וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שירות עצמי, במחיר מלא

מערכת וואלה! רכב

8.1.2009 / 16:46

ניגשתם אל עמדת התדלוק העצמי כדי ליהנות מההנחה המוצעת בשירות זה וקיבלתם סיוע ממתדלק? בדקו אם חויבתם במחיר המלא

מתוקף פקודת החוק, חייבת כל תחנת דלק בישראל להציב עמדות תדלוק בשירות עצמי, המעניקות הנחה למשתמשים בהן. הלקוח, ייבחר באם להינות מההנחה בתמורה לזה שיתדלק את הרכב בעצמו, או לגשת לשאר העמדות ולשלם את התוספת במחיר. זו אגב, משתנה בין תחנות ונעה בין 12 ל-30 אגורות לליטר. אך האם זה תמיד כך?

היום (8 בינואר 2009) ניגשנו אל תחנת 'פז האחים כהן', הממוקמת ברחוב הרב קוק בהרצליה. מדובר בתחנה היושבת על ציר היציאה מהעיר לכיוון נתיבי איילון ואזור התעשייה בעיר. ניגשנו אל עמדת השירות העצמי (המסומנת בשלט) כדי לתדלק את הרכב בעצמנו וכדי שנוכל ליהנות מההנחה המוצעת בפעולה זו.

אולם, בצאתנו מהרכב, ניגש אלינו מתדלק והחל לתדלק את הרכב ללא שביקשנו את עזרתו בשום צורה. למעשה, לא מדובר בצעד חריג, שכן מספר תחנות תדלוק מציבות מתדלק גם במשאבות התדלוק העצמי לצורך הגשת עזרה למתדלקים, ללא תוספת במחיר. אלא שהפעם, במהלך התדלוק שמנו לב כי למרות שכלל לא ביקשנו את עזרתו של המתדלק ולמרות שהתדלוק בוצע בעמדה ה"עצמית", חויבנו בתשלום המלא על התדלוק ללא הנחת התדלוק העצמי.

כשהערנו על כך למתדלק, תשובתו היתה "כי זה בגלל שאני נותן לך שירות". כשהבענו את מחאתנו על כך, הוא הציע לעצור את הפעולה ולהמשיכה לאחר שיעדכן את המחיר המוזל וזה לאחר שליטרים רבים כבר הוזרמו אל המכונית.

שיחה עם מנהל התחנה, מבהירה כי מדובר באירוע לגיטימי מבחינתו. "זו תחנה שלי, וזכותי לגבות מחיר מלא" הוא מסר. אולם, המתדלק הרי לא הצהיר על כך טרם פעולתו, ובכך ישנה בעיה. לאחר דין ודברים בנושא ולאחר שהזדהינו בפניו כעיתונאים, מנהל התחנה הוציא מכיסו מטבע של חמישה שקלים, תפס את ידו של כתב וואלה! ותחב לתוכה את המטבע במטרה לפצות על הפרש המחיר בין התדלוקים, הפרש אשר עומד על 3 שקלים וחצי. אמנם זהו סכום פעוט וברור לנו כי זהו מקרה יחיד בתחנה ספציפית אשר אינה מעידה על הכלל, אך עדיין מומלץ לשים לב על מה בדיוק מחייבים אתכם בתחנות התדלוק.

תגובת חברת 'פז': "מברור שעשינו המתדלק שאל את כתב וואלה! האם הוא מעוניין בשירות מלא. מדובר בכל היותר בחוסר הבנה שמיד משהתבררה ניתן לעיתונאי פיצוי כספי בגינה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully