וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חיזוק דיזלי ל-XF

29.12.2008 / 10:29

יגואר חושפת מנוע טורבו-דיזל חדש למכונית הסאלון הספורטיבית. הקרב מול המתחרות מגרמניה רק מתעצם

את המתח השורר באוויר עד הצגתה הרשמית של ה-XF קופה, מנסה היצרנית הבריטית לחתוך עם השקת מנוע V6 טורבו-דיזל בנפח 3.0 ל', הרומז על משולש סולר כוחני בין מעצמות בוואריה ובריטניה. היחידה מציגה שדרוג למנוע ה-2.7 ל' הקיים, אשר מיוצר בשיתוף קונצרן פיג'ו-סיטרואן ונמצא גם בשימוש הלנד-רובר דיסקברי.

לתועלת היחידה החדשה עומדים שני מגדשי טורבו שונים בגודלם הפועלים במקביל. הקטן יותר, פעיל כל עוד מחט הסל"ד אינה חוצה את רף 2,800 הסיבובים, ומעבר לכך נכנס לפעולה המגדש הגדול הדוחף את 272 כ"ס העומדים לרשות גרסת ה-S עד למהירות מוגבלת אלקטרונית של 250 קמ"ש, כשהתאוצה למאה אורכת רק 5.9 שניות. זוהי עלייה של 33 אחוזים לעומת מנוע ה-2.7 ל', לצד שיפור בנתון המומנט העומד כעת על 60 קג"מ. בכדי להרגיע את החברים באיחוד האירופי, פליטת ה-C02 צנחה מ-199 ל-179 גק"מ. כמו כן, צריכת הדלק מניבה שיפור של 12 אחוזים עם ממוצע של 14.7 ק"מ לכל ליטר סולר בנסיעה משולבת.

בנוסף, ליחידה זו גרסה מופחתת כוח בעלת הספק של 237 כ"ס. גם כאן מדובר על תוספת לעומת מנוע ה-2.7 ל', 16 אחוזים בכוח ו-15 במומנט. כאן המיאוץ יהיה איטי יותר כמובן, 6.7 שניות ל-100 קמ"ש. המהירות המירבית היא 240 קמ"ש.

שיפורים קוסמטיים קלים כלולים אף הם במתכון, אך למעט כיתוב 'S' המוצמד לישבן הרכב, תוספת של חישוקים בקוטר 20 אינטש, וספויילר חבוי המורכב על תא המטען, ההבדלים זניחים למדיי. מעבר לכך, נספר לכם שלקראת אמצע 2009 תשיק יגואר גרסת סופר סאלון ל-XF, המאכלסת מלפנים מנוע V8 מחוזק בנפח 5.0 ל', תחת השם XF-R. חשיפתה הרשמית תתקיים ככל הנראה בתערוכת דטרויט הנפתחת בקרוב.

מחברת 'מאיר', יבואנית יגואר לישראל, נמסר כי "מדיניות היבואן היא להביא את כל הדגמים. אבל כרגע הנושא נשקל ולא יודעים אם אכן הדיזל יגיע או לא".

  • עוד באותו נושא:
  • יגואר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully