וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיבה אוטומטית חדשה ליונדאי

ירון אדרי

24.12.2008 / 8:47

יונדאי החלה בייצור תיבת 6 הילוכים אוטומטית קומפקטית שפיתוחה ארך 4 שנים. מפחיתה צריכת דלק ב-12 אחוזים

יונדאי אמנם נכנסה לסוג של מצב חירום בעקבות המשבר הכלכלי, אולם גם אי עמידה בתחזיות ל-2008 לא מונעת ממנה מלהמשיך לחתור להיות אחת הגדולות בעולם. עיקר הפיתוחים שמעסיקים את המהנדסים הקוריאנים בעת האחרונה קשורים באיכות הסביבה, וכך גם תיבת ההילוכים החדשה שלה.

אמנם נכון לרגע זה, איכות הסביבה לא נמצאת בראש סדרי העדיפויות, אך יונדאי ממשיכה לכוון לשם. תיבת 6 ההילוכים האוטומטית שפיתוחה ארך 4 שנים, תורמת להפחתה של כ-12 אחוזים בצריכת הדלק, וכמובן גם בפליטת ה-CO2. בנוסף, אומרת יונדאי כי הושג שיפור בתאוצה מעמידה כמו גם בתאוצות ביניים וזאת תוך מעבר חלק ומדוייק בין ההילוכים בכל סל"ד. נתונים אלה חשובים, בעיקר כשמשדכים אותה למנועי V רבי נפח.

ביונדאי גאים לספר כי מדובר בתיבה הקומפקטית והקלה מסוגה בעולם, ובתהליך פיתוחה נרשמו כ-300 פטנטים שונים. בחברה מתהדרים גם בעובדה שגיר שכזה המיועד למנועים רוחביים, נמצא כיום רק בידיי טויוטה והמיזם המשותף ל-GM ופורד. זה אמנם מראה על יכולות הנדסיות גבוהות, אך מעלה סימני דאגה לאור מצבם הכלכלי של החברות הנ"ל.

מבחינת מבנה, התיבה החדשה קטנה במשקלה ומידותיה מתיבת 5 ההילוכים אותה היא תחליף. לכן, יכולים מהנדסי המרכב לתכנן ביתר יעילות את תא המנוע במכוניות העתידיות של החברה. 5 גרסאות שונות תצאנה לתיבה, ואלה תשרתנה לא פחות מ-16 דגמים כולל הסנטה פה החדש שיושק בסוף 2009. ייצור התיבה כבר החל, והדגם הראשון לקבלה יהיה הגרדואר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully