וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טויוטה תעצור את הייצור

הדר תדמור

6.1.2009 / 11:08

עצירת הייצור תחולק בין החודשים פברואר ומרץ במטרה להקטין מלאים; החברה רשמה צניחה של 37% במכירותיה בארה"ב בדצמבר

טויוטה, יצרנית המכוניות הגדולה ביפן, תעצור את הייצור בכל מפעליה ביפן ל-11 ימים. עצירת הייצור תחולק בין החודשים פברואר ומרץ, והיא נועדה כדי להקטין את מלאי המכוניות שלא נמכרו.

מכירות טויוטה בארה"ב, השוק הגדול ביותר של החברה, צנחו ב-37% בדצמבר לעומת החודש המקביל ב-2007. אלה הביצועים הגרועים ביותר של טויוטה בארה"ב זה למעלה מ-25 שנה, והם גרועים יותר מיריבתה האמריקנית ג'נרל מוטורס. טויוטה הודיעה בעבר על עצירה של שלושה ימים בייצור המכוניות במפעליה ביפן. המכוניות, אשר מורכבות ביפן, מהוות 40% ממכירות החברה בארה"ב.

ימים לא קלים עוברים על טויוטה. החברה הורידה את תחזית הרווח שלה לשנת הכספים הנוכחית בפעם השנייה בתוך חודשיים, וחזתה את ההפסד התפעולי הראשון מזה 71 שנה. החברה צופה זאת בעקבות הנפילה במכירות המכוניות בצפון אמריקה ובאירופה ובשל התחזקות הין מול הדולר והיורו, שפגעה קשות במגזר הייצוא ביפן.

טויוטה צופה כעת כי בשנת הכספים אשר תסתיים במרץ, תרשום החברה הפסד תפעולי של 150 מיליארד ין (1.7 מיליארד דולר), לעומת התחזית הקודמת של החברה לרווח תפעולי של 600 מיליארד ין. הפעם האחרונה שבה דיווחה טויוטה על הפסד תפעולי היתה בשנת הכספים אשר הסתיימה במרץ 1938 - כך על פי החברה. את תחזית הרווח הנקי חתכה טויוטה ב-91% ל-50 מיליארד ין.

שלשום הקפיאה טויוטה תוכניות להקים מפעלי מכוניות חדשים ברוסיה ותאילנד, בעקבות המשבר הכלכלי שהוביל לירידה בביקוש למכוניותיה. החברה הקפיאה תוכניות עליהן הכריזה ביוני, להשקיע 5.4 מיליארד באהט (155 מיליון דולר) בבניית מפעל חדש בתאילנד למנועי דיזל בשנת 2010. בנוסף הקפיאה טויוטה תוכניות להקים מפעל שני בסמוך לעיר סנט פטרסבורג ברוסיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully