וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד התחבורה נגד חברות לייבוא אישי

ועדה שמונתה על ידי משרד התחבורה, תבדוק תופעה בה העוסקים בייבוא כלי רכב, רכשו רכבים לצורכי מסחר במסווה של ייבוא אישי

העלייה המשמעותית הנרשמת בתקופה האחרונה בייבוא האישי של כלי-רכב, הצליחה להעיר ולהאיר גורמים במשרד התחבורה, שחפץ כעת באכיפה נוקשה של אזרחים העוסקים בייבוא של כלי רכב לישראל. את ההחלטה למנות וועדה שתבחן את הנושא, יזם מנכ"ל משרד התחבורה מר גדעון סיטרמן, שמינה גורמים מרשות המסים והמשפט לבדוק את הסוגייה לעומקה.

על פי הקבוע בצו היבוא החופשי, כל אזרח העוסק במסגרת ייבוא רכבים לישראל באופן עצמאי, רשאי לעשות זאת, כל עוד הרכב מיועד לצרכים אישיים ומשפחתיים ואינו מיועד לעסקים. קיימים קריטריונים ברורים למתן אישורים בדבר ייבוא רכב לצורכי מסחר ועסק, המקובעים אף הם בצו הפיקוח, וניתנים במסגרת רישיון ליבואן מוסדר ומורשה.

את הפרצה הפרועה, מנצלים מייבאים פרטיים, אשר מתגמשים לרצונות של לקוחות בעלי עסקים מסחריים, ומייבאים עבורם כלי-רכב לישראל. בפועל, בעל העסק מגיש רשיון על שמו של המייבא האישי, ומציג את כל המסמכים האותנטים והרלוונטים העונים על דרישות הגוף המפקח. נוסף על כך, לעתים, "מגדילים ראש" הסוחרים, ומתחזים למיופי כוח או ליועצים "מביני עניין" בכדי לא להתגלות בטרם עלה הרכב לארץ.

משרד התחבורה עוקב באדיקות אחר מספר הולך וגובר של מכוניות שייובאו לארץ במהלך שלושת השנים האחרונות. בשנת 2006 עלו לישראל 400 כלי רכב, שנה אח"כ המספר זינק ביותר מכפול ונעמד על 900, ובשנת 2008 נרשם שיא של 3,000 רשיונות שהונפקו. למרות הההגבלות, משרד התחבורה התייעל מעט לאחרונה, ומאפשר הנפקת רשיון לייבוא אישי לכל אזרח המגיש בקשה בכתב לאגף רכב ועומד בקריטריונים הנדרשים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully