וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ב.מ.וו 2009: שנת מעבר?

30.12.2008 / 9:01

היצרנית מגרמניה מתדפקת על דלתות השנה החדשה ומבטיחה להפתיע את המתחרות הוותיקות. זה לא יהיה קל

שנת 2008 הייתה רעה. מאוד. לא רק עבור ארה"ב ותאגידי הענק הקורסים, אלא גם רחוק משם ביבשת אירופה החצויה. למעשה, אף אחד כבר מעז לדבר במונחים של רווח, מכיוון שכולם ללא יוצא מן הכלל מנסים לשרוד משבר פיננסי בולעני. ב.מ.וו על פי סוכנויות הידיעות בעולם, תנסה השנה להציע הרבה מכל דבר. וזה אומר לא מעט פתרונות ניידות אלטרנטיבים; חשיפת מכוניות חשמליות, מערכנות הינע משופרות, דגמים נוספים, דגש (למרות הכול) גם על החטיבה הספורטיבית, והשקעה לא קטנה במנועים היברידים. את ה-Z4 היא חשפה, כעת לאן מכוונת היצרנית?

פרוייקט I

את המסע שלה לעתיד, ב.מ.וו תסלול דרך פרוייקט I החשמלי. סנונית ראשונה ראינו לפני מספר חודשים בהצגתה של המיני E, המונעת באמצעות מנוע חשמלי רב עוצמה המנפק 204 כ"ס וטווח נסיעה של 300 ק"מ בין טעינות. אולם, לא רק הנוסח האורבני זוכה לתרגום מוטורי עתידני. ב.מ.וו מתכוונת להשיק שתי גרסאות נוספות, האחת במבנה סדאן הנשענת על פלטפורמת סדרה 1 או 3, השנייה – מותגה כ-Z קונספט, כרמיזה לרודסטר חשמלי. שתיהן יערכו הופעת בכורה במרווח של כמה חודשים. פרטים מלאים טרם פורסמו.

שמים X על השטח

לשוק הקרוסאובר המצטמצם במימדיו, תשתחל בקרוב האחות הקטנה ל-X5 וה-X3 הקרויה X1. את הופעתה הראשונה ראינו בתערוכת פריז האחרונה, והיא תייצר אופציה נוספת ונגישה יותר, למי שאין באמצעותו לרכוש את הסמל הבווארי בגרסאותיו הבכירות. לצידה, תתייצבנה שתי מכוניות סדרתיות בהכלאה היברדית, ה-X6 וסדרה 7. האחרונה אגב, נתקלת (עדיין) בעכובים קשים בפיתוח טכנולוגיית המימן, בפרט בנושא התשתיות והעלות הטכנולוגית.

את החריגה הבולטת ביותר השנה, נוכל למצוא (כנראה) בסדרה 5. בפרוייקט משנה הנקרא בפי היצרן – PAS או Progressive Activity Sedan, היצרן יחשוף מכונית סאלון בעלת יכולת דואלית לכביש ולשטח, ומראה המאגד בין ה-X6 לסדרה 5. ייצור? תלוי בהצלחה המסחרית של ה-X6.

סדרה 7 בהנעה כפולה

לא,זה לא במקום ההנעה האחורית הוותיקה. אבל במהלך האחרון שלה לעת עתה ובפעם הראשונה מאז קיומה, ב.מ.וו תציג בתערוכת פרנקפורט הנעה כפולה (AWD) למכונית הסאלון היקרה ביותר שלה. המטרה תהיה כמובן למשוך לקוחות מאודי ומרצדס להן מערכות הנעה כפולות; אודי תמשיך לחמוד את כיסו של הנהג באדיבות מערכת ה'קוואטרו', בעוד מרצדס תנסה לעשות זאת עם מערכת ה-'4 מאטיק'.

בכדי לשמר את מסורת המותג, מחלקת הפיתוח משכה מגרסאות הקרוסאובר את מערכת ה-'X דרייב' אותה בחנו כאן לא מזמן, ומספרת כי חלוקת העוצמה בין הסרן הקדמי לאחורי תשתנה מ-60:40 ל-70:30 לטובת זנב המכונית המוארך. בשלב זה, רק הגרסאות היקרות (750, 760) בקשת דגמי סדרה 7 יזכו להצטייד במערכת זו, ועלותה נאמדת בכ-3,000 אירו נוספים (15 אלף שקלים) בנוסף לעלות הבסיסית. התווספות זו, גם מעלה את משקל המכונית ב-50 ק"ג נוספים שוודאי יורגשו מידי פעם בתחנת הדלק ברמה זו או אחרת.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
  • עוד באותו נושא:
  • ב.מ.וו 2009

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully