וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נחנך מרכז מידע בטיחות לאומי

31.12.2008 / 15:39

הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים חנכה היום את מרכז המידע הלאומי לתאונות הדרכים בו יוצלב מידע מגורמים רבים

קובי ליאני

צילום ועריכה: קובי ליאני

שנתיים לאחר הקמתה של הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים ובפעם הראשונה מאז קום המדינה, נחנך מרכז מידע לאומי לניתוח מעמיק לנתוני תאונות הדרכים בישראל. על פי המלצות ועדת שיינין, מערך המידע החדש מאגד נתונים רבים מכל הגורמים העוסקים במלאכה כמו משטרת ישראל, הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, השירות המטאורולוגי (תנאי מזג אוויר), מרכזי הטראומה, החברה הלאומית לדרכים (מע"צ) ובקרוב גם ממד"א לאחר שבו תשודרג מערכת המחשוב בעזרת הרשות הלאומית.

איגוד נתונים זה ישפר משמעותית את יכולת הפקת הלקחים מתאונות הדרכים בכך שיאפשר הצלבה של נתונים רבים אודות תאונות הדרכים לרבות מקום התאונה, המעורבים בה, כלי הרכב, תנאי הסביבה, סוגי הפציעות, מהירות הפינוי למרכזי התראומה וכדומה. נתונים אלה יאפשרו הפקת דוחות יומיים אודות תאונות הדרכים בהתאם למגוון אפשרויות פילוח.

לדוגמה, המערכת מתהדרת ביכולת הפרדת נתוני תאונות בתוך העיר ירושלים, לעומת מעורבות בתאונות דרכים של תושבי ירושלים (בכל רחבי ישראל). מידע שכזה יוכל לאפשר לגורמים הרלוונטים לכוון טוב יותר את מאמצי מניעת התאונות, בין אם מדובר בבעיה נקודתית תשתיתית לערים ספציפיות, או לדוגמה לרכז מאמצים הסברתיים לתושבי עיר מסויימת אשר לתושביה אחוז מעורבות גבוה בתאונות.

חידוש נוסף בהקמת מרכז המידע הלאומי, הוא זמינותו של המידע לכל דורש. מידע זה, זמין ברובו באתר האינטרנט החדש של הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, כך שכל אדם באשר הוא יוכל להשיג נתונים מגוונים אודות תאונות הדרכים בישראל. אחת האפשרויות מציעה מפה ארצית מלאה ובה מעודכנות אחת לחודש באופן נקודתי כל תאונות הדרכים בהן היו נפגעים, בנוסף למספר פרטים אודות התאונה עצמה, כולל מיקומה המדוייק ופילוח לפי מידת פציעות והרוגים.

מרכז המידע הממוחשב הוקם בהשקעה של שמונה מיליון שקלים ולצדו גם ספריה עשירה במידע אודות חקר הבטיחות בדרכים.

.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully