וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זורם עם המשפחה

11.1.2009 / 13:31

הגרסה המוארכת והידידותית למשפחות של הקשקאי הגיעה לארץ, אז ארזנו את החמולה ויצאנו למבחן בכבישי ישראל

2.9 ילדים בממוצע יש למשפחה ישראלית לפי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה. המספר הזה, מחייב רבים מצרכני הרכב לקחת בחשבון את כל הדרכים להסיע את המשפחה מכאן לשם, לסבא וסבתא, לחופשה ולגנים במקסימום נוחות ואם אפשר, אז גם בבטיחות. ולשמחתנו, היצע כלי הרכב בישראל גדל בעקביות, כאשר מגוון האופציות העומדות לרשות בעלי הממון עולה משנה לשנה.

שחקן חדש יחסית בזירה המקומית הוא הקשקאי של ניסאן. נכון, יש לו שם מוזר שאפילו קשה להגיה נכונה, בטח כאשר מנסים לקרוא זאת מהכיתוב באנגלית על עכוזו, אבל הקרוסאובר החדש של החברה היפנית שמגיע אלינו דווקא מאירופה, סלל לעצמו דרך מאוד חלקה בקליטה בישראל ומאות עותקים ממנו כבר מסיעים אלפי ילדים לגנים ובתי הספר.

ההצלחה של מחומש המושבים שכנעה את היצרנית להרחיב את ההיצע עם גרסה חדשה, שמוסיפה לשמה את ה "2+" המלמדים על הוספתם של זוג מושבים מתקפלים מאחור, למי שצריך כמובן. לפני מספר חודשים הרחקנו עד לשוויץ כדי לטעום לראשונה מיכולותיה של גרסה זו וכעת, היא הגיעה לישראל. אז כהרגלנו, מיהרנו להניח את ידינו עליה ולראות איך היא מתמודדת עם התנאים המקומיים.

כמעט הכל חדש

עצם הוספת זוג המושבים מאחור, חייבה את המתכננים לחזור ללוח תכנון כמעט נקי לחלוטין ולהנדס קשקאי כמעט חדש לגמרי לטובת שיפור הידידותיות למשפחה. למעשה, הקשקאי המוגדל שונה מזה ה"קצר" החל מקורת השמשה הקדמית ודרומה. הגג הוגבה לטובת שיפור המרחב לראשי היושבים מאחור, הדלתות התארכו כדי להקל על הכניסה, הישבן הוסיף לעצמו לא מעט סנטימטרים כדי לאכלס את צמד המושבים וגם המתלים כוילו מחדש כדי להתאים לדרישות המשקל החדשות.

בדומה למרבית כלי הרכב להובלת משפחות, זוג המושבים מאחור מוגדרים כזמניים. כלומר, כאשר אין בהם צורך, בעזרת משיכת ידית, אלה מתקפלים ונעלמים לתוך רצפת הרכב מותירים אחריהם תא מטען ענק, עליה מ-352 ליטרים צנועים לכדי 550 ליטרים שנגזרים מהחלומות הרטובים של ההורים.

מעבר לכך, הקשקאי +2 שומר באדיקות על מראה ומבנה הקבינה ביחס לגרסה הקצרה וזה כלל לא רע, שכן גם בזו המרחב טוב, העיצוב נעים והחומרים מהם עשוי התא טובים מאוד וכך גם רמת הגימור והאיכות.

מנוע, הנעה ובטיחות

מבחינת מערכות ההנעה, הקשקאי +2 משווק כאן רק עם מערכת ההנעה הכפולה הלא קבועה, שהשליטה בה נעשית באמצעות חוגה בקונסולה המרכזית. בעזרתה ניתן לבחור אם את הכוח יעביר המנוע אל הגלגלים הקדמיים או אל כל הארבעה בעת הצורך (בעת זיהוי החלקה של הקדמיים) והאחרון הוא מצב קבוע של העברת הכוח לכל ארבעת הגלגלים בחלוקה של 50:50. למרות זאת, ניסאן מציינים במפורש כי הקשקאי לא מיועד לגרוס סלעים. שבילי קק"ל יספיקו לו בהחלט.

מערכת הנעה זו מיועדת בעיקר לתקל כבישים חלקים בהם תנאי האחיזה בעייתיים מאוד. חלקכם וודאי עלול לחשוב (ולטעות) כי הרלוונטיות של מערכת זו היא בעיקר לכבישי אירופה החלקים. זה נכון, אך לא לגמרי, הרי שגם אצלנו, בעיקר משום שימי הגשם מועטים, הכבישים הופכים למרגרינה שמנונית עם כל טפטוף. עוד בנושא הבטיחות, כדאי לציין כי הקשקאי היה לקרוסאובר הראשון שאי פעם נבחן על ידי ארגון הבטיחות האירופי, והשיג את הציונים המקסימאליים ברוב המדדים כולל בהגנה על ילדים.

בחזיתו של הקשקאי +2 מותקן גם כן מנוע הבנזין בנפח 2.0 ליטר המפיק 140 כ"ס ו-20 קג"מ וגם הוא משודך אל תיבת הילוכים רציפה. איך הם מתפקדים? מייד נגלה.

אריזה משפחתית

ובכן, הגיע הזמן לעלות אל הסיפון כדי לתת לקשקאי לומר את דבריו והפעם, בנוסף לעינוי הרגיל שכלי הרכב הנבחנים עוברים תחת ידינו, החלטנו ללכת שלב אחד קדימה ולערב את כל בני המשפחה במבחן. וכך, יום אחרי שהתעמרנו בקשקאי בעליות, במורדות, בכבישים מסולסלים ובכרך העירוני, ארזנו את כל המשפחה (מלאכה שנמשכה שעות), כולל, אבא, אמא, שתי זאטוטות, שתי עגלות, תיקים, בקבוקים, פירות, סימילאק... (טוב, הבנתם את התמונה) לתוך הקשקאי ויצאנו צפונה.

כיאה ליעוד המשפחתי ובהתאם לתפישת הבטיחות של אימא רנו (קונצרן רנו-ניסאן), הקשקאי מציע עיגוני איזופיקס למושבי התינוקות הן מלפנים והן מאחור. כמו כן, בעזרת סוויץ' בצד הדשבורד אפשר בקלות לבטל את פעולת כרית האוויר הקדמית בעת הושבת תינוק במושב הקדמי. במרכז הדשבורד גם ישנו חיווי ברור ויעיל אודות מצב ה"בטיחות" ברכב, כלומר אילו כריות אוויר פעילות ומי מהיושבים, בכל אחת משורות המושבים "שכח" לחגור חגורת בטיחות.

כאן גם גילינו כי למרות שדלתות הרכב הוגדלו, הכנסת מושב תינוק אל המושב הקדמי נעשית בדוחק. את שורת המושבים האמצעית ניתן להניע לפנים ולאחור בהתאם למרחב הדרוש וזה בהחלט מספק בכל מצב. כמו כן, שני המושבים הקיצוניים הם מושבים עצמאיים כאשר את זה האמצעי ניתן להפוך למשענת יד או לשולחן מאוד שימושי.

תא המטען, הוא ללא ספק נקודת האור בקשקאי. נפחו העצום הכיל בקלות את כל הרשימה שלעיל ועוד הותיר לנו די מקום לקניות וצעצועים שהם חלק בלתי נפרד מכל יציאה מהבית. למרות זאת, כמו מרבית רכבי השבעה מושבים, בעת פתיחת הזוג האחוריים, נותר רק קומץ ליטרים שלמרבה הצער לא מספיקים לכלום. כמו כן, אותם מושבים אמנם גדולים מספיק כדי לאכלס ילדים בוגרים, אך המרחב לכפות הרגליים הזעום יחייב אותם לשבת בישיבה מזרחית.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס

ניצול מקסימאלי

זהו, כולם בפנים וחלקו השני של המבחן מתחיל בטריקת הדלת וסיבוב המפתח עם כיוון השעון. המנוע מתעורר בחרישיות וההתקדמות נעשית בקלילות מופתית. אנחנו עיתונאי הרכב לא חסידים גדולים של תיבות הילוכים רציפות ולמען האמת, גם לא של רובוטיות, אבל התיבה הרציפה של הקשקאי מיהרה לשנות אצלנו את התפיסה השלילית.

בתנועה עירונית, כמעט שלא ניתן לשים לב שמדובר כאן בתיבה המחליקה הזו. זאת משום שבפיתוחה הושקע מאמץ גדול כדי להעלים את מחלה האופיינית לתיבות הילוכים מסוג זה – את תחושת הקלאץ' המחליק בכל לחיצה על הדוושה הימנית. וכאן, במקום ההמרצה המרגיזה של המנוע שרק לאחריה מגיעה ההאצה, יש האצה ליניארית עם העלייה בסל"ד המנוע ואם מדביקים את רגל ימין לרצפה, ישנה אפילו תחושה של קפיצות סל"ד מדויקות שמרגישות בדיוק כמו ביצוע הורדת הילוך בתיבה אוטומטית (קיק-דאון) וזה נפלא.

התגובה הזו של תיבת ההילוכים ממחיש לנו רק עכשיו, שנים רבות לאחר שנולדה התיבה הרציפה, איך גיר שכזה אמור לתפקד ואיך הוא מצליח לתרגם כל גרם של מומנט לתנועה חלקה. הספקו של המנוע אינו אדיר, 140 כ"ס בסך הכל, אבל בזכות התיבה היעילה, ההתקדמות נעשית בקצב משביע רצון.

יאכטה בים של אספלט

אולם, גדולתו של השידוך בין המנוע לגיר ממשיך גם הלאה בשיוט. סל"ד המנוע תמיד נמצא במקום הנכון כשהכוח זמין תמיד. בשיוט של 100 קמ"ש התיבה מאפשרת למנוע לנמנם ב-2,000 סל"ד ולשמור על מידת רעש וצריכת דלק נמוכים מים המלח. בימי המבחן המגוונים שלנו הצג הקשקאי צריכת דלק ממוצעת של ליטר אחד לכל 10 ק"מ וזה לא רע בכלל.

גם נוחות הנסיעה בקשקאי התגלתה כמעולה ולראיה, דקות אחרי תחילת הנסיעה, שתי הזאטוטות נרדמו ואפילו לא הנידו עפעף כשחלפנו על פני כמה מקטעים שבורים במיוחד. תוסיפו לכל זאת גם בידוד מצוין לרעשים ותקבלו סביבה משפחתית סטרילית ובטוחה.

בסעיף הביקורת כדי לזכור את מידת השימושיות המוגבלת של זוג המושבים מאחור וכן לא ממש אהבנו את מיקום מתגי החלונות בדלת הנהג שחייב כיפוף לא טבעי של פרק כף היד בתפעולם.

תשלפו את הארנקים

הקשקאי המוארך, התארך כצפוי גם במחירו ביחס לגרסת החמישה מושבים ובתחתית ההיצע תוכלו למצוא את גרסת הויזיה שתדרוש מכם הוצאה של 178 אלף שקל. מעליה יש עוד שתי גרסאות בקפיצות של עשרת אלפים שקל לכל אחת, כשהבכירה ביותר תוסיף גם ריפודי עור ושלל תפנוקים.

גם בגרסתו הזולה של הקשקאי +2 מצאנו תמורה טובה ויעילה מאוד למשפחה. אולם, קצת פחות אם אתם זקוקים לשבעה מושבים באופן קבוע (כאן כבר כדאי לשקול אופציות אחרות), ובעיקר אם גם לנפח ההטענה מקום גבוה בסדר העדיפויות שלכם.

  • עוד באותו נושא:
  • ניסאן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully