וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קידום מהיר לרכבת הקלה

אבי בר-אלי

9.1.2009 / 14:06

הסכמה בין עיריות גוש דן ומשרד התחבורה לקידום פרויקט הרכבת הקלה. היתרי העבודה יזורזו במסלול מקוצר

הבנקים הזרים טרם החליטו אם יממנו את פרויקט הקו האדום של הרכבת הקלה בתל אביב, אבל בישראל עושים במקביל מאמצים להפיג את חששותיהם מביצוע הפרויקט. עיריות גוש דן יאפשרו "מסלול ירוק" להיתרי העבודה של פרויקט הקו האדום של הרכבת הקלה בתל אביב. כך סוכם שלשום בדיון רב משתתפים שנערך בלשכת מנכ"ל משרד התחבורה, גדעון סיטרמן. בדיון השתתפו ראשי הערים פתח תקוה ובני ברק ומנכ"לי עיריות תל אביב, רמת גן ובת ים; כמו גם מנכ"ל נ.ת.ע, ישי דותן, ורפרנט התחבורה באוצר, אהוד אדירי.

הוסכם על מתווה בין העירייה, משרד התחבורה וזכיינית הפרויקט, לטיפול מזורז בבקשות למתן היתרי העבודה ולפתרון מחלוקות בדרג מנכ"ל משרד תחבורה, זאת כלקח מהעיכובים במתן ההיתרים בפרויקט המקביל בירושלים, שהביאו לפיגור בלוחות הזמנים.

עוד סוכם בדיון על הקמת מרכז בקרת התנועה המטרופוליני בגן וולובלסקי בתל אביב (מול תחנת הרכבת סבידור) בעלות של כ-40 מיליון שקל שבה תישא המדינה (85%) ועיריית תל אביב (15%). כמו כן, סוכם על קידום מערכת "אביבים" לתעדוף תנועת הרכבת הקלה בדרכים, שתפותח בתוך שנתיים בשיתוף הטכניון.

באשר לסכסוך הנמשך בין משרד האוצר לעיריית תל אביב על מימון שינוי תוכנית החפירה בצומת קרליבך בעיר, הסכים סיטרמן להצעת פשרה, לפיה תממן עיריית תל אביב את מחצית החריגה הכספית (25 מיליון שקל), בעוד משרד התחבורה יישא במחצית השנייה של הסכום.

עוד סוכם כי חברת נ.ת.ע תחל השנה בתכנון הקו הסגול של הרכבת הקלה מיישובי בקעת אונו לתל אביב, וכי בעתיד, תהיה החברה זו שתתכנן גם את הקו הכחול, מרחובות לצומת חולון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully