וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יגואר חושפת: XKR ו-XFR

13.1.2009 / 10:16

בעל הבית ההודי השתגע: יגואר מגיעה לדטרויט עם שתי מכוניות ספורטיביות ואלגנטיות כדי להוכיח לכולם מי כאן הנמר שבחבורה

אם מישהו חשש שרכישת יגואר על ידי טאטא ההודית תפגום במסורת, היום קיבל תשובה חד משמעית שמבטלת את החשד המהתל הזה. החברה הבריטית מגיעה לצפון אמריקה בליווי שתי מכוניות סופר ספורטיביות ואלגנטיות השומרות את הלהבה גבוהה ותמירה.

ראשית, נמשוך אתכם אל היגואר XKR שלא מפסיקה להפתיע כל פעם מחדש. בכל דור, וגם הפעם, היא זוכה למספר שדרוגים חיצוניים שמסתכמים בתוספות של פגושים חדשים, גריל מוכסף ומוגדל ויחידות תאורה מעט שונות. אבל מה שגלוי לעין הוא כאין וכאפס לעומת המתרחש מתחת למרכב הקופה הדינמי.

שתי גרסאות ה-XK מקבלות מנוע V8 חדש (דור שלישי) בנפח 5.0 ליטר. ב-XK הבסיסית, מנוע זה מפיק 385 כ"ס בשרניים שמוצאים את דרכם אל הגלגלים האחוריים. מנוע זה מחליף את זה הקודם ששירת את החברה שנים רבות, ואולי שנים רבות מדי והחידוש העיקרי בו מלבד העליה המרשימה בהספק הוא הירידה הבולטת בפליטת המזהמים. המנוע החדש פולט "רק" 300 גרם CO2 לקילומטר, כ-50 גרם פחות מהמקבילות מבית ב.מ.וו ומרצדס.

בפסגת משפחת ה-XK נמצאת באופן מסורתי האחות המופרעת, ה-XKR. זו מקבלת מגדש 'על' (סופרצ'ארג'ר) שמעלה את ההספק ב- 125 כ"ס לכדי 510 כ"ס, את המומנט ל-62.5 קג"מ, מה שמאפשר קיצוץ של חצי שנייה לעומת אחיו החלש במיאוץ ל-100 קמ"ש, כלומר לכדי 4.6 שניות בלבד. חידוש נוסף ב-XKR וב-XFR הוא הוספת דיפרנציאל אחורי נשלט על ידי מתג מתא הנוסעים, בדומה למצוי בפרארי F430, מה שישפר מאוד לדברי החברה את התנהגות המכוניות ויאפשר לחפץ לבצע דריפטים (החלקות כוח) בכל זמן שיחפוץ.

XFR שוברת שיאים

מתחת ל-XK, נמצאת האחות הסאלונית והאלגנטית, ה-XF. עבור הצרכנים ה"עממיים" מוצגת כאן גם גרסת הפתיחה המציעה מנוע טורבו דיזל V6 בהספקים של 240 או 275 כ"ס עליה סיפרנו לכם. אולם, חובבי הבנזין ישמחו לדעת שגם היא מקבלת את מנועי ה-V8 החדשים של ה-XK על 385 סוסיהם, אך זו לראשונה גם מקבלת את המנוע הצמוד לאות R המחייבת. את מנוע ה-V8 המוגדש שמספק 510 כ"ס.

את הדובדבן שומרת יגואר לסוף, ומגלה כי לאחרונה שלחה את ה-XFR לניסויים במדבריות המלח של יוטה. ה-XFR של חטיבת המירוצים לקחה פניית פרסה בדרך לתערוכת הרכב, ועצרה בדרום בכדי להדגים את מה שהמנוע האימתני מסוגל לבצע. למעט שינויים קלים במחשב ניהול המנוע ובמערכת הפליטה, שום רוויזיה דרסטית לא חלפה על פני הדגם.

המטרה האמתית לשמה התכנסה החברה האנגלית-הודית במדבריות ארה"ב הייתה כמובן לשבור את שיא המהירות היבשתי למכונית יגואר סדרתית שנקבע על ידי ה-XJ 220 לפני 17 שנה - 349.4 קמ"ש. הפעם, עשור וחצי אחרי, ה-XFR רשמה מהירות של 363.188 קמ"ש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully