וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עוד V ל-GT-R

10.1.2009 / 9:06

אחרי שכל הסדנאות סיימו לשחק עם ה-GT-R, הגיע זמנה של ניסאן להראות לכולם איך היא רוצה לראות את השדרוגים

קצת לפני חג המולד, בדיוק בזמן להכין את פנקס ההמחאות, ניסאן שחררה את הגרסה האירופאית של ה-GT-R במעטה מוכסף, ומחוזק בכמה סוסים חסונים אך בודדים. כולם ידעו וציפו לדגם נוסף, כזה שיהווה עצם בגרונה של פורשה ויגרום לכולם לחזור לנורבורגרינג לשבור שיאים. ניסאן לא קפאה על מקומה, וגרסת ה-SPEC V היא התשובה, רק שלצערם של רבים, לא תאכלס זו 550 כ"ס, אלא תסתפק דווקא ב-485 שנופקו עם אותה אופציה אירופית.

לכאורה, מדובר באכזבה. אלא שבמקום תוספת עוצמה, ניסאן השילה מה-GT-R כ-60 ק"ג, החזירה תוספות אבזור ספורטיבי מתבקשות, והטמיעה תחושה מופרעת ומוקצנת ברמה הגבוהה ביותר שניתן לדמיין. זה מתחיל עם קשת הצבעים שמדברת אליכם בכמה שפות מגוונות, בפרט אם בחרתם בצבע משתנה (Opal Black) המחליף את עורו בהתאם לפגיעת קרני השמש במרכב.

מכאן, אנחנו ממשיכים למעטפת. הגריל והספויילר האחורי עשויים קרבון, ותרכובת פחממנית הגיעה גם למערכת הבלימה מבית ברמבו. בתוך תא הנוסעים, צמד המושבים מאחור נזרקו החוצה, ובמקומם צופה המשטח במרבדי ויניל קלים. מלפנים, צוידה ה-GT-R במושבי ספורט חובקים גם הם מקרבון, כמו גם תא הכפפות והקונסולה המרכזית.

כמעט הכל שודרג

על הצד הביצועי, היכן שנחסך בכמות, ניסאן החזירה עם ריבית בתחומי הבינה. מנוע ה-V6 השתדרג במערכת ניהול חכמה, עם אופציה להזנקת המומנט בלחיצת כפתור בטווח של 3,000-3,500 סל"ד. יש גם מערכת מתלים מבית בילשטיין וצמיגים מוגדלים המולבשים על חישוקי סגסוגת סופר קלים בקוטר 20 אינטש. לכך התווספה מערכת פליטה היישר מדגם ה'קלאבספורט' שקורצה מטיטניום.

נתונים בדבר האצות וכדומה, ממאנת היצרנית לשחרר. המחיר? 112 אלף פאונד (כ-670 אלף שקלים לפני מסים), יותר מכפול מדגם ה-GT-R האירופי. החברה מתכוונת לייצר רק 20-30 יחידות לחודש ביפן, ואם קשה לכם לשלוט בעצמכם, תפסו טיסה מהירה לתערוכת טוקיו שנפתחה ממש עכשיו ותקבלו טעימה מוקדמת. פתאום האלטרנטיבה ל-550 כ"ס לא נראית כל כך יבשה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully