וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכונית השנה 2008: סובארו B3

עם 27% מתוך כ-20 אלף ההצבעות, סובארו B3 היא מכונית השנה של גולשי וואלה! רכב ל-2008. אילדיס, איש השנה

סובארו B3 היא בחירת גולשי וואלה! רכב למכונית השנה 2008, שנה אחרי שאחותה הגדולה, ה-B4 עשתה זאת. המשפחתית שהגיע בתחילה בתצורת האצ'בק בלבד, ורק לאחרונה חוזקה בגרסת הסדאן האהובה על הלקוח הישראלי, קיבלה 27 אחוזים מתוך כ-20 אלף ההצבעות של גולשי האתר.

אך הדרך לפיסגה לא היתה קלה לסובארו. במקום השני ובהפרש של אחוז אחד בלבד נמצאת גרסתה הספורטיבית של מכונית הקופה של אודי, ה-S5, ואחריה ובהפרש של 3 אחוזים נוספים נמצאת המשפחתית הגדולה של הונדה, האקורד. במשך השבוע האחרון, החליפו ה-3 מקומות באופן תדיר, כשכל אחת מייצגת סוג שונה של העדפה מוטורית. אלא שלבסוף נפתח פער קל בין השתיים הראשונות, כשהזוכה היא המכונית הפונה למכנה המשותף הרחב ביותר.

אלי דויד מנכ"ל 'יפנאוטו' יבואנית סובארו מוסר: "אני גאה ושמח על הבחירה ברכב המשפחתי המוביל שלנו, סובארו B3 לרכב השנה גם בקטגורית רכב משפחתי והרכב הכללי. אני מעריך שקהל הנהגים הישראלי יודע להעריך את איכות המוצרים של חברת סובארו והבחירה ברכב זה מראה על האהדה שיש ללקוחות בישראל למוצרי סובארו וזה לא סתם. סובארו עשתה קפיצת דרך בבניית פלטפורמה חדשה לרכב משפחתי, נעים יותר לנסיעה, וה-B3 סדאן תהיה המכונית שתוביל את סובארו בישראל בשנים הבאות."

מעניין לראות כי ביחד, מספר ההצבעות ל-3 המובילות עומד על 76 אחוזים, יותר משלושת רבעי המצביעים כולם. יתר 24 האחוזים התחלקו בין טויוטה לנדקרוזר V8 (מקום רביעי, 7 אחוזים), אודי A4 (מקום חמישי, 6 אחוזים), ב.מ.וו סדרה 5 (מקום שישי, 5 אחוזים). את המקום השביעי חולקות מאזדה 2 וסיטרואן C4 פיקאסו עם 3 אחוזים כל אחת.

השוואה לתוצאות השנה שעברה מלמדת על דפוס מסויים בהעדפותיו של הנהג הישראלי. סובארו כאמור נמצאת בראש שנתיים ברציפות, וכך גם המקום השני השמור למכונית קופה גרמנית כשב-2007 אתם בחרתם בפורשה קאיימן. ומה על המקום השלישי? הונדה אקורד לוקחת את מקומה של אחותה המשפחתית, הסיוויק.

איש השנה במוטוריקה הישראלית: אלי אילדיס

במקביל למשאל מכונית השנה, התבקשו הגולשים לבחור גם את איש השנה במוטוריקה הישראלית ואת המקום הראשון כובש בסערה מנחה 'המופע המוטורי', אלי אילדיס. 55 אחוזים מכלל משתתפי המשאל, מעל 13 אלף בסך הכל, בחרו להעניק לכוכב הטלוויזיה את תואר איש השנה.

אילדיס התמודד מול שמות בולטים לא פחות כמו שי אגסי, שאול מופז, רמי אונגר, שמואל אבואב ואחרים, אך עדיין הוביל בפער עצום.

בראיון לוואלה! רכב מסר אילדיס את הדברים הבאים: "קודם כל תודה לאלה שמעריכים את התרומה של 'המופע המוטורי' ליצירת תרבות מוטורית רחבה בישראל. כשהחלטנו לעשות את 'המופע המוטורי', הבנו שהמוטוריקה שייכת להמונים. כמו שכולם אוכלים, כולם נוהגים וזה היה החזון והחלטנו להעביר את הנושא בדרך של פאן ולכן לא מפתיע לגלות ש-45 אחוז מקהל התוכנית הן נשים שלא בהכרח מחוברות לקטע המוטורי בארץ וזה מראה שיש תקווה ודרך להביא את המוטוריקה להמונים. כל זאת למרות ששובצנו בשעה קשה בעונה הקודמת, המספרים היפים והמרשימים שעשינו, הוכיחו שיש קהל, ושיש עתיד לתכנית מוטורית ולתרבות המוטורית בארץ."

"אולם, עם כל הכבוד, אני חושב שיש מישהו שמגיע לו התואר הזה יותר ממני והאיש הזה הוא שי אגסי. אנחנו חוללנו שינוי ברמה המקומית, אבל הוא יכול לחולל שינוי ברמה העולמית עם החזון של התחבורה החשמלית שלו. אני חושב שהוא הראשון שהצליח לפצח את המשוואה של תחבורה ירוקה בעולם ואני מקווה שיצליח".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully