וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דקאר SS6: אל-עטייה נפסל

ירון אדרי

8.1.2009 / 20:32

אחרי שרשם נצחון שלישי והוביל את הדירוג הכללי של דקאר 2009, נפסל נאסר אל-עטייה. הסיבה: פיספס נקודת ציון בסטייג'

נאסר אל-עטייה ניצח את את הסטייג' השישי של הדקאר, אולם השמחה לא נמשכה זמן רב. הנהג המבטיח ביותר של הדקאר עד כה נתקל בבעיות מכניות שגרמו להתחממות מנוע הב.מ.וו שלו, ועל כן החליט לפסוח על טיפוס אחת הדיונות. אלא שדווקא המקום עליו דילג, כלל נקודת ציון אותה חייבים המתחרים לעבור. מספר שעות לאחר תום הסטייג', הודיעו מארגני המירוץ לאל-עטייה את הבשורה הלא נעימה. הנהג עצמו סיפר לאחר מכן כי לא הייתה לו כל ברירה אחרת וטיפוס על הדיונה היה מביא לפרישה מוקדמת, ועל כן החליט לקחת את הסיכון.

כל זה קרה ביום בו החליטו המארגנים לקצר את קטע המדידה המיוחד. במקום שתוצאת הסיום תיקבע בק"מ ה-395, הודיעו המארגנים כי הק"מ ה-178 יהיה זה בו השעון יעצר. הסיבה לכך נעוצה בעובדה שהזינוק היום נדחה בשעתיים וחצי, בכדי לאפשר לצוותים הטכניים להשלים עבודתם על המכוניות. אתמול עבר על המתחרים יום קשה, ורבים הגיעו לקו הסיום עם נזקים גדולים. בין אלה ניתן למנות את נהג פולקסווגן קרלוס סיינז, ונהג מיצובישי סטפן פטרהאנסל.

לאחר הדחתו של הקטארי, עבר נצחון הסטייג' לג'ינייה דה-ווילייס, שגם קופץ לראשות הדירוג הכללי. 20 שניות אחריו מסיים מארק מילר וקרלוס סיינז מסיים שלישי וסוגר פודיום משולש לפולקסווגן.

אלוף פורש ואלוף מנצח

פרישה עצובה רושם היום לוק אלפאנד. 12 ק"מ בתוך הספיישל סטייג', שקעה המיצובישי שלו בבוץ ומאמצי החילוץ הביאו לקריסת הנווט שלו ג'יל פיקארד כתוצאה מתשישות. מבדיקות הצוות הרפואי עולה כי לא מדובר במשהו רציני, אך בכל מקרה פורש הצוות מהמירוץ. אלפאנד הוא אלוף הדקאר של 2006, ובכדי לחזור על ההישג הוא יאלץ להמתין עוד שנה אחת לפחות.

נצחון ראשון לאלוף הדקאר 2007. לאחר שהוביל במשך כל היום סיריל דספרה קובע את הזמן המהיר ביותר מבין רוכבי האופנועים, 2:03:20 שעות. בכך מקדים הצרפתי את מארק קומה שמסיים שני, 2:09 דקות אחריו. עד כה לא התברך דספרה במזל, ופרט ליום השני למירוץ אותו סיים שני, איבד הוא זמן יקר. כעת, קופץ האלוף למקום השביעי, שעה ו-34 דקות אחרי המוביל קומה. מנצח אמש ג'ונה סטריט, מסיים היום במקום ה-11.

הסטייג' השביעי של מחר, יהיה האחרון לפני יום המנוחה של המתחרים אותו הם יקבלו בוואלפראיסו שבצ'ילה. 816 ק"מ אורכו של הסטייג', כשהספיישל המדוד אשר כולל את מעבר הגבול נקבע על 419 ק"מ. יום קשה צפוי מחר, עם תחילת הטיפוס על הרי האנדים. במהלך היום, יגיעו המתחרים עד לרום של כ-3,100 מטרים. בגובה זה, דלילות החמצן תשפיע על ביצועיהם כמו גם על ביצועי המנועים.

פסקל תיירי מת מבצקת ריאות

על פי הודעה רשמית של משטרת ארגנטינה לאחר ניתוח גופתו של האופנוען הצרפתי פסקל תיירי אמש, עולה כי סיבת המוות היא בצקת ריאות. את ההודעה מסר לתקשורת נציג המשטרה, שהוסיף כי לא נמצאו כל סימנים להתייבשות או פגיעות גופניות. תיירי נעדר מאז יום ראשון, וגופתו נמצאה רק לאחר שלושה ימים. עוד עולה מהנתיחה כי מועד המוות היה בין הלילה של יום ראשון, לבוקר יום שני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully