וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קדימה לעבר

5.1.2009 / 10:08

ה'טריטרק' החשמלי הוצג אי שם בשנות ה-70. זה לא מפריע לקבוצת יזמים להפוך אותו לתקוותם של שוחרי הסביבה

הנה תמריץ עם שכר; קרן 'X-פרייז', העורכת תחרות בעלת חשיבות גלובלית בין יזמים למציאת הפתרון האידיאלי לתחבורה ציבורית ופרטית לעתיד הלא נודע, מציעה פרס של 10 מיליון דולר למי שיצליח לפתח את המכונית הידידותית ביותר לסביבה. דגם ה'טריטרק' (TriTrack), אולי נראה כמו משהו מהחלל, אך חשיפתו הייתה אי שם בשנות ה-70 המוקדמות סמוך לחרם הנפט העולמי.

הטריטרק לא רק נראה מיושן, הוא גם משתמש בטכנולוגיה ניסיונית שהומצאה לפני 30 שנה אותה רבים כבר הספיקו לשכוח או להדחיק, תלוי מאיזה ממשל אתם. הרעיון של מכוניות מסוג אלו, הוא להתאימן לתשתית דואלית, המשתמשת גם בכבישי תחבורה רגילים, וכן במערכות אוטומטיות על מסילות המניעות את המרכב בשטף אחיד ובהתאמה למקצב הזרימה. בדומה למה שנראה בסרט 'דו"ח מיוחד', להבדיל כמה הבדלות מינוריות.

הטריטרק, מיועד להחליף את רכבי המשפחה האמריקנים הממוצעים. לא משימה קשה בייחוד בתקופה זו, בה כל היצרניות גורסות מכוניות בזבזניות ומחפשות לצאת מהבוץ אליו "נקלעו" לאחר קרוב ל-40 שנה של קלות דעת. למרות החדשנות, הדגם נכנס לתחרות כשהוא משאיר מאחור את הדואליות הטמועה במרכב, ומשתמש רק במערכת הנעה חשמלית ההופכת לריאלית יותר ככל שהזמן מתקדם.

ההספק המשוער יעמוד על 81.5 כ"ס, ומהירותו המרבית (בניטור אלקטרוני) מוגבלת ל-80 קמ"ש בלבד. רמת הנוחיות תהיה פקטור מכריע באם הרעיון הזה אכן יתממש, אך על פי הרשמים, הרבה מחשבה הוכנסה בהתאם לרצונות של הקהל האמריקני. קבוצת היזמים מדברת בשיבחה של הטכנולוגיה ללא הרף, ולמעשה, העלתה תכנית עסקית המראה כי השקעה של 500 מיליון דולר, או 150 אלף דולר למייל אחד (1.6 ק"מ), תרקום מערכת תשתיות לכל אורכה של העיר אוסטין שבטקסס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully