וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

60 שנה למירוצי בנטלי

מועדון בנטלי היוקרתי יחגוג באוגוסט 60 שנה של תחרויות על מסלול סילברסטון הביתי. צפויה מנה גדושה של אושר ועושר

פורומים של חובבי מוטוריקה באנגליה שווים בערכם לכת דתית. ההשתייכות למועדונים הופכת את הבעלות על המכוניות להרפתקה נהדרת, שעם הזמן דורשת מהנהג עוד ועוד תשומת לב הכרחית, וודאי אתם בעלים גאים של מודל עתיק ויקר. מועדון בנטלי באנגליה מוסד לפני יותר מ-70 שנה, אך מלחמת העולם הבריחה את כל 36 האנשים שהיו חלק מקבוצת המייסדים של המועדון עד לדעיכתו בתום שנתיים.

רק כעבור מספר שנים, בשלהי 1945, אותרו כל חברי המועדון המקוריים, אלו שנשארו בחיים לפחות, והחלה מלאכת השיקום שנעשתה במקביל להתאוששות היצרן מהמלחמה עם גרמניה. ב-1948, המועדון פרס את פעילויותיו בכל רחבי אנגליה, וצבר לעצמו מוניטין של אוגדה מוטורית עילאית המספקת הנאה לחברים ולכל המשתתפים באירועי הפורום השונים.

כיום, מונה המועדון מעל 3,500 חברים. רבים מהם מחזיקים בבעלותם, מכוניות בנטלי ישנות ושמורות במודלים הנעים בין 1919 ועד ל-2009. אולם, מפתיע לגלות, שחלק לא מבוטל גר הרחק מהאי הבריטי ומתפזר בין ארה"ב, הונג-קונג, אירופה, ניו-זילנד, ויפן. אבל למרות הריחוק מהמולדת, בבנטלי מספרים כי כמעט בכל יום, איפשהו בעולם, מתקיים אירוע שקשור למועדון בנטלי, המאחד תחתיו לא רק מספר קהילות, אלא חומר גלם אנושי המביא עימו תרבויות שונות לכור ההיתוך בין כתלי המועדון.

מסורת ביתית

בעוד 8 חודשים לערך, יחגגו בבנטלי 60 שנה למאורע הראשון במסלול סילברסטון הבריטי. בכינוס יינכחו מכוניות מכל השנים, כולל מירוץ מאתגר במיוחד, המפגיש בין מכוניות העבר להווה בתנאים זהים לחלוטין. כל המשתתפים פורצים את קו ההתחלה באותה נקודה. מה שבאופן תאורטי, מסוגל להביא לעימות ישיר בין בנטלי קונטיננטל GT, לבין דגם קשיש משנת 1925. מי אמר שספורט זה משחק הוגן?

במשך יומיים של פסטיבל מוטורי, בנטלי תארח בנוסף לפאר יצירותיה, מכוניות מדגמים אחרים במקצה הקרוי "ALL COMERS". בתחרות זו, מכוניות מירוץ מורשות לעלות למסלול ולקחת חלק בהתגוששות מול יצרנים אחרים, בסצינה שכנראה תהיה קצת יותר מותחת מאשר לצפות באופן בלעדי במכוניות בנטלי במירוץ סדרתי.

זאת ועוד, ביום השני לחגיגה, ייערך מצעד על תוואי המסלול, המציג את מכוניות בנטלי מכל השנים בנסיעה של שלוש הקפות, כשבסיומן, יוכלו המשתתפים להחנות את המכוניות בצד הדרך ולאפשר לחברי המועדון להתרשם ולגעת. מעט אח"כ, תעלה למרכז הבמה הבנטלי ספיד 8 שקרעה את מסלול לה-מאן ב-2003 והביאה את הנצחון המזהיר לשלושת נהגיה, טום קריסטנסון, רינאלדו קפאלי וגיא סמית' הבריטי.

האם אתם שייכים למועדון רכב כלשהו?

  • עוד באותו נושא:
  • בנטלי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully