גלובלית לובשת צורות שונות ומשונות, והקורבט היא בהחלט מכונית שמתאימה למיני ניסויים אפילו אם המקור מגיע מצ'כיה שבמזרח אירופה הביזארית לעתים. הנה למשל 'אינוטק' (Innotech), שיש לה מעט ניסיון בגרסאות קונספט שאת עיקר האפיונים וההשראה שואבות ממכוניות 'על' איטלקיות. כך זה היה בעבר עם אב טיפוס ללמבורגיני דיאבלו ספיידר, אם כי זו נשארה על רצפת העריכה, למרות שבסך הכול 25 יחידות עמדו לעלות לייצור.

המכונית האחרונה של הסדנה היא הקורבט C6, שעיצובה לוקח מעט מכל יבשת, והופך אותה לערבוביה קוסמופוליטית. בסיס המעטפת, לא שונה למכביר בכדי לשמר את השיוך האמריקני המובהק. יחד עם כך, יחידות החזית, הפגושים, הגריל, זנב המכונית ובפרט השמשה בגבם של היושבים מאחור, ובשילוב דלתות השחף בהשראת למבורגיני, מושכות אליהן אופנה איטלקית מסורתית.

ויזואלית, יש כאן לא מעט בלבול. אלומות התאורה האחוריות, מזכירות בכבדות פרארי משני עשורים אחורה. מבט מהצד, רומז משהו על דגמי הסוס הצוהל דהיום, ומבט מלפנים הולך מספר שנים לאחור ומתעלק על תאורת החזית של ה-360. בורשט של זוויות.

גם את המנוע משנים

ברמת הביצועים, 'אינוטק' מספרים על שדרוגים לא מועטים עבור יחידות ההנעה של הקורבט. העלייה הושגה הודות למשקלו הקל של המרכב הלובש קארבון (1,400 ק"ג), עדכון למחשב ניהול המנוע, והוספת מערכת פליטה מתקדמת. בגזרת החרטום, מנועי ה-LS3 V8 בנפח 6.2 ל', מסוגלים להניב הספק שנע בין 500 ל-560 כ"ס. הוסיפו לכך צמד מגדשי טורבו או מגדשי 'על' (אופציונלים), ואתם נמצאים כבר בטווח של 1000 כ"ס. ואם הקורבט הסדרתית מאיצה ל-100 קמ"ש בפחות מ-4.5 שניות, אפשר רק לשער שהדגם של 'אינוטק' יפחית מכך כמה עשיריות ויוסיף למחט המהירות עוד כמה סנטימטרים של מקום.

רשימת האפשרויות, מקנה לנהג אינספור עדכונים. ממערכות בלימה חזקות תוצרת 'ברמבו', ועד לתיבות הילוכים ידניות או אוטומטיות בנות שישה יחסי העברה. במידה ותבחרו גם בסבלנות, תוכלו לקבל את ה-C6 בלא פחות מ-5 שמלות שונות, כולל גרסת ספיידר פתוחה ומהודרת, בעוד כמה שנים. אז מי אמר שהצ'כים יודעים לייצר רק סקודה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully