וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יש חשמל, אין קורת גג

ירון אדרי

14.1.2009 / 10:11

פיסקר ממשיכה עם הקארמה הטובה. המכונית ההיברידית משילה את הגג, בדרך לייצור סדרתי בתוך שנתיים

קצר די רציני היה השנה בענף המכונית החשמלית בארה"ב. טסלה, טענה כי פיסקר השתמשה במידע מסווג שלה בפרויקט קארמה, והשתיים הגיעו לפיתחו של בית המשפט. בחודש שעבר הסתיימה הסאגה, כשזה החליט כי אין ראיות לכך ותבע מהתובעת לשלם לפיסקר סך של 1.145 מיליון דולר. את הכסף, ניצלה בוודאי החברה לפיתוח מכונית קונספט חדשה שהוצגה בתערוכת דטרויט.

כבר כשפורסמה לראשונה תמונת הטיזר, ניתן היה להבחין ברמז למהותה של ה-S. חוסר בקורה B, לחש לנו כי מדובר בגרסת הקבריולה של הקארמה. ואכן החשיפה אישרה את ששיערנו, ואם נרשה לעצמנו להגיב על העיצוב – WOW!. הוויתור על הגג ללא ספק נתן לקארמה את המראה הספורטיבי הנכון שהיה חסר לה, כולל אלמנטים נוספים בסגנון כל המרבה, הרי זה משובח.

הקארמה S קונספט, או 'סאנסט' (שקיעה), משתמשת באותה יחידת כוח של הקארמה העומדת לצידה על אותה במה בגרסתה הסדרתית. מערכת ה-Q-DRIVE שפותחה יחד עם חברת 'קוואנטום טכנולוגיה' כוללת מנוע בנפח 2.0 ל' של GM לו 260 כ"ס, ושני מנועים חשמליים בהספק של 200 כ"ס כל אחד. טווח הנסיעה עומד על כ-80 ק"מ בין טעינות, אבל במקרה שלה אולי בעצם כדאי למצוא נקודה אסטרטגית ובה לעמוד. זה יהיה בשנת 2011 כשהקונספט תגיע לייצור סדרתי.

פיסקר SUNSET. אתר יצרן
פיסקר SUNSET/אתר יצרן
פיסקר SUNSET. אתר יצרן
פיסקר SUNSET/אתר יצרן
פיסקר SUNSET. אתר יצרן
פיסקר SUNSET/אתר יצרן
פיסקר SUNSET. אתר יצרן
פיסקר SUNSET/אתר יצרן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully