וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרייזלר: רוצה, אבל פוחדת?

14.1.2009 / 13:12

היצרן האמריקני מחפש נקודות אור בעתיד המעורפל. האם התשובה נמצאת בשקע החשמל, או שאפשר לקפל הכל וללכת הביתה?

קרייזלר פתחה נוהג חולמני למדיי בשנתיים האחרונות, של חשיפת מכוניות מיושנות מעורבבות בטכנולוגיה חשמלית. בספטמבר האחרון, שוב חשפה החברה דגמים המסתכלים לאופק, אך נשארים קרוב לכל מה שכבר למד לזהות הלקוח האמריקני. היו אלה הדודג' ספורט קופה (מבוססת על לוטוס אירופה), ג'יפ רנגלר והגרנד וויאג'ר הנסמכים על מערכת מיחשוב מודרנית, גנרטור חשמלי רב עוצמה, וסוללות לית'יום. כל זה, לאחר שקודם לכן בתערוכת דטרויט (ינואר 2008) חשפה 3 מכוניות קונספט מרהיבות, אחת לכל מותג.

חלפו להם כמה חודשים, המשבר הכלכלי רק החריף ולמגרש הביתי בדטרויט מגיעה קרייזלר לאחר שניתן לה בלון חמצן מסיוע ממשלתי. מעט צבע אמנם חזר ללחיים, וגם העיצוב (דודג' בעיקר) סימן משהו נכון, אך עדיין ספק אם השפנים בשרוול מסוגלים להכריז על מלחמה אמיתית בטרם יהיה מאוחר מידי. בכל זאת, מדובר רק על שינוי חיצוני לאותה בשורה חשמלית.

המצטרפים החדשים למשפחה הם הג'יפ פטריוט, דודג' Circuit, וקרייזלר 200C EV. בעוד שהראשון לא שובר את המסורת השגרתית, האחרונה, מדגדגת לקבוצת הסאלון פרימיום עם רמז ברור על מחליפת ה-C300 שזכתה להצלחה מרשימה למדיי. אולם, ולהבדיל מהפטריוט, ל-200C יש את יתרון החדשנות המגיע בשילוב מערכת חשמלית מתוחכמת יותר, וכן מראה קצת פחות פטריוטי, תרתי משמע, מה-300C שעיצובה הזכיר מלחמת גנגסטרים אמריקניים. השאלה היא, מה בדיוק צופים לה. קרב עקוב מדם מול השברולט וולט והקדילאק קונברג', או שמא פול חשמל בניוטרל עצבני?

העתיד תלוי ב-200C

מעניין שרק כעת, כשקרייזלר צריכה לעשות קצת חשבון נפש ולאור ההתרחשויות הגלובליות, חשיבות רבה מקנים ליכולת המסחרית של ה-300C. אם טעם הוא דבר אינדבדואלי, אפשר ללמוד מכך שקרייזלר פגעה במטרה בכהונתה של הנוכחית. לכן, ה-200C EV אמורה להיות קונספט בעל ערך רב, שאת מרבית תקוותיה של קרייזלר תיאלץ לסחוב על גבה ולא רק בשל הטכנולוגיה, אלא מכיוון שהיא מוציאה לפנסיה מכונית שתרמה רבות לחברה.

זכר לבעלותה של דיימלר יש גם ב-200C המתבססת על פלטפורמת המרצדס E קלאס החדשה בקיצוץ קל באורך, מה שכנראה מאשר את התחושה שהמעבר מקונספט לייצור יציב אותה בקבוצת הפרימיום. מערכת ההינע המוטמעת מתברגת בין השברולט וולט לשאר היצרניות, ומשתמשת בטכנולוגית הכלאת סוללות המזינות גנרטור חשמלי בהספק כללי של 268 כ"ס הנשלחים לסרן האחורי. ברגע בו הסוללות מאבדות מכוחן, נכנס לשימוש מנוע בנזין קטן נפח המספק את העוצמה הדרושה להטעינן מחדש.

טווח הנסיעה של ה-EV עומד על 640 ק"מ בשיתוף זוגי, חשמלי ובנזין, 80 מהם באדיבות החשמל. הביצועים יהוו חלק בלתי נפרד מהחבילה, והנתון מלמד על זינוק ל-100 קמ"ש באיזור ה-14 שניות ומהירות מרבית של 200 קמ"ש.

החזות של ה-200C מאפשרת התבוננות קדימה, בעיקר על התכנונים המכונים ביצרן 'פרוייקט D' הנשען על תכנית רחבת היקף של מכוניות סדאן בגודל בינוני דוגמת הדודג' אוונג'ר. הרמזים העבים מהם ניתן להתרשם, משמרים את הצללית המכובדת של ה-300C, וכנראה יספקו למעצבי קרייזלר הרבה מאוד שעות של אילתורים מעניינים שיימצאו את דרכם לסגמנטים נוספים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully