וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

על הגריד: ראלי דקאר יוצא לדרך

ירון אדרי

1.1.2009 / 18:17

ראלי דקאר יוזנק השבת בארגנטינה, אחרי שנת שבתון מאולצת; פורמולה 1: המון תקוות; WRC: סולברג פנוי לעבודה; מוטו GP: רוסי רוצה לסופרבייק. אינדיקאר: דניקה פטריק פושעת

שנת 2009 היא נקודת מפנה חשובה מאוד בעולם הספורט המוטורי, כולל זה הישראלי. מאז עבר חוק הנהיגה הספורטיבית בכנסת בשנת 2005, עדיין אין לנו מירוצים תקניים. ב-2008 נעשו צעדים חשובים בכדי להגיע לכך, וכל התקנות הנדרשות כמעט ואושרו ואף הוקמו התאחדויות רשמיות. לאור זאת, ייתכן וכבר בקרוב נזכה לראות ספורט מוטורי כחול לבן שאינו נעשה במחתרת. אך כשלוקחים בחשבון את אופן התנהלות העניינים בעבר, אל לנו לנבא.

סופן של עונות המירוצים האחרונות, הניבו לא מעט חדשות עצובות לצד שמחת האלופים. קבוצות רבות החליטו לפרוש בעקבות המשבר הכלכלי, בינהן הונדה (פורמולה 1), סובארו וסוזוקי (WRC), אודי ופורשה (ALMS), קוואסאקי (מוטו GP) ואחרות. העונות הקרובות תיפתחנה בקול ענות חלושה, ונקווה שבמשך השנה יחזור המצב לקדמותו.

החל מהיום, בפתחו של כל סוף שבוע נביא לכם כאן בוואלה! רכב את "על הגריד", עדכונים מליגות המירוצים הבכירות בארץ ובעולם וזאת בנוסף על הסיקורים השוטפים. כל החדשות, כל השמועות וכל הקרבות על המסלול ומאחורי הקלעים. הדקו חגורות.

דקאר: אחרי שנתיים, יוצאים לדרך

אחרי ביטול מירוץ הדקאר בשנה שעברה רגע לפני הזנקתו, חוזר אתגר השטח הקשה בעולם שבפעם הראשונה עוזב את צפון אפריקה. במקום להתמודד עם איומי הטרור, העבירו מארגני הארוע את המירוץ שימשיך לשמור על שמו המסורתי לדרום אמריקה. בבוקר יום שבת הקרוב, תוזנקנה 530 הקבוצות מבירת ארגנטינה בואנוס איירס, בדרך אל 9,500 הק"מ הפרוסים לפניהם, מתוכם 5,650 ק"מ של קטעי נהיגה מדודים.

מבואנוס איירס, יצאו הנהגים והרוכבים דרומה עד לפוארטו מדרין, ומשם יטפסו דרך מנדוסה לעיר עיר הצ'יליאנית ואלפראיסו שעל חוף האוקיינוס הפסיפי. משם, ימשיכו השורדים צפונה לכיוון מדבר אטקאמה, וב-14 לינואר יחצו את הגבול בחזרה לארגנטינה. שלא כבעבר, המירוץ יהיה מעגלי ויסתיים בנקודה בה התחיל ביום שבת, ה-17 לינואר.

בסך הכל, יכלול המירוץ 14 ימי נהיגה בהם ינסו לשרוד 230 אופנועים, 188 מכוניות, 82 משאיות ו-30 טרקטורנים. הפייבוריטים לנצחון הם כמובן נהגי מיצובישי ופולקסווגן, שספק אם תנאי השטח החדשים ישפיעו על נהיגתם. אנו בוואלה! רכב נעקוב אחר המירוץ.

פורמולה 1: תקנות של תקווה

הונדה אמנם לא עוברת בסוף לידיו של המילארדר המקסיקני קרלוס סלים, אך כפי שכבר סיפרנו לכם, מנהל הקבוצה רוס בראון מאמין שהכל יהיה בסדר. "יש לנו מספיק תקציב בכדי שנתייצב למירוץ במלבורן", אמר בראון בראיון ל'טלגרף' הבריטי והוסיף כי בידי הקבוצה מכונית תחרותית. עתיד הקבוצה יתבהר במהלך ינואר, וגם אנו מקווים כי תימצא הדרך להשאיר עוד 2 מכוניות מירוץ על הגריד.

תיקוות ישנן גם בליבו של רוברט קוביצה. בעונה האחרונה היה הפולני של ב.מ.וו ליחיד שהתקרב אל שלישיית החוד (המילטון, מאסה ורייקונן), מה שהעניק לו בלא מעט מדיות, כולל אצלנו בוואלה! רכב, את תואר נהג העונה. בראיון ל'אוטוספורט', ציין קוביצה כי רק הישג אחד מצדיק את התואר הזה, ולהישג קוראים אליפות. ולמרות שאליפות היא כל החשוב לקוביצה בשלב זה, הוא מודע לקשיים שמעמידות התקנות החדשות ומקווה לעשות את המרב בכדי להתאים עצמו אליהן.

בן קבוצתו של קוביצה, ניק הידפלד, נשמע אופטימי פחות. הגרמני התייחס גם הוא לשינויים שתכלול עונת 2009, ובעיקר התכוון לכנפיים הקדמיות הרחבות. לדעתו של היידפלד, הנהגים שהתרגלו לנסוע צמוד אחד לשני יביאו לשבירת הכנף, מה שיגרום לתאונות רבות ובעיקר בתחילת העונה ועד שהנהגים יתרגלו למצב החדש. השאלה הנשאלת היא, אם התקנות החדשות יגדילו את מספר העקיפות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

פורמולה 1: Hero Or Zero?

כאילו משום מקום, חזר פתאום לכותרות אדי אירוויין, נהג העבר של פרארי (1996-1999) שכמעט וקטף את אליפות העולם בשנת 1999 הרבה בזכות פציעתו של מיכאל שומאכר. בראיון שהעניק ל'וירג'ן מדיה', אמר האירי כי קימי רייקונן חייב לעשות חשבון נפש בתום עונת 2009. לטענתו, הפיני הוא בעל השכר הגבוה ביותר כיום בפורמולה 1, ועל כן מתפקידו להיות הנהג הטוב ביותר. במידה ולא יצליח להוכיח זאת גם השנה, על פרארי לפטרו או לקצץ משמעותית בשכרו.

לטובתו של רייקונן קפץ נהג עבר אחר, בן ארצו מיקה האקינן שבשנת 1999 חטף את האליפות מידיו של אירוויין. האקינן בטוח כי ב-2009 יחזור רייקונן לכושר, בעיקר לאחר שלמד היכן טעה העונה. אם ייקח רייקונן את האליפות לא ציין האקינן, אך נהג שלדעתו יעשה זאת בתוך מספר שנים הוא סבסטיאן ווטל הצעיר.

מי שמפחד מנהגי פרארי, כמו משאר נהגי קבוצות הצמרת, הוא לואיס המילטון. אלוף העולם הצעיר שהפך השבוע גם לחבר במסדר המלכה, גם הוא אינו יודע כיצד יבואו לידיי ביטוי התקנות החדשות וכבר כעת הוא מתגונן. לדבריו, למאבקי הצמרת בין פרארי, מקלארן וב.מ.וו, תצטרף העונה קבוצה רביעית שתקשה עליו לשמור על תוארו. המילטון לא ציין עם מדובר ברנו או טויוטה. להזכירכם, את האליפות לקח המילטון רק לאחר שהצליח לעקוף את נהג טויוטה טימו גלוק, בפנייה האחרונה של המירוץ האחרון בעונה.

WRC: סולברג חותם אבטלה?

הודעתה של סובארו על פרישה מאליפות הראלי העולמית, הותירה את כריס אטקינסון ופטר סולברג מובטלים מאונס. בעוד הראשון, שהציג יכולות משכנעות יותר העונה, מצא את מקומו בקבוצת הבת של סיטרואן (M2) לפחות במירוץ פתיחת העונה באירלנד, סולברג נותר תלוי באוויר. כעת, הותר החוזה בינו ובין סובארו שכלל גם את עונת 2009, והנורווגי רשאי למצוא לעצמו מושב נהג פנוי.

סובארו לא תתחרה בעונה הבאה, אך סדנת פרודרייב אשר הריצה אותה תחבור לקבוצה הנורווגית 'אדפטה' (Adapta), ויחדיו תתמודדנה על תארי ה-WRC. מי שכבר חתום בקבוצה הוא הצעיר המוכשר מדס אוסטברג, ואולי השיוך הלאומי אכן יעמיד את סולברג לצידו. מצידו של אלוף העולם לשעבר, העתיד עדיין לא נקבע.

האם סבסטיאן קורא תיגר על סבסטיאן? אלוף קטגוריית הג'וניורים של ה-WRC ב-2008, סבסטיאן אוג'ייה, מוכן למשימה הבאה. הצעיר שהוכיח את כשרונו לאנשי הקבוצה, צפוי לנהוג ב-6 מירוצים בעונת 2009 בקבוצת הבת של סיטרואן. את המטרה הוא מסמן לעונת 2010, אז לטענתו יהיה מנוסה בכדי להיות מספיק תחרותי. וכמו ב-J-WRC, גם בליגה הבכירה מסמן לעצמו אוג'ייה אליפות. האם לואב צריך לחשוש?

מוטו GP: רוסי רוצה לסופרבייק

אלוף העולם והדמות היותר פופולרית במוטו GP, ולנטינו רוסי, פוזל לכיוון אליפות הסופרבייק. הדוקטור לא מכוון לשינוי קל בקריירה, אלא שואף להשתתף באחד ממירוצי הסבב העונה במטרה אחת – להתמודד על אותו מסלול עם טרוי בייליס שפרש בתום העונה שעברה. קבוצת ימאהה בשורותיה רוכב רוסי, כבר עובדת על התאמת ה-R1 למטרה, ובייליס עצמו מאמין כי לא תהיה לדוקטור כל בעייה להיות תחרותי. אלא שבייליס עצמו אינו מעוניין כנראה לקחת חלק בחוויה, בעיקר שבעבור ההכנות אליה הוא דורש מיליון פאונד.

אינדיקאר: יפה שבא לקנוס

ונסיים עם מלכת היופי הבלתי מעורערת של הספורט המוטורי העולמי, דניקה פטריק. את תקופת הפגרה מעבירה פטריק בין אימונים לצילומי דוגמנות, רק שאת הדרך בין השניים היא לא עושה כפי שדורש החוק בדיוק. ה-'azcentral' מדווח כי בתחילת דצמבר, נתפסה פטריק כשהיא נוהגת את המרצדס הזהובה שלה במהירות של 87 קמ"ש באזור בו המהירות המרבית המותרת היא 56 קמ"ש.

יופייה של פטריק, כמו גם מעמדה הסלבריטאי, לא עזרו לה וביום שני הקרוב היא תתייצב בפני שופט שייקבע את דינה. העובדה כי מוקדם יותר השנה נתפסה באותה העיר במהירות של 92 קמ"ש במקום 65, כנראה שלא תעזור לה לביסוס כתב ההגנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully