וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פורשה ממשיכה בהשתלטות על פולקסווגן

ירון אדרי

6.1.2009 / 10:21

את יום העסקים הראשון של 2009 מנצלת פורשה בכדי לחזק את אחיזתה בפולקסווגן. מחזיקה ביותר מ-50 אחוזים ממניותיה

את יום ההעבודה הראשון שאחרי חופשת השנה החדשה וחג המולד, מנצלת פורשה בכדי להמשיך את מגמת ההשתלטות על פולקסווגן. כעת, לאחר רכישת המניות האחרונה, מחזיקה פורשה ב-50.76 אחוזים ממניות החברה, מה שמעניק לה רוב מוחלט. כתוצאה מכך, מחזיקה כעת פורשה גם בצורה עקיפה בשליטה על חברת המשאיות השוודית סקניה.

בהתאם לחוק השוודי, חייבת פורשה להציג כעת הצעה לרכישת סקניה, אולם אין זה מחייב כי זו תתקבל. בפורשה מוסרים כי אין להם כל רצון ברכישת יצרנית המשאיות, וסביר כי יציעו מחיר מינימלי כפי שמחייב החוק. סכום זה, מחושב על פי ערך מניותיה הממוצע של סקניה ב-20 ימי העסקים הקודמים להודעת השגת הרוב בפולקסווגן.

הסינים יזכו בבכורת הפנמרה

במקביל להמשך ההשתלטות על פולקסווגן, מתכוננים בפורשה להופעת הבכורה של הפנמרה בתערוכת רכב. אולם מתברר כי הצפי לראותה בתערוכת ז'נבה בחודש מרץ התבדה, וראשונים לפגוש בה יהיו הסינים. ב-19 לאפריל, תוצג הפנמרה על בימות תערוכת שנגחאי, מה שמלמד על המשך התחזקות מעמד השוק שם.

הפנמרה היא תשובתה של פורשה למגמת המתפתחת של מכוניות 'סדאן על', ובעולם מצפים לה בקוצר רוח. לרשותה מנועי V6 ו-V8 מתקדמים להם הספקים בטווח שבין 300 ל-500 כ"ס. מיותר לספר כי רמת האבזור והפינוק תהיה מהגבוהות ביותר, והצלחת הדגם תבסס עוד יותר את מעמדה של פורשה כחברה הרווחית ביותר בעולם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully