וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

על הגריד: כלום לא סגור לעונה הבאה

ירון אדרי

10.1.2009 / 18:38

עונת המירוצים הקרובה עומדת בפני לא מעט סימני שאלה. פורמולה 1: חוסכים כסף או לא?; WRC: סולברג שלם עם עצמו; V8 סופרקאפ: ווילנייב מהגר לאוסטרליה; דייטונה 24: איך תיראה פטריק אחרי יממה במסלול

מירוץ הדקאר שעזב השנה לראשונה את צפון אפריקה לטובת דרום אמריקה, נמצא באמצע הדרך עם יום מנוחה שניתן היום למתחרים. נכון לרגע זה, מוביל את המירוץ קרלוס סיינז בפער שביר של 9 שניות. למעשה, את שלושת המקומות הראשונים תופסת קבוצת פולקסווגן כשהיריבה המושבעת מיצובישי נותרה רק עם מכונית אחת לאחר פרישה של שלושה נהגים.

בקטגורית האופנועים, מוביל מארק קומה בפער של 51 דקות על ג'ונה סטריט האמריקני, שגם כאן השליטה נמצאת בידי יצרן אחד, KTM. אלוף 2007 סיריל דספרה שלא התחיל את הדקאר כמו שהוא יודע, ממוקם כעת חמישי ובפער של יותר משעה וחצי מקומה.

אנו בוואלה! רכב מביאים לכם בתום כל יום את הסיפורים והתוצאות של המירוץ. את הסיקור המיוחד תוכלו למצוא בקישור המצורף.

פורמולה 1: בדרך לדונינגטון?

בשנת 2010 יארח מסלול דונינגטון הבריטי את הפורמולה 1. כך עלה מהסכם שנחתם בין ברני אקלסטון ומנהלי המסלול בשנה שעברה. אלא שאירוח הסבב דרש לא מעט שינויים באתר בינהם פאדוק חדש, טריבונות גדולות ועוד. כל אלה מוערכים בכ-100 מיליון פאונד (כ-600 מיליון שקלים) אותם יש להבטיח בכדי שהרשות המקומית תאשר את הבנייה. כעת, משהושג המימון, בטוחים מנהלי האתר כי זה יהיה מוכן בדיוק בזמן לאירוח המיוחל.

ועד שתגיע הפורמולה 1 לדונינגטון, יש עונה שלמה וקשה לעבור. על הפרק נמצא כמובן המצב הכלכלי, אליו מודעות כל הקבוצות. בפגישה שערך ה-FOTA (איגוד קבוצות הפורמולה 1) עם ה-FIA, הוסכם כי דרוש קיצוץ משמעותי בהוצאות. באופן מיידי, תוטלנה הגבלות על ניסויים במנהרות רוח, ובשנת 2010 תחול ירידה משמעותית בהשקעה במנועים ותיבות הילוכים. בהמשך, צפויים שינויים נוספים אשר יביאו להפחתה בהוצאות הקבוצות, ובעיקר לקטנות שבהן.

מצד שני, ה-FIA שוקל להתיר לשימוש בפורמולה 1 אלמנטים אווירודינמיים נעים בעתיד. הסיבה – "לשפר את השואו לקהל". מקס מוזלי, נשיא ה-FIA, גורס כי שיפור שכזה יכול להיות יעיל יותר משיטת המדליות שהציע ברני אקלסון, או שיטות "גריד הפוך". לנו ממש לא משנה מה יוחלט, כל עוד נראה יותר עקיפות.

פורמולה 1: רנו מתקשה במבחני הריסוק

בעוד שמכוניותיה הסדרתיות מתגאות בציונים הגבוהים ביותר במבחני הריסוק, מכונית המירוץ החדשה נכשלת. לאתר 'אוטוספורט' נודע כי ה-R29 כשלה בשניים מתוך שלושת מבחני החובה שדורש ה-FIA. ברנו אישרו את זאת והוסיפו כי פתרו את הבעייה, והתוכנית לחשוף המכונית ב-19 לינואר לא השתנתה.

יום אחרי רנו, תחשוף גם ב.מ.וו את מכוניתה לעונה הבאה, ה-F1.09. האירוע יתקיים בוולנסיה. שינוי קל בחשיפת המכונית החדשה עושה פרארי, אלא שזה לא קשור במכונית עצמה. האירוע שיערך ביום שני הקרוב, יתקיים במסלול מוג'לו האיטלקי ולא במסלול הבית בפיונראנו כפי שתוכנן ואת האשם יש לתלות במזג האוויר.

20 שנה לפרודרייב

שמחה מהולה בעצב בפרודרייב. הסדנה שבמשך 20 שנה בדיוק מכינה את מכונית המירוץ ל-WRC, לא תשתתף בשנה הבאה במסגרת שיתוף הפעולה עם סובארו שפרשה כאמור. נכון לרגע זה, פרודרייב אולי תתחרה בכל זאת ב-2009, עם קבוצת 'אדפטה' הנורווגית, אולי בגלל העובדה כי היא משתמשת בסובארו.

פטר סולברג עדיין מנסה למצוא את עתידו לאחר פרישתה של קבוצת סובארו. הנורווגי מכוון עצמו למירוץ ה-WRC הביתי שיחול ב-13 לפברואר, ומארגני המירוץ אף האריכו את תקופת ההרשמה בשבוע אחד בכדי לתת לאלוף 2003 צ'אנס. בראיון שהעניק במסגרת תערוכת 'אוטוספורט אינטרנשיונל', סיפר סולברג כי הוא מאוד רוצה לחזור להתחרות, אך שלם עם העובדה כי ב-2009 לא ישתתף בכל העונה. את המטרה הוא שם על 2010. עוד ציין סולברג כי אין לו כל כעס על הקבוצה איתה שיתף פעולה בשמונה השנים האחרונות, וכי בכל אופן אין הוא מתכוון להחליף את הנווט שלו פיל מיילס אותו הוא מכנה "אישתי".

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

V8: הבית החדש של ווילנייב?

אלוף הפורמולה 1 של 1997, ממשיך לחפש את עצמו. לאחר הנסיון הלא מוצלח לקבוע את עתידו בסדרת הנאסקאר האמריקנית, ונסיון מוצלח יותר במירוץ הלה-מאן עם פיג'ו, עתידו של ז'אק ווילינייב נמצא כנראה באוסטרליה שם ינהג בסדרת ה-'V8 סופרקאפ' הפופלרית. פול מוריס, הבעלים של קבוצת 'סופר צ'יפ רייסינג', סיפר ל'הראלד סאן' כי מכונית הולדן ממתינה לאלוף העולם לשעבר, ורק "צריכים 2 מיליון דולר בכדי להכין את המכונית ולשלם לנהג". בינתיים, מעביר ווילנייב את הזמן בסדרת הספידקאר של המזרח התיכון.

דייטונה 24: פטריק בפנים

גם הפעם נסיים עם דניקה פטריק, ולא בגלל יופייה. ב-24 לחודש זה, תנסה פטריק את מזלה בפעם השנייה במירוץ הסיבולת 'רולקס 24' של דייטונה. את החוויה הראשונה שהיתה ב-2006 לא תכניס פטריק לספר ההצלחות למרות שלדבריה נהנתה מאוד, וזה רק בגלל שקבוצתה לא הצליחה לנהוג יותר מתשע שעות. אם הקבוצה תצליח יותר השנה, אולי נזכה לראות אם היא נראית יפה גם כשהיא קמה בבוקר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully