וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דקאר SS5: רוכב נמצא ללא רוח חיים לאחר שלושה ימי חיפושים

ירון אדרי

7.1.2009 / 21:00

טרגדיה בדקאר. גופתו של רוכב ימאהה פסקל תיירי נמצאה לאחר 3 ימי היעדרות; את היום החמישי מנצח ג'ינייה דה-ווילייס

היום החמישי לדקאר נפתח עם בשורה טרגית. לפנות בוקר, נמצא רוכב האופנוע הצרפתי בן ה-49 פסקל תיירי, כשהוא ללא רוח חיים. תיירי נעדר מאז היום השני לתחרות בקטע הנהיגה שבין סנטה רוזה לפוארטו מדרין. קטע זה הוא הארוך בין 14 הקטעים של הדקאר, וצוות החילוץ התקשה מאוד באיתורו. תיירי נמצא כ-15 מטרים מהאופנוע שלו, כשהוא מתחת עץ והאוכל והשתייה שלו ליידו. מארגני המירוץ חוקרים כיצד נהרג תיירי, וכמובן מדוע לקח לצוות החיפוש שלושה ימים למצוא אותו.

מי שסיים גם כן את דרכו בדקאר, אך למרבה המזל ללא פגיעה, הוא איבן מולר. אלוף 2008 הטרי של ה-WTCC מקבוצת סיאט, נאלץ לצפות מהצד בבאגי שלו עולה באש יחד עם השאיפות לסיים את המירוץ המפרך. השריפה נגרמה כתוצאה מפגיעה במשאית של אליזבת ג'קינטו, וכעת למולר יהיה זמן פנוי להתכונן למסלולי המירוץ אליהם הוא רגיל.

מנצח חדש

קרלוס סיינז לא זכה לסטייג' קל היום. הספרדי של פולקסווגן התקשה להתגבר על דיונות החול, וסיים את 506 הק"מ רק במקום התשיעי ועם פגיעה בחזית המכונית. בפער של 15:42 דקות מסיינז, מנצח בן קבוצתו ג'ינייה דה-ווילייס. עד כה, רק סיינז ונאסר אל-עטייה (ב.מ.וו) - שנתקל גם הוא בבעיות היום וסיים רביעי - רשמו נצחונות וכעת דה-ווילייס מצטרף לרשימה. שני מסיים הגרמני דיטר דפינג, גם הוא מפולקסווגן. רובי גורדון מביא את ההאמר שלו עד למקום השלישי.

תוצאות היום משנות את טבלת הדירוג הכללי. אל-עטייה תופס את ההובלה עם זמן מצטבר של 18:44:37 שעות, על חשבונו של סיינז שנופל למקום השלישי. הפער בין השניים עומד על 6 וחצי דקות. בינהם נמצא דה-ווילייס, 2:24 דקות אחרי המוביל. סטפן פטרהאנסל ממיצובישי מדורג רביעי, 13:44 דקות אחרי אל-עטייה.

מארק קומה, הרוכב הדומיננטי ביותר עד כה של הדאקר, איבד היום זמן רב בגלל פאנצ'ר כ-45 ק"מ לאחר הזינוק. 100 ק"מ בתוך הספיישל סטייג', עמד הפער בינו ובין המוביל הזמני פרנסיסקו לופז על כ-20 דקות. אולם עדיין, היה קומה שני ואט אט החל להחזיר לעצמו את הזמן האבוד. אלא שגם המתחרים מצאו את הקצב הנכון ובתום הסטייג' מסיים קומה רק במקום התשיעי. את הנצחון לוקח היום ג'ונה סטריט האמריקני, שמקצץ את הפער בינו ובין קומה בדירוג הכללי ל-27:12 דקות. לופז מסיים שלישי, אחרי פרנס וורהובן. הצרפתי סיריל דספרה, מסיים היום שמיני, דקה אחת בדיוק לפני קומה.

היום השישי לדקאר יביא את המתחרים מסאן רפאל למנדוסה. אורך המסלול יעמוד על 625 ק"מ, מהם ספיישל סטייג' שאורכו 395 ק"מ. עבור סיינז, מדובר על סטייג' חשוב ביותר שכן בעיות כפי שנתקל בהן היום, ירחיקו ממנו את הסיכוי לאליפות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully