וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשאיות לא עוצרות לרגע

7.1.2009 / 12:28

נהגי משאיות מבלים שעות ארוכות מאוד על הכביש ומסכנים את הנהגים והסביבה כתוצאה מעייפות יתר

במדד חומרת הכשלים בנהיגה, פקטור העייפות נמצא בראש הרשימה סמוך לשכרות. נהגים אשר התפקיד מכריחם לנהוג שעות על גבי שעות ללא מנוחה, גורמים לכולנו להמצא בסיכון מיידי להקלע לתאונה ולהמחץ תחת גלגלי המשאיות. מחקר חדש שנערך עבור עמותת " אור ירוק" על ידי קרן רן נאור, מגלה פרטים חמורים בנוגע להתנהלות הנהגים והגופים המפקחים עליהם.

כ-60 בני אדם, נהרגים מידי שנה במדינת ישראל כתוצאה מתאונות בהן מעורבים כלי רכב כבדים. בחלוקה מגזרית, מתברר שכמחצית מהנהגים היהודים וכשליש מהערבים, נאלצים לעבוד שעות נוספות ומעבר למקובע בחוק (12 שעות). הסיבה לכך, נעוצה בפחד מפני פיטורים מיידים בשל אי עמידה ביעדים המוקצים, וכן נושא השכר הנמוך לצד התנאים הסוציאלים הבלתי הולמים.

בקרב 305 הנשאלים בסקר, נמצאו שיטות שונות להתמודדות עם עייפות בזמן נהיגה. חלק סיפרו על שתייה מרובה של קפה, פתיחת חלון, דיבור עם נוסע נוסף, אחרים ציינו ששטיפת הפנים עוזרת להתעוררות קלה, האזנה לרדיו, דיבור בטלפון ועוד.

דווקא הפתרון החשוב והיעיל מכל, עצירה בצד הדרך להתרעננות, קיבל יחס משני. הנהגים מספרים כי לעתים נדירות הם עוצרים בצד הדרך לשינה חפוזה, וממשיכים הלאה בדרכם. זאת כאמור בניגוד מוחלט לכל סקר ומחקר שנערך עד היום ומצא כי זוהי השיטה החכמה ביותר להתמודדות עם עייפות בזמן נהיגה.

"הממצאים חמורים ביותר. סכנת העייפות בנהיגה ידועה לכל, והדרישה מנהגי משאיות לבלות שעות ארוכות על הכביש היא הזמנה לאסון. יש להטיל על בעלי המשאיות אחריות לשעות העבודה של הנהגים, ולהשבית את כלי הרכב בכל פעם שמתגלית חריגה". כך אמר בתגובה לסקר, מנכ"ל עמותת אור ירוק שמואל אבואב..

עוד עלה מהנתונים החדשים, כי נרקמת תכנית שחוברה על ידי צוות מומחים מהאוניברסיטה העברית, המאמצת גיליון סעיפים ותקנות הנמצאות בשימוש בארצות אירופה. מתוכם, הוסכם כי יש צורך להגביל את שעות הנסיעה ללא יותר מ-12 שעות, להחיל תכנית בריאות עבור כל הנהגים, להכין תכנית לצמצום תאונות הדרכים ולצייד את הכבישים במספר גדול של יותר של מצלמות מהירות. יעזור? במקרה הנ"ל, הנהגים צריכים להירתם למשימה יותר מאשר מקבלי ההחלטות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully