וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לינקולן מדברת לא רק בכסף

15.1.2009 / 10:21

לינקולן חושפת מכונית קונספט קומפקטית, שהעיקר והחשוב בה נמצא מתחת לעיצוב המהפכני. הנדסת האנוש של המחר

פורד בחרה בדרך מקורית להציג לבאים בדטרויט את הטכנולוגיה החדשה ביותר שלה - HMI, עם חשיפתה של הלינקולן קונספט C. מכונית יוקרתית, קומפקטית בעיצובה, ועירונית, המכילה את כל השכלולים האחרונים מבית היצרן בטכנולוגיית 'Human Interface'. במילים פשוטות, מדובר במערכת סינרגית ותקשורתית, המקרינה ומשמיעה אינפורמציה בצורה קריאה וברורה, שאינה גורמת להסחות דעת מיותרות בזמן הנהיגה.

החלוקה הארגונומית והאנושית, פוצלה לשני חלקים בלוח השעונים הממורכז מול הנהג; בעוד תצוגת הדרך, הספידומטר, הדלק וכל בקרות המכונית נמצאות לשמאלו של האוחז בהגה, פקדי מערכת השמע, הטלפון והניווט נשלחו לעברו הימני. הלינקולן C קונספט, מאחדת בין מספר חידושים, המאופיינים בעיקר ברמת תקשורת מתקדמת שלוקחת אותנו כמה צעדים קדימה, טרם הקונספט החטוב יגיע לדיון בנוגע לעתידו.

זוהי הגשמה מאוד מוקדמת לרצון העז לשלב בין פשטות תפעולית, עיצוב קונספטואלי, ורישות מלא של כל מערכות המכונית לרשת האינטרנט, הטלפוניה, הלווין וכן היא מצויידת בפיקוד קולי ריספונסיבי המגיב למיתרי הקול. בעניין הווקאלי, הלינקולן אכן מתברכת בחזון עתיק וישן, עם מערכת ממחושבת ואנושית המכונה 'Eva' הקשובה לכל מה שבוקע מגרונכם בין אם זו בקשה לשיר, חיוג לחבר, התחברות לאינטרנט, הפעלה של מערכת השמע והניווט, בדיקת מיילים, הקראת עיתון הבוקר ועוד.

ברמת העיצוב והשימוש, לינקולן לוקחת צעד מרחיק לכת מעיצוביה עד היום ובהחלט מנסה לגרור את הסמליות של היצרן הודות לגריל המזוהה. אולם, את כל שאר המאפיינים היא משאירה מאחור, בפרט אלו שנוגעים לעמודת הממדים האורכיים הבלתי נגמרים של מכוניותיה. עתידו של הקונספט עוד נתון להכרעה, אבל בפורד מספרים שהטכנולוגיה תגיע גם תגיע לכל המשפחה המורחבת של היצרן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully