וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנוע דיזל חדש לוולוו

7.1.2009 / 15:10

וולוו משיקה מנוע טורבו דיזל D5 חדש בטכנולוגיה מעודכנת ובתקן יורו 5 המחמיר. בעתיד ימצא את מקומו בדגמים נוספים

היצרנית משבדיה, ממשיכה להעשיר את היצע הדגמים בחידושים נוספים שימלאו את שורותיה במהלך השנים הקרובות. היום מגלה החברה, כי מכונית הדגל שלה ה-S80, תשווק בקרוב עם מנוע דיזל 2.4 ל' D5, המחליף את קודמו, ומציג טכנולוגיה חדשה לחלוטין במנועי חמשת הצילינדרים של וולוו ועומד בתקני הפליטה יורו 5.

משימה רבה השקיעו בוולוו על מנת להשיג הפחתה בצריכת הדלק ושיפור בביצועים, וכן צמצום בשיעור פליטת ה-C02 המעיק. הבלוק החיצוני, נעטף שכבות אלומיניום קלות משקל, מחוזקות בדיפונים מחוסמים המונעים התחממות יתר של רכיבי המנוע. בפנים, מספר מהפכות הפכו את היחידה למגוונת באופייה, ומאזנים בין ניצול משאבים חסכוני לבין ביצועים שאינם מביאים להתפשרות בתחומים אחרים.

את העוצמה, 205 כ"ס ו-42 קג"מ לזמינות הנהג, יתווכו בצוותא צמד מגדשי טורבו שונים בגודלם הדוחפים יחדיו כ-1.8 באר של לחץ אוויר בשיא העומס. לעזרתם, השתדרג המנוע במזרקי דלק משופרים (פייזואלקטרים).

התוצאה, היא הפחתה של צריכת הדלק לכדי 14.8 ק"מ לכל ליטר סולר בנסיעה משולבת, ופליטת מזהמים העומדת על 164 גק"מ (גרם CO2 לקילומטר). ה-D5 הוא רק הראשון מבין מספר פיתוחים בתחומי ההנעה בוולוו, ופיתוחו ארך קרוב לשלוש שנים. במהלך השנים הקרובות, היצרנית מייעדת לו עוד מספר שימושים שכנראה ימקמו אותו בחרטומם של ה-S60 החדשה וכן בקרוסאובר XC60.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully