וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דבר אל הלמפו

7.1.2009 / 14:57

חברת עיצוב קטנה משוויץ, משגרת לתערוכה ז'נבה דגם רודסטר חשמלי עם 268 כ"ס ובעיצוב שלבטח יעצבן את האמריקנים

התעשייה השוויצית מתגאה במצבור לא קטן של פיתוחים (אולרים, שוקולדים, בלונדינית וכו'), אבל מכוניות? לא ממש. בטח שלא משהו שנקשר עם מדינה שאין לה אף פעם דעה מכרעת, ומסתפקת במה שהשכנים אומרים. אבל הפעם, אולי בשל ההזדמנות להראות לאמריקנים וליפנים איך ב-ד-י-ו-ק עושים את זה, ובקנה מידה מדוד, חברת 'פרוטוסקאר' חושפת מכונית ספורט דו-מושבית, המנפקת לא פחות מ-268 כ"ס, ועיצוב שאפשר להגדירו כהכלאה בין מוסטאנג לאופל.

לחברה הקטנה 14 אנשים ממסדרון לחדרון, ומתהדרת בעבר עשיר בשדרוג מכוניות סדרתיות שונות ומשונות. חלק מהעסקאות המוכרות יותר נעשו בשיתוף דיימלר, ג'נרל מוטורס, רינספיד ואפילו ניסאן עברה אצלה באחד המקרים. אך את עיקר פעילותה, ריכזה מאז היווסדה ב-1985, במערכות הינע חשמליות ותרכובות קלות וחזקות. צפוי אם כן, שלאחר 24 שנים היא תנסה לפתח משהו משל עצמה ומהניסיון שהצטבר במשך שנים.

השם הנבחר הוא 'למפו', ואם יש קשר ל"למפה"', אפשר למצוא אותו גם בהארכה המתחברת לשטקר בקירות הבית. את התנועה, מספקים שני מנועים חשמליים, העובדים בצוותא על גבי כל אחד מהסרנים ודוחפים מעל ל-43 קג"מ של עוצמה. את האנרגיה הזמינה, תספק קבוצה של סוללות ליתיום שתעניק ללמפו טווח נסיעה של 200 ק"מ בין טעינות. פרטים מלאים יחשפו בתערוכה הביתית שתפתח בדיוק בתחילת חודש מרץ, כמו שעון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully