וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשיפה רשמית: פריוס דור 3

13.1.2009 / 9:13

הדור השלישי למשפחתית ההיברדית יהיה חסכוני, מרווח, שקט וחזק יותר. כל השאר, כולל העיצוב, כמעט ולא השתנה

מאז שהחלה את דרכה ביפן בשנת 1997, הפריוס נמכרה ביותר מ-40 מדינות ברחבי העולם, וצברה לעצמה מוניטין של מלאך תעבורתי ירוק השומר על השקט והסביבה. אולם, רק בשנת 2004, כאשר הפריוס הצמיחה ממדים משפחתיים נאותים עם מרחב מחייה משופר משמעותית, הגיעה התפנית המסחרית לה קיוו בטויוטה וההיברידית המאופקת החלה לזנק מעלה בנתוני המכירות.

במאי 2008, טויוטה הודיעה שהפריוס חצתה את קו מיליון היחידות שנמסרו ברחבי העולם ומנתון זה, 60 אחוזים היוו את השוק הצפון אמריקני. מכאן ואילך, התלווה למנגנון המסחרי של הפריוס תערובת של יחסי ציבור, שערבבה בין מטרות סביבתיות לבין השתייכות פוליטית וגינונים קורקטים.

בהצגת הדור השלישי לפריוס, טויוטה (כנראה) עומדת בצילה של ההונדה אינסייט שנחשפה לצידה בדטרויט. הפריוס החדשה מבצעת מספר שינויים חשובים, כאלו המתקנים מעט, ומוסיפים שלווה, אך לא בהכרח מכריזים על חידושים מקצה לקצה. בסעיפי הפרופורציות, הדגם שומר על ארשת מאוד מוכרת וצללית שלא תגרום ללקוחות החוזרים, לשבת מול סוכן המכירות ולנבור בפרוספקט אחר השבחות מודרניות.

למרות זאת, הפריוס כן מציגה חזות מעט יותר דינמית מבעבר, עם מקדם גרר של 0.25 בלבד (הנמוך בקבוצה זו), ומעטפת אווירודינמית חכמה מצויידת במרבדים סולארים אוגרי אנרגיה לתפעול צרכני האנרגיה כמו מערכת מיזוג האוויר. תקרת המכונית (שבחלקה האחורי סולארית גם כן), הוסטה במעט אחורה על מנת להעצים את תחושת הגובה במושבים האחוריים, והאורך צמח בסנטימטר אחד. מאידך דווקא בסיס הגלגלים נשאר זהה לחלוטין לדגם המוחלף.

הנוסחה המוכרת מתחזקת

את תערובת הבנזין והחשמל, סיפקה עד כה יחידה בנפח 1.5 ל' בהספק דואלי של 112 כ"ס המופקים מ-76 כ"ס קונבציונלים ו-67 כ"ס חשמליים. הפריוס 2009 מתבגרת, ומכניסה לטובת המצערת מנוע חזק יותר בנפח 1.8 ל' 4 צילינדרים, המשחרר 98 כ"ס מונעי בנזין ב-5,200 סל"ד, בגיבוי 80 כ"ס נוספים מהיחידה החשמלית. ההספק בעת פעולה משותפת עומד על 134 כ"ס, וההאצה ל-100 קמ"ש אורכת 9.8 שניות, קיצוץ של שנייה שלמה מהדור השני. צריכת הדלק מחוייבת השיפור, התקזזה במעט ומתייצבת על נתון ממוצע של 22.65 ק"מ לליטר ופליטת ה-CO2 לא עוברת את רף ה-100 גק"מ.

את הקו המוכר, ממשיך גם הסידור הפנימי שאמנם זכה למראה מעודכן, אך הפונקציונליות הבסיסית לא מזנקת עשור קדימה ונשארת בטווח הקרוב. הנעה אופציונליות ממשיכה גם בפריוס החדשה, עם אפשרות לשילוב בין המערכות או שימוש באחת מהן. כמו כן, רשימת האבזור כוללת תוספת של IPA – מעין אסיסטנט בתמרוני חנייה, מסכי מידע על תצרוכת הדלק והתנהגות מערכת ההינע בתנאים משתנים ומתגי פיקוד מההגה לניטור פעולות נוספות המתחרשות במקביל. סוגרת את הרשימה מערכת נהיגה סלקטיבית המאפשרת בחירה בין מצב נהיגה דינמי, חסכוני, שקט, מונע בנזין, או על המנוע החשמלי בלבד.

את הצגתה הרשמית באירופה תערוך הפריוס בתערוכת ז'נבה, והשיווק בעולם יחל לקראת קיץ 2009. מחברת 'יוניון מוטורס', יבואנית טויוטה לישראל, נמסר לוואלה! רכב לגבי הגעתה אלינו כי "אין תאריך כרגע, זה ייקח קצת זמן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully