וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כיתבו לנו- אתם שואלים, אנחנו עונים

30.12.2008 / 12:34

ניר מתלבט ברכישת מכונית חדשה, סיגל רוצה לרכוש מאזדה 5 מליסינג, אסי תוהה אודות מכונית השנה ומוטי רוצה להתחרות

בעקבות הפניות הרבות אל מערכת השאלות באתר, החלטנו לתת לשאלות, התהיות, ההצעות והתלונות שלכם במה טובה יותר כדי שגם אחרים יוכלו ללמוד מהן.

אז אם גם לכם יש שאלות, התלבטויות, תלונות, בעיות, הצעות או שחשוב לכם להביע את דעתכם? אנא השתמשו באפשרות ה"כיתבו לנו" בצד ימין ואנו נשתדל לענות לכם בהקדם.

לפני כמה זמן סיימתי צבא וההורים שלי קונים לי רכב עד הסכום 280 אלף שקל וחשבתי על BMW 120I או על הלקסוס IS, ואני עוד לא ממש בטוח. בלקסוס המרחב מאחור לא משהו וה-BMW הרבה יותר גדולה והעיצוב שלה יותר נוח. במי לבחור?

ניר, קודם כל מזל טוב על שחרורך מצה"ל וכן על כך שהוריך מוכנים לרכוש לך רכב בסכום שכזה. כמו שאתה וודאי מבין, שני כלי הרכב שונים מאוד זה מזה. אולם, לטעמנו הבחירה אינה כל כך קשה. משום שאתה בחור צעיר יחסית, לטעמנו הב.מ.וו מתאימה לך יותר, משום שהיא מהנה יותר לנהיגה, הרבה יותר מהלקסוס IS שמתאימה בעיקר למבוגרים. בסכום זה תוכל גם לרכוש את גרסתה החזקה יותר של הסדרה 1 והיא עוד מהנה הרבה יותר לנהיגה.

לוואלה! רכב שלום. אני פונה אליכם בעקבות הבחירה של מכונית השנה. לא נראה לי הגיוני שסובארו B3 יכולה וצריכה לנצח מכוניות כמו אוודי S5 והונדה אקורד. כולן יותר יקרות ממנה ויותר טובות ממנה. האם יכול להיות שכל עובדי סובארו בארץ הצביעו בשבילה? תודה אסי. ג

אסי, הדבר בהחלט הגיוני. אמנם נכון הדבר שכמכוניות, גם האודי S5 וגם ההונדה אקורד טובות מהאימפרזה B3 אבל תוצאות ההצבעה מדברות בעד עצמן ומראות שככל הנראה, קרבתה הרבה יותר של ה-B3 אל הקהל היא שהביאה אותה למקומה הראשון. הרי מרבית האנשים בארץ, לא רק שלא נהגו מעולם ב-S5, אלא רבים אפילו לא ראו אותה ועוד פחות יכולים באמת לרכוש אותה ולכן היא רחוקה יחסית מהתודעה הציבורית. לגבי ההצבעות, מערכת ההצבעות באתר מאפשרת לכל גולש להצביע פעם אחת בלבד (בהתאם לכתובת ה-IP) ובמשאל המסכם השתתפו כמעט 20 אלף מצביעים (עשרות אלפים בשאר המשאלים לפלחי השוק), כך שגם אם עשרות עובדי סובארו בישראל הצביעו עבורה, השפעתם על המשאל בפועל זניחה לגמרי.

שלום, שמי סיגל. יש לי משפחה עם שלושה ילדים ואנחנו מחפשים רכב משפחתי שיתאים לכולם, אבל התקציב שלנו לא מספיק כדי לקנות רכב חדש. אנחנו די נעולים על מאזדה 5 בגלל ששמענו שהוא מאוד אמין. ראיתי אחד למכירה מליסינג. בעלי מתנגד. מה עושים?

מאזדה5 הוא אכן רכב משפחתי מאוד יעיל ופופולרי בישראל. חשוב לזכור שהוא מציע שישה מושבים ולא שבעה ואלו האחוריים מעט צפופים, אך עדיין מדובר ברכב מאוד יעיל למשפחה. אכן, רכישת רכב שנמכר לחברת ליסינג בעברו צריכה להיעשות בזהירות. בהתאם לחוק הגילוי הנאות, דרשי לקבל מהמוכר (רצוי לא מגרש מכירה פרטי או סוחר מדרכה) היסטוריה מלאה של הרכב כולל טיפולים, תיקונים ותאונות.

כמו כן, ניתן לבדוק את העבר הטיפולי של הרכב במוסכי החברה בעזרת מספר הרישוי ואישור ממוכר הרכב לכך. מעבר לכך, בשום אופן אל תוותרי על בדיקה במכון בדיקה ורצוי שזו תיעשה על ידך ובמקום מרוחק ככל הניתן מהמוכר או סוכנות המכירה. יהיו מקרים שבו המוכר יציע לך טופס בדיקה שהם ערכו לרכב בעבר. אל תסכימי ודרשי לבדוק אותו בעצמך. נוסף על כך, נסי עדיין למצוא רכב כזה שהגיע מידיים פרטיות בלבד בעברו, אך גם אותו יש לבדוק היטב לפני הרכישה.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady

שלום, יש לי מאזדה 3 כבר שנתיים וחצי, לא מליסינג. שמעתי שבקרוב הולכת להיות 3 חדשה. אתם יכולים לומר לי מתי היא תגיע לארץ ואם יש כבר תמונות כדי שנדע איך היא נראית? דודי ביטון, ירושלים

הדור הבא של ה-3 נחשף בחודש שעבר על ידי מאזדה בתערוכת לוס אנג'לס. הדגם שנחשף עונה כמובן על דרישות האמריקנים, וכולל בעיקר מנועים בנפחים העולים על 2.0 ל'. מספר ימים אחר כך, נחשפה גם גרסת ההאצ'בק לקהל האירופי. כאן מדובר במנועי 1.6 ל' ו-2.0 ל' בנזין, ומנוע טורבו דיזל בנפח 2.2 ל' לו שתי גרסאות הספק – 150 ו-185 כ"ס.

אלינו תגיע ה-3 החדשה לקראת אמצע 2009, כך לפי היבואנית 'דלק מוטורס'. בתחילה תגענה הגרסאות המאובזרות לשוק הפרטי ורק אחר כך גרסאות ציי הרכב, כך שאתה יכול להיות מהראשונים לקבלה. על המאזדה 3 החדשה כתבנו כאן בוואלה! רכב, ופרטים נוספים ותמונות תוכל למצוא בקישורים המצורפים.

שלום. אני גולש קבוע באתר שלכם ונהנה כל פעם מחדש. שאלתי נוגעת לנושא הבטיחות ולמערכת הבלימה בעיקר. כיצד ניתן לשפר את הבלמים כך שמרחק הבלימה יקטן? גיל שטרית

בלימה היא נושא חשוב בפני עצמו, הדורש תשומת לב לפרטים. ראשית, יש להקפיד לעמוד על תקינות המערכת בכל כניסה לטיפול במוסך. באם ישנו צורך להחליף אחד מרכיבי הבלימה, חשוב לא להתקמצן ולהשתמש בחלקי חילוף מקוריים או תחליפיים בעלי איכות זהה או גבוהה יותר. במקרה של בלמים, זול יכול להיות מאוד מאוד יקר. בנוסף, רצוי מאוד לרענן את נוזל הבלימה אחת לכ-3 שנים.

לצמיגי הרכב תפקיד חשוב גם בנושא זה. הקפדה על צמיגים תקינים, ובכלל זה כאלה שגילם לא עולה על 3 שנים וכמו כן לחץ אוויר בהתאם להוראות היצרן, תשפר בהרבה את מרחק הבלימה. ועוד פרט קטן, גם לנהג תפקיד חשוב. ריכוז, ערנות ומבט הרחק קדימה, הם ההבדל בין האטה הדרגתית ובין בלימה חירום.

שמי מוטי ואני חובב גדול של ספורט מוטורי. לאחרונה שמתי לב ליותר ויותר פרסומים על מירוצים בישראל. כיצד ניתן להצטרף והאם זה כבר חוקי?

חוק הנהיגה הספורטיבית עבר בכנסת בשנת 2005, אולם לצערנו עריכת מירוצים עדיין אסורה. אולם, בשנה האחרונה נעשו צעדים חשובים לקראת קבלת התוקף החוקי עם אישורן של תקנות, הקמת התאחדויות והסמכת מאמנים. במקביל, ממשיכים הספורטאים לערוך מירוצים ובשנה האחרונה התקיימו אליפויות קארטינג, ראלי, טרקטורנים ועוד.

הצטרפות לענף הספורט המוטורי בישראל תלויה בכיוון אליו אתה שואף. האם רצונך הוא לנהוג או לשמש כעזר למארגני התחרות? הלינקים המצורפים יכולים להעניק לך כמה תשובות.

  • עוד באותו נושא:
  • רכב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully