וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חבר על שני גלגלים

8.1.2009 / 10:34

ה-iMo הוא רכב רובוטי עתידני שרוצה להשיל מאתנו את קשיי היום יום. העתיד שכולם רוצים, או מפחדים ממנו?

מעניין מה חושב עכשיו סטיב ג'ובס מאפל, למראה הבועה החייכנית שלפנינו. ואל תטעו לרגע לחשוב שיש לו יד בדבר, ממש לא. ה-iMo אמנם נושא את כיתובי חברת האלקטרוניקה בגאווה, אך היזם שלו, צרפתי בשם אנתונ'י גנ'רלי, עיצב את הקונספט תוך כדי סיום לימודיו בקובנטרי שבאנגליה.

העיצוב לא שובר שיאים בחדשנותו, בכל זאת, מדובר על בועה עגלגלה המזכירה מספר סצינות מפורסמות מסרטו של וודי אלן – ישנוני. אך המחשבה הכללית מאחרי הקונספט, משייכת אותו לקומץ מאוד זעום של מעצבים, שהקנו למכוניות לא רק מראה עתידני בעליל, אלא גם אוטונומיה כמעט מוחלטת.

ה-iMo של ג'נרלי, מספק מגוון רחב של פתרונות ניידות, המאפשרים למשתמש לעשות כמעט כל העולה על רוחו אפילו מכורסת הסלון המרופדת בבית. תחת המעטפת הטבולה בשלושה צבעים עקריים (כחול, שחור, וצהוב), מסתתרת יישות עצמאית, המקשיבה לכל השיגעונות הפרטיים שלנו, וכל מה שמעסיק אותה ביום יום, זה לרצות את בני האדם.

עתיד ורוד ל-2024

ה-iMo, יהפוך לחבר הכי טוב שלכם; יאסוף את הילדים מהגן, יוביל עבורכם מצרכים מהסופר למקרר, ישמש כמונית פרטית, יציג עבורכם סרטים, יחליף את סבתא כבייביסיטר לילדים, יחנה את עצמו, ואם אתם עייפים, הוא יעמעם את מעטה הזכוכית וירדים אתכם בליווי מוזיקת אמביינט ברקע. אחחחח... העתיד נראה טוב בשנת 2024.

מלבד אלו, נספר לכם כי מי שבכל זאת מתעקש לנהוג, יימצא כאן סידור של 2+1, עם מימדים לא צנומים במיוחד. אורכו של ה-iMo שלושה מטרים וחצי, הרוחב עומד על 1.62, ובסיס הגלגלים 2.30 מ'. מערכת ההנעה מבוססת על מנוע חשמלי, הנטען משקע רגיל הקיים בבתים. בנוסף, קיימת אפשרות מרעישה (תחזיקו חזק), להחנות את ה-iMo לבד, ואפילו לסובב את הבועה. מה תגידו על זה? הכול ממושב הנהג, ובטכנולוגיה דומה (ג'יירו) לסגוואי.

פונקציה אחרת ולא פחות מרשימה, היא יכולת המרכב להתפצל ולשנות צורה, בסגנון רובוטריק פשוט, או משהו דומה שדובר עליו במסדרונות ב.מ.וו בעבר. על טווח נסיעה בין טעינות טרם דובר, אם כי בהתחשב בייעוד האורבני והדומסטי שלו, קשה להאמין שמדובר ביותר מכמה שעות.

דעתכם דרושה: האם ה-iMo יכול להפוך בעתיד לידידו הטוב ביותר של האדם?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully