וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פולקסווגן לא מתרגשת מהמצב

12.1.2009 / 12:19

הקונצרן הענק נחת בארה"ב עם תרגום משלו למכונית רודסטר ורמז לאודי A7. ואצלנו, אורי להב פורש מתפקידו בצ'מפיון מוטרוס

באוגוסט האחרון, סיפרנו לכם שפולקסווגן תנסה להפיק רודסטר מודרנית ממכונית קונספט שהוצגה בתערוכת פרנקפורט לפני 5 שנים תחת השם 'פרויקט R'. את הדו מושבית חשפה פולקסווגן במקביל להצגת הדור החמישי של הגולף ובאופן די ישיר, הפלטפורמה נשענה על מכלוליה. מעט מאוחר מכך, הרעיון נשכח במסדרונות החברה, ואפילו הקונספט Eco Racer של טוקיו 2007 נזנח לטובת רודסטר רעיוני אחר, שיכול להתחרות ב-MX5.

לכאורה, אפשר היה להניח שזהו הקו המנחה לרודסטר העתידי של פולקסווגן. אלא שבמקום לדבר אל העם, התכנון המקורי העלה הילוך וייצר מכונית שונה לחלוטין וגם יקרה יותר מכזו המתומחרת מול המיאטה. תצורת ה'בלוספורט קונספט' אמנם התכווצה קצת במימדיה לעומת הקונספט הראשון, אך עדיין נשמר האופי הייחודי של רודסטר רחב כתפיים המונע בגלגלים האחוריים מיחידת הנעה מרכזית.

כצפוי מפולקסווגן בימים אלה, המנוע מגיע ממדף יחידות הדיזל המוגדשות ולו 180 כ"ס ומומנט רב שמאיצים את חסרת הגג ל-100 קמ"ש ב-6.6 שניות ועד למהירות מרבית של 225 קמ"ש. תיבת ההילוכים תהיה רובוטית כפולת מצמדים כמובן, בגרסת ה-6 יחסי העברה. צריכת הדלק של ה'בלוספורט' עומדת על ממוצע של 23.2 ק"מ לליטר סולר בנסיעה משולבת, אך אותנו מעניין יותר מתי היא תגיע לייצור.

אודי רומזת על ה-A7

אודי הגיעה לתערוכת דטרויט חמושה בדגמים שמתייחסים למשבר הכלכלי כמעין אפיזודה קצרת מועד. לא רק אודי Q5 המשודרגת סופחה למשלוח, אלא גם ה-R8 V10. לאלו נוספה הספורטבק קונספט, הרומזת בגסות על כוונותיה העיצוביות של אודי לקראת העשור המתקרב. רק שההחלטה לקרוא לקופה בשם ספורטבק מוזרה, בעיקר לנוכח העובדה כי כבר היו כאלה בעבר, וגם בהתחשב ביצרניות דוגמת מיצובישי שעושות שימוש בשם זה. שם אחרי לא היה מקנה לקונספט החדש מעמד קצת יותר רועם?

הממדים מגלים אורך של חמישה מטרים, הרוחב עומד על 193 סנטימטרים והגובה מציע לפדחת מרווח של 140 סנטימטרים. נמוך, אך מקנה לקונספט מראה קרבי. תא הנוסעים משלב מכל הדורות האחרונים, אך משיק מערך מתקדם של טכנולוגיית ה-MMI, בשילוב חיצוני של נורות LED המעטרת את אלומות החזית. תקרת המכונית עוטה זכוכית מחוסמת וכהה.

לטובת הדינמיקה של השלדה, איכות הנסיעה התקדמה בצעדים אל עבר שילוב בין רכות לביצועים, ומערך המתלים זוכה כעת לשינוי במפרט הכולל בולמים משופרים ומתכווננים, זרוע רב חיבורית בסרן הקדמי, והיגוי חשמלי מלא המתוגבר בעת הצורך. על שילוחה של מערכת ההנעה הכפולה ל-100 קמ"ש בפחות מ-7 שניות, אמונה יחידת TDI בנפח 3.0 ל', הדוחפת 225 כ"ס ומצטיידת במומנט של 55 קג"מ ובתיבת הילוכים רובוטית עם שבעה יחסי העברה. סעיף המהירות הוגבל אלקטרונית ל-250 קמ"ש. לא פשוט כשמדובר על משקל יבש של 1,800 ק"ג.

עכשיו כשאנו יודעים כיצד פחות או יותא תיראה ה-A7, עולה שאלה מתבקשת. כיצד היא תתמודד בעידן כלכלי מעורפל מול הפנמרה של בעלת הבית החדשה פורשה?

אורי להב פורש מתפקידו בצ'מפיון מוטורס

במשך 7.5 שנים פעל אורי להב (36) במספר תפקידים ניהוליים בצ'מפיון מוטורס, וב-4 השנים האחרונות שימש כמנהל חטיבת הפרטיות. בתקופה זו, זכינו לראות לא מעט מכוניות ייחודיות אצלנו שבעבר כלל לא חשבנו לראות בישראל. היום, מודיע להב כי הוא מסיים את תפקידו בצ'מפיון מוטורס.

להב נשאר בתחום הרכב ובתפקידו החדש יחליף את דורון ודאי כמנכ"ל סמל"ת, יבואנית פיאט ואלפא רומאו לישראל. סמל"ת לא זכתה לשנת מכירות מוצלחת במיוחד ב-2008, וכמו כן זיכיון היבוא של מותג קיה נלקח ממנה ועבר ל'ריי מוטורס'. אנו בוואלה! רכב מאחלים ללהב בהצלחה בתפקידו החדש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully