וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אתה לא רציני?!

31.12.2008 / 8:12

חברת 'לוטק' חושפת דור שני ל'סיריוס' בתקווה שבגלגול הנוכחי יתייחסו אליה ברצינות. ולחשוב שהיו לה 1,200 כוחות סוס

לא פחות מעשור מהנקודה בה אנו נמצאים היום, נהג המירוצים הגרמני קורט לותרשמידט בנה לעצמו מכונית 'על' המושתת על אבני יסודות אותן צבר במשך שנותיו כנהג תחרותי מן המניין. במונחים של ימינו, ה'לוטק סיריוס' של לותרשמידט מסוגלת לעמוד ראש בראש עם הבוגטי וירון למשל, מפני שלרשות הנהג עומדים 1,200 כ"ס. מקור ההנעה הגיע דאז ממנוע V12 בנפח 6.0 ל' המצוייד במגדשי טורבו כפולים. ולמרות שהנתונים הרשמיים מעולם לא נחשפו, מקורביו מספרים כי מ-0 ל-100 קמ"ש נדרשו 3.8 שניות, 7.8 שניות ארכה תאוצת הביניים 110-190, והמהירות המקסימלית גירדה 400 קמ"ש.

ימים ושנים חלפו להם, התקינות השתנו, התאגידים צמצמו הנפקות חוץ של יחידות, והתוצאה לצערו של המייסד, היא ויתור על מנוע ה-V12 והחלפתו במודל אחר. איזה מנוע ימצא את ביתו בחברת 'לוטק' טרם ידוע, אך כן ידוע המראה המעודכן שחושף מבנה קל מקודמו, שקוע עד צוואר בקרבון המאוזן על 1,400 ק"ג. תזכרו שגם ליחס ההספק-משקל יש חשיבות.

אולם, וכדרך טבע, בגרסאות 'על' שמקור הולדתן נובע ממחסן פרטי, לא תמיד דואג האבא לכל מה שצריך בכדי להפוך את החוויה למקום שגם אפשר לחיות בו. לא עוד. קורט הוותיק לקח בחשבון שצריך לדעת לדבר לכל סוגי הקהלים, ולא רק לחובבי המירוצים. לכן, בנוסף לכסאות הספורט החובקים נוספה מערכת מיזוג אוויר אלקטרונית, לצד אופציה למערכת שמע בסיסית. זה לבדו כבר יניב סוג של פינוק.

מה יעלה בגורלה של ה'סיריוס' עוד מוקדם לשפוט, בעיקר לאור הנעלם – איזו יחידה תחליף את זו שהפיקה 1,200 כ"ס. יחד עם זאת ובהתאם לתגובות בעולם המוטורי, כנראה שיש יותר מסיבה אחת לקחת את השדרוג החדש ברצינות הראויה. נאחל בהצלחה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully