וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דקאר SS1: אל-עטייה בראש

ירון אדרי

4.1.2009 / 14:59

הפתעה כבר עם תחילת הדקאר? נהג ב.מ.וו הקטארי מוביל בפער של יותר מ-2 דקות על פולקסווגן. מיצובישי רק חמישית

מירוץ הדקאר הוזנק אמש בבואנוס איירס, עם הפתעה מצידה של קבוצת ב.מ.וו. את רובו של הספיישל סטייג' הראשון שאורכו 371 ק"מ (מתוך 733 ק"מ סך הכל), הוביל נהג הקבוצה הצרפתי גורליין צ'יצ'רי. אלא שבק"מ ה-290, נכנסה ה-X3 אל שקע בקרקע אשר גרמה נזק לבולמים. מאותו הרגע, תפסה את ההובלה ב.מ.וו אחרת, נהוגה על ידי נאסר אל-עטייה מקטאר, אותו פגשנו בראלי ירדן ובראלי ווילס.

בתום קטע המדידה, קבע אל-עטייה זמן של 2:36.15 שעות, מהיר ב-2:17 דקות מהזמן אותו קבע קרלוס סיינז בפולקסווגן טוארג. "הגענו לכאן בכדי לנצח", אמר עטייה בסוף היום, לא לפני ששיבח את מכונית המירוץ החדשה שלו. יחד איתו, בסוף היום הראשון ישנן 3 מכוניות ב.מ.וו בעשירייה הראשונה.

כמו בפתיחת הדקאר של 2007, גם הפעם הראתה קבוצת פולקסווגן עדיפות על פני מיצובישי. סיינז כאמור סיים את היום במקום השני, ומייד אחריו בני קבוצתו ג'ינייה דה-ווילייס ומארק מילר. לוק אלפאנד היה המהיר בקבוצת מיצובישי, ובתום היום הביא את הרייסינג לנסר למקום החמישי, מרוחק 4:44 דקות מאל-עטייה. העובדה כי בתחילת היום סבל אלפאנד מבעיות במנוע, לא מרגיעה את אנשי מיצובישי. בן קבוצתו סטפן פטרהאנסל מסיים את היום הראשון במקום השישי.

בקטגוריות הדו גלגלי אין כל חדש, ו-KTM תופסת את 5 המקומות הראשונים, ובסך הכל 7 כלים מתוצרתה נמצאים בעשריה הראשונה. מארק קומה הספרדי מסיים את היום הראשון בראש הרשימה, מוביל ב-22:05 דקות על צאצ'ור הפולני. יריבו העיקרי של קומה, אלוף הדקאר 2007 בקטגוריה הדו גלגלית סיריל דספרה הצרפתי, מסיים את היום רק במקום ה-24 לאחר שתקר הביא לקילוף הצמיג האחורי.

ביום השני למירוץ יגיעו המתחרים עד לנקודה הדרומית ביותר הממוקמת בפוארטו מאדרין, לחופי האוקינוס האטלנטי. במהלך היום יעברו המתחרים 837 ק"מ, מהם ספיישל סטייג' שאורכו 237 ק"מ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully