וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ספיד קונטיננטלי

7.1.2009 / 9:09

בנטלי משחררת את הגרסה החזקה ביותר של ה-GTC ומשנה את חוקי קבוצת הקבריולה בעזרת קורטוב של היסטוריה מפוארת

שלוש שנים לאחר הצגתה הרשמית של הקונטיננטל GTC, בנטלי מציגה לנו היום מתיחת פנים ועדכון בחזית, ליורשת החזקה ביותר במשפחת הקבריולה, הספיד. את הכינוי, משכה בנטלי מימיה הקדומים והעליזים, שהחלו עוד בשנות ה-20 באדיבותן של אוניות אספלט חזקות, פתוחות, מהירות ועתירות נפח, שעם השנים הפכו לפריט אספנים נדיר, יקר ומבוקש.

בבנטלי לא דוגלים במהפכות עיצוביות מרחיקות לכת, וכך הוא הדבר גם עם הספיד. גרסת הקבריולה, מעודכנת בצורה אפקטיבית ומעודנת ואינה פוגעת במרבד הנקי והשמרני של מכוניותיה של בנטלי, ממש כפי שההיסטוריה דאגה לשמרה בהתאם למסורת. אולם, אי אפשר לחלוף על מתיחת פנים ללא כל שינוי ויזואלי, גם אם הוא דל שבדלים.

ה-GTC זוכה כאן לחידוש בשבכה הקדמית, פגוש שונה ורחב יותר המכיל פתחי יניקה גדולים במעט, חישוקים בקוטר 20 אינטש, צמד מפלטים בקוטר מוגדל, ספויילר מוטמע בדלת תא המטען, וצמיגי ספורט מבית פירלי. תא הנוסעים, יאלץ להסתפק ברמה פחותה יותר של חידושים וחושף ריפודי עור בגוון בהיר יותר ואיכותי מקודמיו, לצד תוספת של הגה בעיצוב חדש בציפוי עץ.

השינוי טמון בספיד

במפלס הביצועים, בנטלי משחיזה את יכולותיה של ה-GTC בגרסה זו, ומעניקה לה כמה תוספות משודרגות על מנת ליישר קו עם כל משפחת ה-GT של היצרן. מערכת המתלים של בנטלי ידועה בשילוב דינמי המאופיין ברכות ובספורטיביות. יחד עם כך, כשהמשוואה צריכה להתמודד עם המונח 'ספיד' ההיסטורי, צריך להיערך כמתבקש; מערכת המתלים הוקשחה והונמכה בכ-10 מ"מ מלפנים ו-15 מאחור, הקפיצים והבולמים הוחלפו, ומערכת ה-ESP מכילה כעת אופציה (סלקטיבית), למצב נהיגה דינמי בכדי לתקוף פניות בנחישות יתרה.

פאר העוצמה, מנוע ה-W12 בנפח 6.0 ל', מנכס לעצמו תוספת של 48 כ"ס לעומת הדגם הקודם, ומנפק כעת 600 כ"ס (552). בתרגום לביצועים, המיאוץ למאה אורך 4.5 שניות והבנטלי ממשיכה בטיסה עד למהירות מרבית של 320 קמ"ש כשהגג מצוי מעל הפדחת. במידה והחלטתם לאתגר את הבנטלי ביום שמשי, תאלצו להפרד מ-10 קמ"ש ומקיצוץ קל של כמה מאיות בשיגור למאה.

אם אתם מאלה ששואלים קודם כל כמה זה עולה, כנראה שהבנטלי לא בשבילכם. רמז לכך תקבלו מצריכת דלק ממוצעת של 6 ק"מ לליטר עליה מצהיר היצרן, ופליטת CO2 של 396 גק"מ.

  • עוד באותו נושא:
  • בנטלי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully