וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם טויוטה תכבוש מחדש את ארה"ב?

12.1.2009 / 9:41

טויוטה מעלה למרכז הבמה בדטרויט קאמרי מעודכנת, מיני חשמלית ועוד בת היברידית ללקסוס. יש עתיד?

טויוטה מגיעה לדטרויט לאחר צניחות ברווחי החברה שהביאו אותה לגזירות תפעוליות נוקשות בחודשים האחרונים. התאגיד הגלובלי שהביא לעולם את הטויוטה פריוס ואת הבשורה ההיברדית הנגישה לקבוצת המשפחתיות, נאלץ לשכתב מחדש את חוקי המסחר ולמצוא פתרון אחר שיציל אותו מטביעה כלכלית.

התערוכה הצפון אמריקנית, חייבת להוות את הבמה והמקום להראות מה עוד נותר לעשות בטרם תיעלמנה מהנוף שחקניות מרכזיות בתעשיית הרכב. טויוטה מודעת למצב מתחרותיה הישירות מבית ומחוצה לו, הונדה טובעת, ג'נרל מוטורס שובקת חיים, ושאר היצרניות גם כן לא מספקות את הסחורה וכורעות על הברכיים בשל המשבר הכלכלי.

לשנת 2010, טויוטה מחדשת לנו בעיקר את קבוצת המשפחתיות פרימיום, על פי הגדרתה. מפני שמלבד הפריוס שנתקעה על פס הייצור, האלטרנטיבה ההיברדית מגיעה ממקום אחר לחלוטין – הקאמרי. זו תקבל עתה עדכון ויזואלי קליל בשתי גרסאותיה – הבנזין וההיברידית, עם פיצול חזותי בעיקר באיזור החזית ויחידות התאורה מאחור, ותא נוסעים הכמעט זהה לקודמו. בגרסתה הסטנדרטית הוחלף הגריל הקדמי, הפגושים, פתח היניקה התחתון הועמק והוארך, פנסי החזית גדלו וכך גם המקרה באיזור תא המטען. תוספות האבזור כוללות בקרת יציבות, בקרת משיכה, מערכת שמע מחוזקת, ועוד.

הקאמרי תשתמש ביחידת ה-2.5 ל' ארבעה צילינדרים המספקת 169 כ"ס, ועשרה נוספים בדגם ה-SE הזוכה למעט תוספות ספורטיביות באופיין. מנוע חזק יותר בנפח 3.5 ל' V6 גם הוא בהיצע ולו 268 כ"ס. תיבה אוטומטית בת שישה יחסי העברה משודכת לכל הנ"ל. האופציה הנקייה והירוקה של הקאמרי, מתחשבת באחותה הבנזינית ומציגה לא רק שינוי תחת מכסה המנוע אלא גם בפרצוף. מלפנים, גריל ייחודי התווסף לצד חישוקי 16 אינטש, ומראה הטבול בצבעים פחות שכיחים מדגמי הבנזין. את הגלגלים תניע אותה יחידה מחודשת בנפח 2.5 ל' בגיבוי היברידי, שתנפק הספק משוער של 200 כ"ס.

לקאמרי תפקיד חשוב להמשך עתידה של טויוטה בארה"ב, ושיווקה יחל בחודש מרץ הקרוב. מחברת 'יוניון מוטורס', יבואנית טויוטה לישראל, נמסר לוואלה! רכב כי כרגע אין כוונה לייבא את הקאמרי החדשה לישראל.

חשמלית ושמה FT

הניידות האורבנית תתפוס חלק ניכר מהעתיד, וכלל היצרניות מודעות לחשיבות של דגמים פשוטים וזולים שיכולים להגיע לפתח דלתנו במחיר הוגן. בטויוטה מסיטים חלק מכובד מהמשאבים לכוון פיתוחן של טכנולוגיות ירוקות וחסכוניות, ועל פי החשיבה המצטמצת, להלן – טויוטה IQ, כנראה שיש סיבה מספיק חיונית להמשיך ולדחוף את החשיבה הזו קדימה עוד צעד ועוד אחד.

אחרי הטיזר, חשפה טויוטה בדטרויט את הגרסה החשמלית הכי עדכנית שלה. ולמרות שמדובר בדגם שונה לחלוטין שמתפאר בטכנולוגיה שונה ובחזות מיניאטורית, השלדה כמו גם מרבית המכלולים נשענים על ה-IQ האורבני והקט. ה-FT-EV קונספט, הוא רכב חשמלי לכל דבר, ומגיע עם סוללות ליתיום-יון המספקות טווח נסיעה של 90 ק"מ לערך בין טעינות. מעבר לכך, פרטים נוספים טרם התגלו, אך ניתן להתרשם שהדגם עבר מהנייר לעולם התלת ממדי די בהצלחה.

לא רק ה-FT-EV נכלל ברשימת הקונספטים של היצרן. כחלק מתכנית אסטרטגית רחבת היקף, טויוטה תמשיך להשקיע סכומים לא מבוטלים בהכלאות היברדיות, מערכות חשמליות ומנועי בנזין חסכוניים. בשנת 2010 תציג החברה את ה-BEV, מכונית חשמלית נוספת, וכן בת היברידית נוספת ללקסוס - HS250h.

באמצע, אבל היברידי

לקסוס מוסיפה למשפחת ההיברידיות שלה גם את ה-HS250h, האלטרנטיבה החסכונית והדינמית בקבוצת הסאלון. המכונית תבלה מספר שנים עם אותה טכנולוגיה היברידית של היצרן מעודכנת קלות, אך תהיה הראשונה שתפיק מהשילוב ההכלאתי שיפור של 30 אחוזים בתצרוכת הדלק ודילול כבד של פליטת ה-CO2 לאוויר.

ויזואלית, חדי עין יבחינו בתוספת קטנה של כמה סנטימטרים לממד האורך, מילימטרים ספורים למרחב הקדמי, ותא מטען קטן בנפחו בשל המערכת ההיברדית הממלאת את חלל האפסון מאחור. למנוע ה-2.4 ל' הספק של 187 כ"ס, אליו משודכת תיבת הילוכים רציפה השולחת את העוצמה לגלגלים הקדמיים.

תא הנוסעים יכלול כרגיל, את מיטב המסורת המפנקת של לקסוס עם מושבי עור, מסך מגע, חבילת מולטימדיה חדישה, עשר כריות אוויר, מערכות בטיחות אקטיביות, מצלמה אחורית, ממשק ניווט ועוד ועוד. הדגמים הראשונים יגיעו לאולמות התצוגה בארה"ב לקראת חודשי הקיץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully