וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נחשפה ביואיק לה-קרוס 2010

8.1.2009 / 10:11

ג'נרל מוטורס חושפת את גלגולה השני של מכונית הסאלון. חידושים רבים בעיצוב ותחת מכסה המנוע

הדור השני של הלה-קרוס, מגיע לתערוכת דטרויט 5 שנים לאחר הצגתו של הדגם הראשון. המרכב השמרני המזוהה עם אופייה של הביואיק, עוצב מחדש וזוכה לצללית משותפת לקבוצת האירופאיות של היצרן, ובפרט זו של אופל אינסייניה. הטיזרים המעורפלים של ג'נרל מוטרוס משכו את הגולשים זמן רב, והקצו תמונות חלקיות וחתוכות שלא סיפרו יותר מידי על המהפכות הצפויות. היום הוסר הלוט, והלה-קרוס מוכנה להסתערות מחודשת.

את הצגתה הרשמית, קיווה היצרן לערוך בתערוכת לוס-אנגל'ס 2008, אך מפני שהמשבר הכלכלי דפק בדלתה של ג'נרל מוטורס, הוחלט להסיר את כל מכוניותיה מהתצוגה ולדחות את שיווקה של הלה-קרוס במספר חודשים. כעת היצרן מקווה שעם העזרה הממשלתית, ניתן יהיה לחזור לימים קצת פחות כאוטים ולהיערך בכוחות מחודשים.

שלדתה של הביואיק, משותפת כמעט לכל החברות תחת תאגיד ג'נרל מוטורס, המשתמשת במודל האפסילון 2, לו הנעה קדמית המשותף לסאאב 9-5 ויעזור לה להתמרק מחדש בעוד כשנה לערך עת יוצג הדור החדש לשוודית הוותיקה. את מקבץ השינויים החשובים, ג'נרל מוטורס ערכה בעיקר בתחומי ההנעה, והצמידה לביואיק לה-קרוס מנועים בהזרקה ישירה אותם חשפנו כאן לאחרונה.

הלה קרוס תוצע בשלוש רמות גימור, שני מנועים, ובמרכב סדאן וקופה שיגיע בשלב מאוחר יותר אך יוגבל לשווקים מסויימים. בעניין זה, נספר כי הלה קרוס החדשה היא תוצאה של איחוד מוחות בין חטיבת ג'נרל מוטורס בסין, לבין זו הנמצאת בדטרויט. בעוד הסינים דאגו לתא הנוסעים ולציוד הנלווה, האמריקנים פרטו על העיצוב החיצוני והתרכיז הדינמי של הרכב.

יותר כוח, פחות דלק

המנועים המשווקים עם הלה-קרוס, מעודכנים ברמת ביצועים טובה יותר וכן הפחתה בגמיעת הבנזין. מנוע בסיסי בנפח 3.0 ל' V6 פותח את הסדרה, ומנפק 256 כ"ס, 28.6 קג"מ וצריכת דלק ממוצעת של 12.1 ק"מ לכל ליטר. הגרסה החזקה יותר מציעה 280 כ"ס מנפח של 3.6 ל' מגובה ב-35 קג"מ ועלייה קלה בסעיף הצריכה, עם נתון של 11.8 ק"מ לליטר. לאלו תשודך תיבת הילוכים אוטומטית עם שישה יחסי העברה.

מעבר לכך, אבזור עשיר הוא חלק בלתי נפרד מהמתכון, כך שהלה-קרוס תשווק בכל רמות הגימור במפרט בטיחותי מלא הכולל כריות אוויר בתקרה, בחלונות, בצדדים, מערכת בקרת יציבות, בקרת משיכה, ומערכות שמע משודרגות. נוסף על כך, הלה-קרוס עודכנה במערכת התרעה בפני שטחים מתים תודות למערך חיישנים המקיף את המכונית ב-360 מעלות.

שיווקה של הלה-קרוס יחל ברחבי העולם ברבעון השלישי של 2009. מ-UMI יבואנית דגמי ביואיק לישראל נמסר לוואלה! רכב, כי הדגם צפוי לנחות בישראל מספר חודשים לאחר השקתו הרשמית, ככל הנראה בתחילת 2010, אך טרם יודעים מחירים או מפרטים מלאים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully