וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוף העולם 2009: כך יגנבו לכם את הרכב

המשבר הכלכלי ואווירת האנרכיה ברחובות רק ירחיבו את מכת גניבות הרכב. כך זה יקרה (לא שאנחנו נותנים למישהו רעיונות, חלילה)

גנב הרכב המודרני סיגל לעצמו עידון מורכב במקצוע הנלוז והמטריד הזה. למרות המיתון, אף פעם לא תיתקלו בגנב רכב מחוסר עבודה, מפני שתמיד ייווצר איזון בין ההיצע לביקוש. הגניבות בישראל התפתחו לדרגת אומנות של ממש. עד כדי כך, שמסתובבות שמועות מבוססות למדי על סדנאות התעלקות וגניבה המתרחשות באוהלים חשאיים בנגב.

באופן אישי, נתקלתי כבר בגניבות מכל הסוגים והמינים: מזריקת בלוקים על השמשה הקדמית ועד לפריצה לבתים, שליפה של צרור המפתחות והסתלקות עם הרכב מהחנייה. כל השיטות מעצבנות, מביכות ובעיקר לא מסובכות לביצוע. כולן גם משאירות אותנו חסרי אונים, עם הפנים בין הידיים.

לא תמיד אפשר למנוע, לפעמים גם עדיף לוותר על הרכב אם נקלעתם לתרחיש מסוכן. במובן מסוים, הישראלי הממוצע הוא מטרה נייחת במערב פרוע של גניבות רכב. בדקנו בעזרת חברת "פוינטר" כמה ידע וניסיון צברו הגנבים במשך שנות פעילותם.

לא הזמנתי גרר

אבל מישהו דאג לזה בשבילך. ליתר דיוק, הרכב שלך אמנם תקין, אבל זה בדיוק מה שקורץ לגנבים הבדואים, שהפכו את הדרום לזירת מסחר עצמאית. את השיטה הזאת, לצערנו, כולם מכירים. נסעתם לטייל בדרום ונכנסתם עם המשפחה למערה חשוכה? כשתחזרו לרכב, תמצאו במקומו אבק. ברכות, נעקצתם. בזמן שביליתם, הגיע גרר רב עוצמה, שיגר מהרכב כמה גנבים מצוידים בכבל, והפלא ופלא – המכונית נעלמה. אל תטרחו לחפש.

הפריצה הכפולה

ההתפתחות של השנים האחרונות בתחום האימובילייזרים והקודנים גרמה לאבולוציה גם בשיטות הגניבה. אם מסרטי שנות השישים זכורה לנו הסצינה של הגנב שמחבר חוטים שונים מתחת להגה, הרי שבכלי הרכב המודרניים המשימה סבוכה בהרבה ולרוב אינה אפשרית.

אז מה עושים? לוקחים את הרכב בדיוק כמו שאתם הייתם עושים. הגנב נכנס לבית, לוקח את המפתחות, נכנס לרכב ועוצר בפיצוציה להראות לחברים את השלל החדש. בגניבה הזאת אשם לא רק הגנב, אלא גם אתם. לא פעם עלה בידיה של חברת "'פוינטר" שאיתרה את כלי הרכב הגנובים למצוא את הקוד הסודי למיגון רשום על המפתח, בפתק בתוך הרכב או אפילו מאחורי סוכך השמש. מה לעזאזל גורם לאנשים להשאיר שובל של פירורי הכוונה, כשכל ייעודם של קודים ומערכות הגנה הוא למנוע בדיוק תופעות כאלו?

לגנבי היי-טק בלבד

אז אחרי שהגנב כבר עצר אצלנו בבית לקפה ולקח הכל, הוא פונה לחבריו המשוכללים. אלה שקפצו כמה כיתות והגיעו ישר לשעתוקים ולפריצות למחשבי ניהול המנוע. עם הנגע הזה מנסות חברות המחשבים והביטחון בעולם להתמודד כבר שנים מספר. בערך מאז שדחפו לנו לתא הנהג אימובלייזר (משבת התנעה) ומקודד.

השיטה מורכבת למדי: הגנב התורן מפרק את מחשב ניהול המנוע יחד עם מערכת המשבת, ומאחד ביניהם לכדי "ערכת גניבה" מקצועית. בפעם הבאה, הוא מגיע למכונית עם מערכת זהה, מתיישב במושב הנהג, מחליף את צמת מחשב ניהול המנוע המקורית לחלופית, שובר את מתג ההתנעה, ושלום לך יקירתי, נתראה בפירוקיה.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

הרכב מונע? הדלקת גם את הגנב

גם יום חלום יכול להסתיים באסון, כלומר בגנב. כל מה שצריך זה כמה שניות של היעדרות, הסחת דעת קלה, פיזור והנה, המכונית נוסעת ורק אתה נשאר עומד במקום. זהו סוג נועז במיוחד של גניבות: פגע וקח.

הגנב, רכוב על אופנוע או מכונית, פשוט נכנס במכונית שלפניו, מביים תאונת חזית-אחור, ממתין שהנהג ייצא מהרכב ובהסחת דעת של שותפו, נכנס פנימה וטס מהמקום.

שיטה נוספת, קצת יותר מחוכמת, כוללת שימוש בחוט ופחית. הגנב מגיע לרכב, קושר את האביזרים שהזכרנו לזנב המכונית, ממתין שהנהג ייצא לדרך לפני שיעצור בשל הרעש המבהיל. ברגע שהנהג התמים יוצא לבדוק מה פשר המהומה, בין רגע מזנק לרכב הגנב, ונעלם אל האופק. לו הפחית קצת פחות מפריעה

דרכים נוספות מסתמכות בעיקר על חידלון שלנו; זה יכול לקרות בקפיצה לקיוסק, הורדת הילדים לגן, כספומט, כל מקום בו השארתם את המפתח בסוויץ' ויצאתם מהמכונית כשהדלת פתוחה ומזמינה. במספר מקרים אף נגנבו מכוניות שבתוכן ילדים אומללים, שהושארו על ידי הוריהם לדקה או שתיים ברכב. למרבה המזל, הגנבים גילו בדרך כלל רוחב לב ושיחררו את הפעוטות. נשמות.

אחי, גנוב את האוטו שלי

לפעמים הגונב מרמאי פטור. בעל הרכב נקלע לחובות, לא מצליח למכור את המכונית ובייאושו פונה לגנבים, שמסדרים לו החזר נאה מהביטוח.

שיטה אחרת זדונית קצת יותר. אדם תמים למראה מתקבל לעבודה בחברת תובלה, ושבוע לאחר מכן נעלם עם המשאית כשהמכוניות רכובות על גבה. הוא קובע נקודת מפגש עם הגנב, וזה מוסר לו תשלום במזומן עבור השלל.

לשטוף את הקבלות

הגעתם למוסך עם רכב מקולקל. המכונאי מבקש מכם את המפתחות ואת הקוד, ומודיע לכם שהטיפול יימשך מספר שעות.
השעות חולפות, המוסכניק משכפל את המפתח ורושם פרטים אודות רישיון הרכב. אתם אוספים את הרכב ולא חושדים בדבר. מאוחר יותר נשלח גנב לביתכם (כל הפרטים רשומים במוסך, כמובן) ומפליג בנחת עם רכבכם התקין.

בדומה לכך, חברות ההשכרה נופלות אף הן לתופעה של עקיצות. אי אפשר לבדוק, כמובן, את הרקע של כל נהג. עבריינים מנצלים זאת כדי לשכור רכבים, לשכפל את המפתח, לרשום לעצמם את הקוד ובמועד אחר, לנכס לעצמם עוד מאזדה לאוסף.

*תודה לחברת פוינטר בסיוע בהכנת הכתבה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully